Premier League 2024/25
Sånn stiller lagene i London derby i kveld. Arsenal mangler Ben White og Mikel Merino men det er fordi at dei skal spares til PSG kampen. Skulle Arsenal tape idag så har Pool vunnet pl før søndag.
https://www.premierleague.com/match/116157
https://www.premierleague.com/match/116157
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Can2
Hate Glazer love United
Arsenal 2-2 Crystal Palace slutt. Da vant ikke Pool gullet i kveld. Håpe på eit mirakel fra Tottenham laget mot dei på anfield søndag.
post liked by: Jan Erik, Can2, Rød Pølse, Pink Final
Hate Glazer love United
-
- Liker gitt: 48
- Liker mottatt: 907
Det skal sies da, at jeg tror dette narrativet om at avstandene bare blir større og større mellom PL og Championship er LIITT søkt, eller i det minste en forenkling av virkeligheten.
Ser man på lagene som har rykket opp de siste årene så har veldig mange av disse vært såkalt "spillende lag" som er vant til å dominere kampene sine mhp possession og høy linje i CS. Eksempler er Farkes Norwich, Kompanys Burnley, McKennas Ipswich og Martins Southampton. Det sier seg selv at det som kanskje funker mot Cardiff og Hull, ikke fungerer mot City og Arsenal.
Så hva fungerer? Bielsa klarte det med Leeds, Frank med Brentford og Wilder med Sheffield United - der handlet det like mye om smart rekruttering og en stil som hovedsakelig baserte seg på knallhardt arbeid og et drillet kollektiv. Særlig Brentford er jo en utrolig morsom historie, en historie som nok hadde sett veldig annerledes ut om de gikk inn i PL med et håp om å dominere kamper.
Derfor synes jeg (de forholdsvis løse) ryktene om at Farke kan få sparken i Leeds gir litt mening. Er det umoralsk? Javisst, han har hatt en fabelaktig sesong! Samtidig er det kanskje ikke så dumt å gjøre det grepet før sesongen starter, fremfor å måtte avskjedige han i november når de ligger nederst på tabellen. Jeg sier ikke at det er riktig, men jeg forstår det godt om det er noe de vurderer.
Ser man på lagene som har rykket opp de siste årene så har veldig mange av disse vært såkalt "spillende lag" som er vant til å dominere kampene sine mhp possession og høy linje i CS. Eksempler er Farkes Norwich, Kompanys Burnley, McKennas Ipswich og Martins Southampton. Det sier seg selv at det som kanskje funker mot Cardiff og Hull, ikke fungerer mot City og Arsenal.
Så hva fungerer? Bielsa klarte det med Leeds, Frank med Brentford og Wilder med Sheffield United - der handlet det like mye om smart rekruttering og en stil som hovedsakelig baserte seg på knallhardt arbeid og et drillet kollektiv. Særlig Brentford er jo en utrolig morsom historie, en historie som nok hadde sett veldig annerledes ut om de gikk inn i PL med et håp om å dominere kamper.
Derfor synes jeg (de forholdsvis løse) ryktene om at Farke kan få sparken i Leeds gir litt mening. Er det umoralsk? Javisst, han har hatt en fabelaktig sesong! Samtidig er det kanskje ikke så dumt å gjøre det grepet før sesongen starter, fremfor å måtte avskjedige han i november når de ligger nederst på tabellen. Jeg sier ikke at det er riktig, men jeg forstår det godt om det er noe de vurderer.
post liked by: Pink Final
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29562
Har jeg ikke tenkt på @Harry Greaves.
Kan være noe i det.
Nottingham Forest er vel de som har klart akklimatiseringen best?
De ble latterliggjort fordi de kjøpte så mange spillere og er så pragmatiske på banen.
De har kjøpt mange spillere, men har den nest beste rekka på rad med en fra egen jnr avd i engelsk fotball.
Etter oss
.
Og pragmatikken har båret frukt.
Kan bli CL på dem!
Og Fa cup finale!
Kan være noe i det.
Nottingham Forest er vel de som har klart akklimatiseringen best?
De ble latterliggjort fordi de kjøpte så mange spillere og er så pragmatiske på banen.
De har kjøpt mange spillere, men har den nest beste rekka på rad med en fra egen jnr avd i engelsk fotball.
Etter oss
Og pragmatikken har båret frukt.
Kan bli CL på dem!
Og Fa cup finale!
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000