(EL) Tottenham - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Ryder
Liker gitt: 3852
Liker mottatt: 17070

Mot bedre vitende, åpenbart, men føler meg overraskende rolig og trygg på seier i finalen… 😬
post liked by: 28FPellistri, Pwint, Can2

28FPellistri
Liker gitt: 2380
Liker mottatt: 9772

Spurs har hatt et vanvittig bra tak på oss siste årene, så de er nok høyt oppe. Vår siste seier kom 19. oktober 2022. Satser på de undervurderer litt og så deler jeg synet til @alfen74 at vi har erfaringen som kan vippe det i vår favør. Noe vi også har sett, at de kan dra frem det lille ekstra når det betyr som mest.

Så tror jeg jo selv at det vil være vel så positivt for Amorim sitt United å ikke vinne den, få 1 kamp i uken og mye tid på treningsfeltet. Så sånt sett er det litt vinn-vinn situasjon.
post liked by: Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Rød Pølse
Liker gitt: 24243
Liker mottatt: 21461

Jeg føler meg på ingen måte sikker på utfallet av denne kampen. Vi har slitt med fysikken, tempoet og intensiteten til Tottenham i flere kamper, som vi ofte gjør mot PL-motstand. Vi slo City i fjorårets FA-cupfinale, etter å ha tapt tre kamper mot dem i samme sesong. Lov å håpe at vi kan gjøre noe tilsvarende i Bilbao 🏆

For min del er det definitivt ikke vinn-vinn. Å gå glipp av CL, pga et finaletap mot Spurs, vil være tilnærmet katastrofe, selv om vi får et lettere kampprogram neste sesong. Det kan fort være forskjellen på et ok vindu og et kjempevindu i sommer. I tillegg vil man gå inn i pre-season med en helt annen energi.

Ingenting kan redde totalen denne sesongen, men en god avslutning vil være MYE bedre enn enda en nedtur.
post liked by: Pwint, Can2, Ryder, Belfastboy, Andtho01
Football, bloody hell!

Topic author
Andtho01
Liker gitt: 18525
Liker mottatt: 20301

God nyhet for oss. Dejan Kulusevski er også ute med skade her.
post liked by: Can2, Rød Pølse, Jan Erik
Hate Glazer love United

Jan Erik
Liker gitt: 21846
Liker mottatt: 22923

https://www.united.no/nyheter/jeg-ville ... er/1372275

Gary Neville er optimistisk...

Hva tenker dere om dette?

For de som ikke kan eller vil lese, så er det en sak om at Neville ville valgt alle spillerne fra Spurs over våre, unntatt Bruno. Og så er det 50/50 på keeperne, siden han ikke liker noen av de.
post liked by: Can2, Rød Pølse, Pwint

Ryder
Liker gitt: 3852
Liker mottatt: 17070

Jeg tenker at Gary Neville generelt prøver veldig hardt å ikke framstå som pro-United.

Akkurat her skal jeg ikke ha så sterke meninger, har sett altfor lite av Spurs i år til å uttale meg. Men de ligger jo enda lenger ned, så...
At Brennan Johnson eller Kulusevski skal være så mye bedre enn Garnacho eller (spesielt) Amad er vel høyst diskutabelt. Bissouma, Sarr, van de Ven og Romero er vel ganske på linje med Casemiro, Mainoo, Ugarte, Yoro og Maguire/de Ligt.

