Ikke veldig overraskende at Rashford lykkes i en klubb som spiller fotball som passer han. Rashford er best i kontringsfasen og med ball i bena så han kan sette fart og utfordre. Alle som har sett Rashford skjønner nok at det bor fotball i gutten. Med tillit og selvtillit er han selvfølgelig en helt ok fotball spiller.
Men ser også i Aston Villa at det er ikke returløpene eller presspillet som gjør at han får svetteperler i pannen. I United skal vi jo stå å spille ball. Helst på tvers og bakover. Og bruke krefter på å forsvare oss, ikke angripe. Denne stilen er ikke den som passer Rashford best.
Marcus Rashford
-
- Liker gitt: 570
- Liker mottatt: 1903
post liked by: Belfastboy
Eh, @LoveBruno&Rashford, nei? Ser du løpene til Garnacho? Gjennombruddspasningene fra Bruno, Casemiro? Højlund sine feilslåtte forsøk på å løpe gjennom? Dorgu/Dalot som jager opp og ned sidene så godt de kan?
Vi står ikke og spiller fotball. Om noe så går det for fort fremover til tider.
Vi står ikke og spiller fotball. Om noe så går det for fort fremover til tider.
-
- Liker gitt: 570
- Liker mottatt: 1903
Jeg ser et lag som står bak og prøver å spille ball til hverandre. Når ballen blir slått fram er det på en Højlund med ryggen mot mål som taper alle de ballene. De gangene det går fort framover er jo når vi tar de få kontringsmulighetene vi får. Slik forskjellig kan man faktisk se fotball. Og gøy er jo det.
Men kan selvfølgelig være at jeg tar feil og at du ser dette mye bedre enn meg fra en fotball faglig side.
Men kan selvfølgelig være at jeg tar feil og at du ser dette mye bedre enn meg fra en fotball faglig side.
Denne diskusjonen har vi hatt mye her inne. Jeg og @Pink Final har diskutert det til vi har blitt blå
@BluePink ?
(Bare tuller, vet at det er en helt annen bruker).
Jeg tror begge sider har like gode poeng.
I forsvar og i siste tredel i angrep går det gjerne alt for omstendelig og treigt hos oss. Mye tversover, bakover, og få tredjemannsløp. Vi er forutsigbare og ofte treige bakerst og fremst i banen.
På og rundt midtbanen er vi definitivt mer kaospreget. Så fort ballen er der, blir den gjerne sendt videre som en varm potet eller tikkende bombe, og ofte for raskt. Så havner angriperne våre i isolerte situasjoner, og resten av laget blir hengende etter. Vi har heller ingen spiss som kan holde på ballen når den spilles frem, slik at resten av laget kan komme etter. Det blir balltap så og si hver gang det slås langt på Højlund.
De bedre lagene er gjerne gode på å dominere på midtbanen, og bruke litt mer tid der for å få motstander i ubalanse. Det må ikke gå for treigt der heller, men har man nok folk der og gode bevegelser, kan man tvinge motstandere ned.
Vi ser det og i possession stats under Amorim. Vi har ganske mye mer ball under Amorim enn tidligere. Men for mye av innehavet er på egen banehalvdel. Og det går sakte. Med en gang vi krysser midtbanen har vi ikke mye ball.
Jeg er jo uttalt fan av høyere possession. Men ikke slik vi gjør det nå, eller under Van Gaal. Det er for mye ballinnehav i ufarlige soner, og altfor lite dominans på midtbanen.
Jeg deler oppfatningen av Rashford. Han trives best med rask, angripende fotball på kontra, og er nok en som kan utnytte kaos mer enn en utpreget systemspiller. Forskjellen er at han er nok litt mindre isolert i Villa. Spiller nok og med mer selvtillit der enn hos oss.
Han har hatt noen veldig gode kamper i Villa. Og en del mindre gode. Han har ikke imponert hele tiden, det er fortsatt en lang vei fra toppformen han tidvis har vist. Men det er bedre enn det har vært på lenge i United.
Jeg tror ikke Villa kjøper Rashford. Ser for meg at både pris og lønn blir vanskelig å innfri. Han leverer ganske greit, men ikke tilsvarende den økonomiske pakken som da må innfris.
