Pink Final wrote: ↑11 May 2025, 17:24
Jeg vet snart ikke hva vi trenger og ikke trenger lenger.
Alle vil ha nye spillere hver sesong.
Selv de nye vi henta for noen år siden og som var løsningen da må opereres bort nå.
Jeg
nekter å tro at alle spillerne våre er ræva.
Det har vært en del år nå, at kjøpene som er gjort ikke har samstemt med behovene til verken stallbredde eller spesifikt for manager.
Ser man på perioden 2019-2025, så vil jeg si at følgende spillere er kjøpt mer eller mindre uten mål og mening:
1. Wan-Bissaka (en defensiv høyreback i et lag som ønsket å spille med offensive backer)
2. Van de Beek (en indreløper i et lag som ikke brukte indreløpere)
3. Ronaldo (kjøpt inn pga. legendestatusen og glam'en rundt han)
4. Sancho (på dette tidspunktet hadde vi tre høyrebeinte venstrevinger fra før av)
5. Casemiro (Ten Hag ville ha De Jong, Casemiro som er en helt annen type, ble hentet inn som plaster på såret)
6. Mount (en indreløper i et lag som ikke brukte indreløpere)
7. Zirkzee (en falsk nier i et lag som ikke brukte falske niere)
Noen av de andre spillerne tror jeg er kjøpt med riktige intensjoner, men kjøpene har vært dårlig planlagt av en feilslått transferpolitikk, eller spillerne har ikke slått til:
1. Antony, Harry Maguire og Rasmus Højlund (TYPEN var faktisk noe United behøvde, men vanvittig overpriset)
2. André Onana (for ufokusert og uforutsigbar, dette burde vært identifisert før man kjøpte han!)
3. Alex Telles og Tyrell Malacia (for dårlig)
... da står man igjen med resten, som av ulike grunner egentlig har vært ok+ signeringer, eller så har vi for lite tid å egentlig bedømme dem på.
Mitt store håp er at flere av fremtidens signeringer gjøres med mer helhetlige vurderinger, og det er jeg ganske sikker på at INEOS faktisk gjør. Jeg synes ikke noe om at man på død og liv skal se etter "billige" spillere eller unge talenter, men helheten må være logisk og pragmatisk. For eksempel synes jeg både Eriksen og Cavani (på tampen av karrierene sine), Mazraoui (27 og skepsis rundt skader) og Yoro (18 og svindyr med ett år igjen av kontrakten) var gode signeringer.