Men Son og Solanke er vel ganske greit bedre enn de vi har i samme posisjon...
Last edited by Ryder on 14 May 2025, 20:21, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 22017
Liker mottatt: 8446

Synes det er en høyst merkelig uttalelse, all den tid vi snakker om et lag som er jevngode med oss gjennom sesongen, og ligger bak oss på tabellen...
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Pwint
Kong Eric Cantona

Jan Erik

De har jo slått oss tre ganger denne sesongen, og scorer jo jevnt over mer mål enn oss. Men de har, som oss, vært skadeplagede denne sesongen. Så de har vært veldig sårbare og naive bakover.
post liked by: Andtho01, Can2, Rød Pølse, Pwint

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 22017
Liker mottatt: 8446

Jan Erik wrote: 14 May 2025, 20:34 Så de har vært veldig sårbare og naive bakover.
Håper de fortsetter sånn! ☺️
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Pwint
Kong Eric Cantona

Rød Pølse

Litt merkelig at Neville ikke har fått med seg at Amad og Yoro er Unitedspillere. Ellers er han vel mest opptatt av oppmerksomhet rundt podcasten sin.

Når det er sagt er jeg litt bekymret for å bli dominert sentralt neste onsdag. Sarr, Bissouma og Bentancur er nok hakket sterkere enn vår midtbane. Det blir viktig å ha en stopper som tør å ta skrittet frem, og en tier som dropper ned.

Det er ikke så mange Spurs-spillere jeg kunne tenkt meg i United. Kanskje van de Ven, på grunn av farta.
post liked by: Pwint, Can2
Football, bloody hell!

Jan Erik

Hvis jeg skal prøve meg på en sammenligning....

Her er en MULIG 11er fra Spurs...

Vicario
Porro
Romero
Van de Ven
Udogie
Sarr
Bissouma
Johnson
Richarlison
Son
Solanke

På papiret er jo dette et bra lag, mye fysikk, tempo og noen med litt kreativitet. Et par spillere som er i overkant ufine, men det er bare hyggelig...

Vi stiller vel NOENLUNDE så her...
Onana
Mazraoui
Maguire
Yoro (???)
Casemiro
Ugarte
Diallo
Dorgu
Fernandes
Garnacho
Højlund

Her er det muligheter for Mazraoui på hvb, Lindelöf eller Shaw inn. Mount inn, Bruno ned osv.

Det er jo heller ikke en direkte sammenligning siden lagene spiller i ulike formasjoner, men her er min score. Med forbehold om at jeg ser flere United-kamper enn Spurs...

Vicario-Onana 1-0
Porro-Mazraoui 2-0
Romero-Maguire 2-1
Van de Ven-Yoro 3-1
Udogie-Dorgu 4-1
Johnson-Diallo 4-2
Sarr-Casemiro 4-3
Bissouma-Ugarte 4-4
Son-Garnacho 5-4
Richarlison-Bruno 5-5
Solanke-Højlund 6-5

Hsr jeg for røde briller på? Spesielt på midten? Romero v Maguire?
post liked by: Pwint, Can2

28FPellistri
Liker gitt: 2380
Liker mottatt: 9772

For min del mista Neville kredibilitet for lenge siden når han snakker om United, både fordi han er super anti-United i alt han gjør og sier, med mindre han er "off the records" og snakker som privatperson. Da er han solid FOR United. Og gjør ofte sine beste analyser og "uthenginger".

I tillegg så syns jeg "drittkastingen" av Amorim i dag om at Ashworth kanskje hadde rett at man burde gått for Southgate, Potter, Howe eller Frank, aller helst en britisk trener etter ETH som Ashworth anbefalte.

Og mener at disse hadde klart å restartet kulturen i garderoben fordi de "jobber hardt". Hva som får Neville til å tro det er noe Amorim ikke gjør..
Han bruker Amorim sin dårlige tabellsituasjon på å forklare at Ashworth sannsynligvis hadde rett.

Det er så mye tenk om viss om, i den analysen hans at det er til å spy av.

Nok om det.

Angående spillerne i Tottenham, så har han et poeng, på en del posisjoner i alle fall. Personlig syns jeg Brennan Johnson er ekstremt undervurdert. Enorm presspiller og jobber iherdig begge veier. Kulusevski har nok per nå et høyere toppnivå, men er minst like ujevn som Garnacho og vår gjeng han også.

