messilingard wrote:06 Feb 2022, 15:36
2. Hente et solid anker på midtbanen
3. Hente en ny spiss
Helt enig, og det skrev jeg i en annen tråd nettopp. Okay, det er vel litt åpenbart, men likevel... tror mye kan ordne seg om vi får på plass en skikkelig god DM (ikke drunk manager som vi sa i gode gamle CM/FM-dager

). Angående denne sesongen, så hadde jeg ikke forventet at vi skulle
kjempe for å klare en CL-plass. Trodde nok ikke genuint på ligatittel, men jeg håpte vi skulle kutte ned avstanden, og f.eks. kapre 3.plass bak City og Liverpool. Samtidig var Chelsea mye bedre under Tuchel, så det ville ikke bli lett, men det har åpenbart skjært seg helt for oss.
Det mest skuffende synes jeg er to ting, først og fremt:
1) Maguire har vært helt ute av form hele sesongen, så ille at han til slutt ble satt ut av laget
2) At laget "la ned verktøyene" for å få Solskjær sparket
Skal ikke se bort fra at 2) er en medvirkende årsak til den store splitten i spillergruppen (selv om det startet før).
Ellers har vi vært uheldige med en del skader og andre hendelser, som har medført dårligere resultater enn vi burde ha hatt
1) Sancho kom ikke helt i gang, og var så litt ute av det pga dødsfall i nær omgangskrets (familie?)
2) Lindeløf har vært skadet, hatt helsetrøbbel, og familien blitt ranet. Han har vært mye borte
3) Varane har vært ganske mye skadet også
4) Pogba har vært skadet i halve sesongen hittil. Ja, han er omstridt og ikke spilt bra for oss, men han er likevel et savn, en kvalitetsspiller
5) Greenwood-saken selvsagt (og hvem visste hva når?)
6) Diverse Covid-problemer, men det har alle hatt
Tør ikke spå noe om neste sesong, veldig mye avhenger av hva som skjer i sommer, både med spillere inn (og ut), og ikke minst manager-situasjonen. Virker som vi har kommet litt bedre i gang nå, så jeg har fortsatt håp om 4. plass og CL neste sesong (er vel ikke veldig sannsynlig at vi vinner hele dritten...). Men både Tottenham, Arsenal og West Ham ser unektelig sterke ut, og vi må gjøre det godt for å komme foran alle tre, pluss resten av røkla. Men håpet kan man ikke ta fra oss