(PL) Southampton - Manchester United (27-08-22)
-
- Donor
- Liker gitt: 23
- Liker mottatt: 37
Selv om det er de samme spillerne som mot Liverpool så er kampbildet litt annerledes. Som ventet så blir det ikke like mye bakrom, da forsvinner Rashford litt ut av kampen da han i sist kamp kontret på pasninger i fra Bruno gjennom hele kampen. Men det er det lengste vi har holdt nullen på bortebane siden februar (ref. Andy Mitten), så noe positivt selv om det fortsatt står 0-0
post liked by: Blodfink
Green and Gold Until We Die Or Fold
Pause. Det ble som jeg fryktet på forhånd. Nytter ikke med kun intensitet, arbeidsvilje og baller i bakrom, som mot Liverpool. Vi mangler bevegelse og gode pasninger i angrepsrekka og midtbanen, som hindrer oss i å bryte ned slike lag. Ser veldig likt ut som vi har gjort de 4 siste årene i slike kamper.
Southampton presser oss til å slå langt, og ligger samtidig kompakt bakover. Vi må bygge et lag som er gode til å bryte ned en lav blokk, og det er 4-5 spillere på banen som ikke er rett type spiller for slike kamper.
Vi skaper én sjanse i første omgang - som riktignok var en kvadruppelsjanse - og Southampton kommer mer og mer til. De har hatt flere muligheter til å score. Vi kan fortsatt vinne, men rent spillemessig er det lite å skrive hjem om så langt.
Det bekymrer litt at Malacia ikke er med frem i angrep i det hele tatt. Veldig god defensivt, men hjelper ikke til med å skape overtall på venstresiden, slik Dalot gjør på høyresiden.
Sliter fortsatt med å forstå hvordan Elanga, Rashford, Bruno og McTominay skal kunne tilpasse spillet sitt til å fungere i en possession-basert stil. De virker milevis unna den type fotball vi må spille for å kunne bryte ned lag. Skal vi spille mot ekstremt høytstående lag som Liverpool, og kontre, så passer de veldig godt. Men det gjør vi svært sjeldent. Bruno har nok potensiale, men det er null tålmodighet og for mange dårlige valg. Gir bort ballen alt for mye. Da nytter det lite at man jobber skjorta av seg.
Vi er i det minste tettere bakover enn tidligere, selv om det ser litt shaky ut der og til tider. Så langt er det ett steg fram, og ett tilbake.
Southampton presser oss til å slå langt, og ligger samtidig kompakt bakover. Vi må bygge et lag som er gode til å bryte ned en lav blokk, og det er 4-5 spillere på banen som ikke er rett type spiller for slike kamper.
Vi skaper én sjanse i første omgang - som riktignok var en kvadruppelsjanse - og Southampton kommer mer og mer til. De har hatt flere muligheter til å score. Vi kan fortsatt vinne, men rent spillemessig er det lite å skrive hjem om så langt.
Det bekymrer litt at Malacia ikke er med frem i angrep i det hele tatt. Veldig god defensivt, men hjelper ikke til med å skape overtall på venstresiden, slik Dalot gjør på høyresiden.
Sliter fortsatt med å forstå hvordan Elanga, Rashford, Bruno og McTominay skal kunne tilpasse spillet sitt til å fungere i en possession-basert stil. De virker milevis unna den type fotball vi må spille for å kunne bryte ned lag. Skal vi spille mot ekstremt høytstående lag som Liverpool, og kontre, så passer de veldig godt. Men det gjør vi svært sjeldent. Bruno har nok potensiale, men det er null tålmodighet og for mange dårlige valg. Gir bort ballen alt for mye. Da nytter det lite at man jobber skjorta av seg.
Vi er i det minste tettere bakover enn tidligere, selv om det ser litt shaky ut der og til tider. Så langt er det ett steg fram, og ett tilbake.
Last edited by Deleted User 595 on 27 Aug 2022, 14:26, edited 2 times in total.
post liked by: RedTrafford, Ryder, DonKvalheim, Blodfink
Skuffende første omgang. Intensiteten fra sist er borte, og vi er ikke spesielt gode på å holde på ball og spille ut motstander. Det er store mangler i dette laget, både i samhandling, vilje og spillermateriell.
Last edited by Jan Erik on 27 Aug 2022, 14:19, edited 1 time in total.
Skal gifte meg om noen uker og ble bortført til utdrikningslag i dag. Men de kjenner meg godt, sitter nå på pub og ser United. 
post liked by: pixma, Can2, Jan Erik, red, Pink Final, Blodfink, DonKvalheim, Torquemada, RedTrafford, Schmeichel, Pwint, Pangaea
-
- Donor
- Liker gitt: 27879
- Liker mottatt: 20062
Synd vi ikke satte trippelsjansen i mål.
Helt nødt til å gjøre endringer fort som fy, slik vi opptrer nå kan vi spille i 3 år uten å score.
Helt nødt til å gjøre endringer fort som fy, slik vi opptrer nå kan vi spille i 3 år uten å score.
-
- Donor
- Liker gitt: 27879
- Liker mottatt: 20062
Gratulerer @Ryder
Håper du (vi) får en fin annen omgang
Håper du (vi) får en fin annen omgang

post liked by: Pink Final, Ryder, Blodfink
-
- Donor
Hadde utdrikningslag 14 august i fjor, samme dag som vi serieåpnet mot Leeds. Resten var å kjørte go-kart, eg fant meg en krok der jeg kunne få med meg kampen. Med tanke på den andreomgangen så angrer jeg ikke et sekund

post liked by: Pink Final, RedTrafford, Ryder, Blodfink, Pangaea
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39560
- Liker mottatt: 29569
Gratulerer
Trodde ikke jeg skulle få sett selv.
Skal på fest hos et vennepar i Danmark i kveld.
Ble heldigvis tid til match først, sitter her å ser på TV3+.
post liked by: RedTrafford, Can2, Ryder, Blodfink, Pwint, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Liker gitt: 505
- Liker mottatt: 2049
Ut med Rasford, Elanga og McT
Sancho over på motsatt side.
Martial inn på topp
Ronaldo på venstre side
Casemiro inn på midten
Tusen takk...
Martial inn på topp
Ronaldo på venstre side
Casemiro inn på midten
Tusen takk...
Ville byttet i pausen:
Bruno --> van de Beek
McTominay --> Casemiro
Elanga --> Ronaldo
Flytte så Rashford til venstre ving, der han er best.
Ikke optimalt, men ser ingen bedre grep om vi skal begynne å få kontroll på ballen og mer bevegelser i rom.
Edit: Ble ingen bytter, gitt...
@Torquemada: Gode forslag, men Martial er skadet.
Bruno --> van de Beek
McTominay --> Casemiro
Elanga --> Ronaldo
Flytte så Rashford til venstre ving, der han er best.
Ikke optimalt, men ser ingen bedre grep om vi skal begynne å få kontroll på ballen og mer bevegelser i rom.
Edit: Ble ingen bytter, gitt...
@Torquemada: Gode forslag, men Martial er skadet.
Last edited by Deleted User 595 on 27 Aug 2022, 14:33, edited 1 time in total.
-
- Donor
Martial er skadetTorquemada wrote: ↑27 Aug 2022, 14:30 Ut med Rasford, Elanga og McT
Martial inn på topp
Ronaldo på venstre side
Casemiro inn på midten
Tusen takk...