Hadde han hatt en lønn på rundt 150k, ville han nok vært en enda mer attraktiv spiller for mange klubber. Men med en lønn på 350k så havner han i segmentet luksusspiller, og det man forventer at noen av verdens beste spillere skal tjene i England. Det blir nok en tøff forhandling å få i land for både Villa og United.
I forsvar og i siste tredel i angrep går det gjerne alt for omstendelig og treigt hos oss. Mye tversover, bakover, og få tredjemannsløp. Vi er forutsigbare og ofte treige bakerst og fremst i banen.
På og rundt midtbanen er vi definitivt mer kaospreget. Så fort ballen er der, blir den gjerne sendt videre som en varm potet eller tikkende bombe, og ofte for raskt. Så havner angriperne våre i isolerte situasjoner, og resten av laget blir hengende etter. Vi har heller ingen spiss som kan holde på ballen når den spilles frem, slik at resten av laget kan komme etter. Det blir balltap så og si hver gang det slås langt på Højlund.
De bedre lagene er gjerne gode på å dominere på midtbanen, og bruke litt mer tid der for å få motstander i ubalanse. Det må ikke gå for treigt der heller, men har man nok folk der og gode bevegelser, kan man tvinge motstandere ned.
Vi ser det og i possession stats under Amorim. Vi har ganske mye mer ball under Amorim enn tidligere. Men for mye av innehavet er på egen banehalvdel. Og det går sakte. Med en gang vi krysser midtbanen har vi ikke mye ball.
Jeg er jo uttalt fan av høyere possession. Men ikke slik vi gjør det nå, eller under Van Gaal. Det er for mye ballinnehav i ufarlige soner, og altfor lite dominans på midtbanen.
Jeg deler oppfatningen av Rashford. Han trives best med rask, angripende fotball på kontra, og er nok en som kan utnytte kaos mer enn en utpreget systemspiller. Forskjellen er at han er nok litt mindre isolert i Villa. Spiller nok og med mer selvtillit der enn hos oss.
Han har hatt noen veldig gode kamper i Villa. Og en del mindre gode. Han har ikke imponert hele tiden, det er fortsatt en lang vei fra toppformen han tidvis har vist. Men det er bedre enn det har vært på lenge i United.
Jeg tror ikke Villa kjøper Rashford. Ser for meg at både pris og lønn blir vanskelig å innfri. Han leverer ganske greit, men ikke tilsvarende den økonomiske pakken som da må innfris.
Hadde han hatt en lønn på rundt 150k, ville han nok vært en enda mer attraktiv spiller for mange klubber. Men med en lønn på 350k så havner han i segmentet luksusspiller, og det man forventer at noen av verdens beste spillere skal tjene i England. Det blir nok en tøff forhandling å få i land for både Villa og United.
post liked by: Pwint, Andtho01, RedTrafford, Blodfink
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29564
Ønsker Marcus Rashford alt godt, han er en United legende i min bok.
Håper han kommer tilbake til oss.
Som de sier på VillaTalk:
«Rashford i form er lett deres beste spiller».
En Marcus Rashford i slag er også vår beste angrepsspiller, by far.
Han har ikke bare fart og rykk.
Han er langt bedre teknisk enn det rykte deler av fan basen gir ham.
Du må være god teknisk for å komme forbi med ball i den høye farta han har.
Og de pasningene han slår er kvalitet.
Ja, han går seg fast.
Og han er ikke den som jobber best defensivt.
Men han er en veldig god fotball spiller.
Får good vibes av å tenke på samspillet mellom ham og Pogba da Solskjær kom inn i 2018/19.
Minna meg om Scholes og Giggs.
Håper han kommer tilbake til oss.
Som de sier på VillaTalk:
«Rashford i form er lett deres beste spiller».
En Marcus Rashford i slag er også vår beste angrepsspiller, by far.
Han har ikke bare fart og rykk.
Han er langt bedre teknisk enn det rykte deler av fan basen gir ham.
Du må være god teknisk for å komme forbi med ball i den høye farta han har.
Og de pasningene han slår er kvalitet.