Angående Solanke så har han hatt en tøff sesong i år. Og hadde han spilt spiss hos oss og scora 8 mål, Gud bedre for kritikk han hadde fått. Selv om han har dobbelt så mange ligamål som vår spiss, så hadde han nok vært slaktet om det var statsen hans for United, for Spurs er det ikke så mange som bryr seg utenom "deres egne".

Det samme har Son, som kun står med 7 mål og 10 assist. 10 mål mindre enn i fjor.

Personlig hadde jeg vært mer bekymret for midtbanen deres om de hadde hatt Bergvall tilgjengelig. Han hadde fort vært med på å løpt oss i senk med den ekstremt intense stilen hans.

Det er i alle fall to lag ganske blottet for selvtillit i ligaen, så vet vi at begge to egentlig har vært solide i EL. Basert på den siste tidens innbyrdes oppgjør så holder jeg Tottenham som favoritt, men tror fort vår rutine kan avgjøre det.

@Rød Pølse - Angående vinn-vinn kommentaren min så er det litt som den klassiske Solskjær-kommentaren for min del, at et cupgull kan kamuflere større problemer. At man blir litt tilfreds, tror man er bedre enn man er. Og griper ikke problemene på samme måte, som om man ville gjort om man tapte der også. Absurd å si, men det beste hadde vært et stortap også, slik at ingen er i tvil om at vi er gode nok eller ikke, om man først skal tape vel å merke.

Det sagt, så håper jeg inderlig at vi vinner, men tror definitivt det ikke er det beste for laget til Amorim. Mange av spillerne våre er utrolig nok, høye nok på seg selv allerede. Det har så mange ganger post Fergie sagt, at etter et cupgull at dette er noe å bygge videre på, og så er det same shit rett etterpå allikevel, og ofte enda verre.
post liked by: Jan Erik, Pwint, alfen74
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Rød Pølse

Det er vel ingen fare for at en seier i den nest gjeveste europacupen kamuflerer at vi har vært ren avføring i ligaen denne sesongen. Det er bare fordeler med å komme til CL, bortsett fra litt mer hektisk kampprogram.

Ingen parade ved seier, ingen galla med prisutdeling, misfornøyd trener... Jeg tror hele klubben er klar over at dette ikke er godt nok.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Andtho01, Can2, Pwint
Football, bloody hell!

Jan Erik

@28FPellistri, Eddie Howe skjønner jeg. De andre? Ikke fullt så mye. Merkelig ting av Neville å si. Overfladisk.

Solanke er ok han. Bedre, og selvsagt eldre og mer rutinert, enn Højlund. Men ingen virkelig toppspiss. Son har vel vært bedre før, merker vel alderen litt han også.

Jeg tror egentlig sjansen vår ligger i at de har 2-3 virkelig gode spillere ute.

Så får vi se.

Angående om det er bra å vinne eller tape?

Alltid best å vinne.

Om det betyr at spillere, trenere og direktører tror at vi er gode nok, så må de rett og slett fjernes. Da er de stokk dumme. Dette er sannsynligvis den svakeste Europa League-turneringen på veldig lenge siden CL-lag ikke kommer inn etter gruppespillet der, og sånn sett tror jeg ikke hverken United eller Spurs hadde vært i denne finalen om lag som City, Juventus og Sporting hadde blitt gruppetreere i en ordinær CL-turnering. Men nå er nå en gang reglene som de er, så det har ikke noe å si. Vi er et dårlig PL-lag, som bare har blitt svakere og svakere siden Solskjær fikk sparken. Det MÅ alle i klubben ta innover seg. Enten de vil eller ikke.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01, Can2

offside
Liker gitt: 762
Liker mottatt: 2130

Kan være at Neville prøver å sette press på Tottenham.
På en dårlig dag ville jeg ikke hatt noen på dette laget. På en god dag ville jeg hatt mange.
Vi er avhengige av å ha en god dag.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, alfen74, Pwint
Post Reply