GBailey wrote: ↑17 Apr 2022, 15:47
Elanga slo raskt gjennom med målpoeng og god innsats.
Har ikke sjekket statistikk, men jeg er ganske sikker på at vi har en tradisjon for at unge debutanter scorer og er god de første kampene, før hverdagen setter inn og nivået synker en del. Føler dette var tilfelle med Greenwood.
Skal ikke påstå at jeg er overbevist om at han har en fremtid i klubben som en storspiller, men potensialet er der. Det er mulig. Og hvis ikke, blir han sannsynligvis en god spiller uansett hvor fremtiden ligger.
Har sett ved flere anledninger at Elanga ser opp til Ronaldo.
Det er et godt utgangspunkt, og vitner om at han selv ønsker å dedikere seg til trening og bli best.
Verken Elanga eller Greenwood scoret i debuten.
Rashford gjorde.
Hvis man har forventninger om at 17,18,19 åringer kommer inn å dominerer matchene jevnlig, vil man nok veldig ofte bli skuffet.
Selv synes jeg både Rashford og Greenwood tok nivået bra, og holdt det.
Greenwood var bare 17 år da han kom inn i laget, og scoret 35 mål totalt før han ble suspendert av klubben.
Elanga er ikke helt på nivå med de to over.
Men jeg synes han gjør det bra.
Beveger seg mye, uredd med ball, vist seg fysisk sterk bl.a i hodedueller og i hodespill generelt.
Om vi forventer en ny Giggs eller Best blir vi trolig skuffet.
Greenwood kunne trolig blitt stor, men det toget ser ut til å gå.
Og han kan være en av dem Ronaldo siktet til som ikke ville lære av ham.
Elanga er kanskje ikke like naturlig begavet, men ser ut til å ha holdningene som du skriver.
Jeg er strålende fornøyd når United tør å bruke tenåringer fra eget akademi så ofte som vi gjør

Ingen andre engelske klubber er i nærheten av oss der.