Ja, han går seg fast.
Og han er ikke den som jobber best defensivt.
Men han er en veldig god fotball spiller.
Får good vibes av å tenke på samspillet mellom ham og Pogba da Solskjær kom inn i 2018/19.
Minna meg om Scholes og Giggs.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Pwint, Vidar Dale Fjeld, 10Hag, RedTrafford, Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Jeg likte at Rashford var god i går. Syns det er et billig poeng at United ser dum ut, det har Woody og gjengen sørget for i mange år. Hele poenget med å låne han ut er å skape et utstillingsvindu for en spiller man ønsker å selge. Toppnivået har alltid vært høyt. Problemet er at det har vært for lenge mellom de gode periodene, og bunnivået er tilsvarende lavt.
Vi vet ikke hva den opsjonen inneholder av klausuler, men det er lite sannsynlig at Villa matcher lønna i United. £40m for en god angrepsspiller er lite i dagens marked, og VM neste år er en veldig god grunn til å finne seg en klubb der man får spille.
Antony herjer i Spania, Rashford begynner å vise sitt beste i Villa og Sancho er...eh...fortsatt et ganske middels problembarn. Heldigvis er det kjøpeglade Boehly som avgjør skjebnen til sistemann.
Det er ikke slik at disse spillerne ikke har fått sjanser i United. Skulle ønske at Rashford ble solgt til en annen liga, men man er helt avhengig av å finne en kjøper med dype lommer. De er det flest av i England.
Får vi disse spillerne ut av bøkene, og en god pluss for salg, har vi plutselig helt andre forutsetninger i sommerens overgangsvindu. Vinner vi EL kan vi snu opp ned på hele stallen. Det trengs for laget som ligger på 14. plass i Premier League. Så kan Neville, Keane, Scholes, Merson, Shearer og han kølla fra Liverpool som spytter på barn si hva de vil.
Jeg skulle gjerne sett gårsdagens Rashford på topp mot Lyon, men nå må vi stole på noen andre. Noen som faktisk kjemper for å ha en fremtid i United.
Vi vet ikke hva den opsjonen inneholder av klausuler, men det er lite sannsynlig at Villa matcher lønna i United. £40m for en god angrepsspiller er lite i dagens marked, og VM neste år er en veldig god grunn til å finne seg en klubb der man får spille.
Antony herjer i Spania, Rashford begynner å vise sitt beste i Villa og Sancho er...eh...fortsatt et ganske middels problembarn. Heldigvis er det kjøpeglade Boehly som avgjør skjebnen til sistemann.
Det er ikke slik at disse spillerne ikke har fått sjanser i United. Skulle ønske at Rashford ble solgt til en annen liga, men man er helt avhengig av å finne en kjøper med dype lommer. De er det flest av i England.
Får vi disse spillerne ut av bøkene, og en god pluss for salg, har vi plutselig helt andre forutsetninger i sommerens overgangsvindu. Vinner vi EL kan vi snu opp ned på hele stallen. Det trengs for laget som ligger på 14. plass i Premier League. Så kan Neville, Keane, Scholes, Merson, Shearer og han kølla fra Liverpool som spytter på barn si hva de vil.
Jeg skulle gjerne sett gårsdagens Rashford på topp mot Lyon, men nå må vi stole på noen andre. Noen som faktisk kjemper for å ha en fremtid i United.
post liked by: Andtho01, Pwint, Tringe, Jan Erik, RedTrafford, Pink Final, 10Hag, Belfastboy, Blodfink, Can2
Football, bloody hell!
Veldig godt sagt @10Hag. Helt enig med deg og syns det er merkelig hvor lite kontroll vi har med ball når vi krysser midtstreken. Mange, tilsynelatende svakere lag gjør disse tingene bedre enn oss. Ja det hender at vi klarer å beleire motstanderne, men det er sjelden farlig. Føler ofte at de likevel har kontroll og at vi er lite kreative. Men kan legge til at jeg også synes vi har sett litt bedre ut på disse tingene i det siste.10Hag wrote: ↑16 Apr 2025, 13:10 Denne diskusjonen har vi hatt mye her inne. Jeg og @Pink Final har diskutert det til vi har blitt blå@BluePink ?
(Bare tuller, vet at det er en helt annen bruker).
post liked by: Andtho01, Tringe, 10Hag, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona
Jeg er ikke så bekymret for lønnen til Rashford i en annen klubb. Den må helt sikkert vi dekke differansen på uansett. Som McT og AWB krevde blant andre. Sånn er det bare når vi har malt oss så langt inn i hjørnet som vi har. Med lav temperatur i rommet, senttørkende maling og mye løsemidler.
Så om vi får £40m (og det kan Villa klare om de vil), så får Rashford fort £10-15m av de.
Så om vi får £40m (og det kan Villa klare om de vil), så får Rashford fort £10-15m av de.
post liked by: Andtho01, 10Hag, RedTrafford, Blodfink, Can2
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29564
Nei @BluePink er ikke meg
.
Holder med én bruker pr person.
Ja vi har diskutert om vi er for hektiske eller for langsomme @10Hag.
Enig i at begge sider kan ha rett.
Noe vi helt klart har manglet i årevis er evnen til å spille ut motstander med gjenkjennbare mønstre.
Vi har tatt dem mer på individuelle ferdigheter og på ….ja fart.
Spesielt synlig under Solskjær synes jeg.
Jeg synes vi har framstått fryktelig trege og omstendelige for ofte.
Det trilles på egen halvdel.
Og det snus og vendes hjem på midten og på motstanders halvdel i for stor grad.
Jeg skjønner hvor @LoveBruno&Rashford vil med det han skriver.
På den annen side blir det i for stor grad slått på første bevegelse når vi angriper.
Jeg også savner flere samtidige bevegelser, mer vending av spillet og et mer kollektivt oppbygd system.
Men jeg liker fart.
Og bl.a derfor har jeg sansen for Rashford.
Jeg mener som nevnt over at han har mer enn fart.
Han har hodespill.
Ikke minst kan han slå gode pasninger, og sånn sett være en nyttig bidragsyter i en kollektiv.
Må bare gjenta meg selv jeg også.
Er det tre spillere som har vært viktige, og som har bært oss i flere år - så var det Rashford, de Gea og Fernandes.
Nå som to av dem er borte ser man tydeligere hva de betydde.
For erstatterne har ikke akkurat tatt United med storm.
Holder med én bruker pr person.
Ja vi har diskutert om vi er for hektiske eller for langsomme @10Hag.
Enig i at begge sider kan ha rett.
Noe vi helt klart har manglet i årevis er evnen til å spille ut motstander med gjenkjennbare mønstre.
Vi har tatt dem mer på individuelle ferdigheter og på ….ja fart.
Spesielt synlig under Solskjær synes jeg.
Jeg synes vi har framstått fryktelig trege og omstendelige for ofte.
Det trilles på egen halvdel.
Og det snus og vendes hjem på midten og på motstanders halvdel i for stor grad.
Jeg skjønner hvor @LoveBruno&Rashford vil med det han skriver.
På den annen side blir det i for stor grad slått på første bevegelse når vi angriper.
Jeg også savner flere samtidige bevegelser, mer vending av spillet og et mer kollektivt oppbygd system.
Men jeg liker fart.
Og bl.a derfor har jeg sansen for Rashford.
Jeg mener som nevnt over at han har mer enn fart.
Han har hodespill.
Ikke minst kan han slå gode pasninger, og sånn sett være en nyttig bidragsyter i en kollektiv.
Må bare gjenta meg selv jeg også.
Er det tre spillere som har vært viktige, og som har bært oss i flere år - så var det Rashford, de Gea og Fernandes.
Nå som to av dem er borte ser man tydeligere hva de betydde.
For erstatterne har ikke akkurat tatt United med storm.
post liked by: Pwint, Andtho01, Belfastboy, Vidar Dale Fjeld, Rød Pølse, Blodfink, 10Hag
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Jeg er @BluePink. Neida. Syns bare det er litt morsomt å bidra til flere notifikasjoner ved neste pålogging 
Jeg er langt på vei enig i at de tre du nevner (igjen
) @Pink Final har vært våre beste i perioden etter Ferguson. Alle har prestert i United, i flere sesonger. Så syns jeg de Gea hadde en nedadgående kurve de siste sesongene, Rashford har hatt lange perioder med svake prestasjoner og Bruno har vært helt konge siden han kom.
Ingen tvil om at klubben har underprestert i rekrutteringen. Erstatteren til de Gea har dessverre vist seg å abonnere på tabber, Rashford har vi enda ikke erstattet og Bruno er åpenbart med i planene videre.
Jeg tror klubben ønsker å selge Rashford pga dårlig samsvar mellom lønn og prestasjoner. Det er forståelig. Hvis han, Sancho, Antony og Casemiro forsvinner i sommer har man kommet langt i jobben med å kvitte seg med store lønningsposer som gir lite valuta. Da er det opp til Mount å holde seg frisk, og bevise at han er blant de beste neste sesong, hvis ikke tror jeg han også er ferdig i klubben.
Av alle de som tjener både skjorta og resten av finstasen i United er det i mine øyne kun Bruno som gjør seg fortjent til det, og har gjort det konsekvent over tid. Han er også klubbens kaptein. Jeg syns det er riktig at lista legges der.
Nå må de nye dressene få lov til å bevise at de er på et annet nivå når det gjelder rekruttering, da må vi sannsynligvis gi slipp på noen "gamle helter".
Livet til en fotballspiller fortsetter også etter at de har forlatt United. Se på McTominay, han lever livets glade dager som nøkkelspiller i gullkampen i Serie A.
Jeg er langt på vei enig i at de tre du nevner (igjen
Ingen tvil om at klubben har underprestert i rekrutteringen. Erstatteren til de Gea har dessverre vist seg å abonnere på tabber, Rashford har vi enda ikke erstattet og Bruno er åpenbart med i planene videre.
Jeg tror klubben ønsker å selge Rashford pga dårlig samsvar mellom lønn og prestasjoner. Det er forståelig. Hvis han, Sancho, Antony og Casemiro forsvinner i sommer har man kommet langt i jobben med å kvitte seg med store lønningsposer som gir lite valuta. Da er det opp til Mount å holde seg frisk, og bevise at han er blant de beste neste sesong, hvis ikke tror jeg han også er ferdig i klubben.
Av alle de som tjener både skjorta og resten av finstasen i United er det i mine øyne kun Bruno som gjør seg fortjent til det, og har gjort det konsekvent over tid. Han er også klubbens kaptein. Jeg syns det er riktig at lista legges der.
Nå må de nye dressene få lov til å bevise at de er på et annet nivå når det gjelder rekruttering, da må vi sannsynligvis gi slipp på noen "gamle helter".
Livet til en fotballspiller fortsetter også etter at de har forlatt United. Se på McTominay, han lever livets glade dager som nøkkelspiller i gullkampen i Serie A.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Belfastboy, Jan Erik, Pink Final, Pwint
Football, bloody hell!
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 21954
- Liker mottatt: 8401
Aj! Den kom som en liten bombe. Det må sies! Det er dessverre litt vanskelig denne måneden. Fikk en lei restskatt som må besørges.

post liked by: Jan Erik, Andtho01, red, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Pwint
Kong Eric Cantona
Jeg donerte til Unitedforum for noen mnd siden (men vår admin har ikke lagt merke til). Satser på at det er nok til å dekke kostnadene!
post liked by: Can2, Andtho01, Jan Erik, Tringe, Rød Pølse, Blodfink, alfen74, RedTrafford, Pink Final, Pwint
Lurte på om jeg hadde skrivd noe her under påvirkning av humlevann når jeg så hele 3 notifikasjoner!
Synd jeg ikke fikk sett kampen igår, kanskje det bringer lykke når jeg følger med på VGlive og spiller sang-gjettespill med familien
JEG ER @BluePink !!

Synd jeg ikke fikk sett kampen igår, kanskje det bringer lykke når jeg følger med på VGlive og spiller sang-gjettespill med familien
JEG ER @BluePink !!

post liked by: Pink Final, Jan Erik, Belfastboy, Pwint, Andtho01, Rød Pølse, alfen74, Spirograf1, Can2