Her er forslagene jeg har sendt til Jimbo med flaskepost:
- Selge Casemiro. Brassen er en nøkkel til aktivitet på overgangsmarkedet.
- Forsøke å hente en av toppkandidatene til venstre vingback. Evt. låne et alternativ ut sesongen.
- Utlån av Rashford og/eller Antony. Spare lønnsutgifter og forhåpentligvis øke spillernes markedsverdi. Legge til rette for salg til sommeren.
- Hente inn en angrepsspiller hvis man lykkes med punktet over. Låne Muani?
- Spe på med salg av Malacia og andre som er overflødige og/eller har en kontrakt som nærmer seg slutten. Unngå å ha salgbare spillere på utgående kontrakt når neste sesong sparkes i gang.
- Unngå play-off i EL. Færre kamper gir mer tid på treningsfeltet.
- Prestere så godt som mulig i alle turneringer resten av sesongen. Stabilt gode prestasjoner har vært mangelvare i lang tid.
- Forsøke å gi noen av våre beste talenter sjansen til å vise seg frem.
Hva bør gjøres?
Vi bør vel gå for et eller annet som gir Europa-cup. Satse på CL gjennom EL, eller EL gjennom FA.
Det er vel høyst usikkert om vi klarer å komme oss inn blant topp 5-6.
Penger bestemmer jo alt, da må de delta der penga finnes...
Det er vel høyst usikkert om vi klarer å komme oss inn blant topp 5-6.
Penger bestemmer jo alt, da må de delta der penga finnes...
post liked by: Torquemada, Jan Erik, RedTrafford, Can2, Rød Pølse, Pink Final
LUHG!
-
- Liker gitt: 706
- Liker mottatt: 1106
Huff. Gikk bare tilfeldigvis inn på vg og ser at Southampton visstnok leder over United. Sådan er interessen min for United om dagen. All kommersialiseringen av fotballen, Glazers, arabiske juksemakere, overbetalte og bortskjemte sutrepaver, VAR og kanskje spikeren i kista for min del da vi presterte å komme SIST i CL i en gruppe som skulle være bankers for vår del, altså BAK København og Galatasaray...
Kall meg medgangssupporter men det er i realiteten et sammensurium av grunner til at jeg mistet interessen nesten fullstendig og bare ser en kamp sporadisk innimellom når jeg føler for det. Hadde lyst til å se Arsenal - United, men droppa den av pessimisme og den subjektive følelsen av at vi taper hvertfall dersom jeg ser kampen.
Så her er jeg for tiden reelt sett inkompetent til å uttale meg, men jeg håper vel at med mindre det dukker opp et åpenbart mirakel av en fotballtrener som er en garanti for suksess - at vi faktisk gir Amorim en fair sjanse. Det vil si ihvertfall 2-3 år, forhåpentligvis mer. Han kommer jo til et eneste salig kaos. Håper at han kan stable noe på bena som gir optimisme for... Ja kanskje ikke neste sesong engang, men sesongen der igjen. Jeg innser også at jeg har mindre tro på å la managere ta over i halvspilt sesong, for jeg tror det kan jobbe MOT manageren. At man kommer inn til så mye rot at man kan ende opp med å få en dårlig start. Jeg var alltid en av de som forsvarte Rangnicks påstand om at klubben trenger og trenger en åpen hjerteoperasjon. Den påstanden står jeg fortsatt ved, og klubben må slutte å gjøre idiotiske dustekjøp. Det er som at klubben plutselig trykker på en rød knapp, og skal handle alle mulige spillere på en gang som skal forsterke, istedenfor å gjøre smarte kjøp når det er åpenbare verdensklassespillere eller supertalenter tilgjengelig for en overkommelig penge.
Kall meg medgangssupporter men det er i realiteten et sammensurium av grunner til at jeg mistet interessen nesten fullstendig og bare ser en kamp sporadisk innimellom når jeg føler for det. Hadde lyst til å se Arsenal - United, men droppa den av pessimisme og den subjektive følelsen av at vi taper hvertfall dersom jeg ser kampen.
Så her er jeg for tiden reelt sett inkompetent til å uttale meg, men jeg håper vel at med mindre det dukker opp et åpenbart mirakel av en fotballtrener som er en garanti for suksess - at vi faktisk gir Amorim en fair sjanse. Det vil si ihvertfall 2-3 år, forhåpentligvis mer. Han kommer jo til et eneste salig kaos. Håper at han kan stable noe på bena som gir optimisme for... Ja kanskje ikke neste sesong engang, men sesongen der igjen. Jeg innser også at jeg har mindre tro på å la managere ta over i halvspilt sesong, for jeg tror det kan jobbe MOT manageren. At man kommer inn til så mye rot at man kan ende opp med å få en dårlig start. Jeg var alltid en av de som forsvarte Rangnicks påstand om at klubben trenger og trenger en åpen hjerteoperasjon. Den påstanden står jeg fortsatt ved, og klubben må slutte å gjøre idiotiske dustekjøp. Det er som at klubben plutselig trykker på en rød knapp, og skal handle alle mulige spillere på en gang som skal forsterke, istedenfor å gjøre smarte kjøp når det er åpenbare verdensklassespillere eller supertalenter tilgjengelig for en overkommelig penge.
post liked by: Jan Erik, Pangaea, Blodfink
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29564
Vet ikke helt hvor denne hører hjemme?
Prøver her.
Jeg har foreløpig ingen spesiell tanke for hvilken retning denne posten evt tar videre.
Om den i det hele tatt blir tatt videre
.
Bare noen navn, tanker og tall jeg legger ut.
Vi gjorde omtrent 5 store kjøp hver sommer under Erik ten Hag.
I tillegg kommer mindre kjøp, samt innlånte spillere.
Ser vi på penger brukt er det ikke bra, mye penger for disse spillerne.
Spesielt når 2 av dem kom gratis, Eriksen og Evans.
Ser vi derimot på alder - snittalder vel å merke ser det jo ganske bra ut.
Sommer 2022
Tyrell Malacia 22 år 11 mnd £13,7m + £1,7m
Christian Eriksen 30 år 5 mnd Gratisovergang
Lisandro Martinez 24 år 6 mnd £49m + £8.5m
Casemiro 30 år 5 mnd £60m + £10m
Antony 22 år 6 mnd £82m + £4.5m
Sommer 2023
Mason Mount 24 år 6 mnd £55m + £5m
Jonny Evans 35 år 6 mnd Gratisovergang
André Onana 27 år 3 mnd £43,8m + £3.5m
Rasmus Højlund 20 år 6 mnd £64m + £8m
Altay Bayindir 25 år 4 mnd £4.3m
Sommer 2024
Joshua Zirkzee 23 år 3 mnd £36.5m
Leny Yoro 18 år 8 mnd £52.2m + £6.7m
Matthijs de Ligt 25 år £38.5m + £4.3m
Nossair Mazraoui 26 år 9 mnd £12.8m + £4.3m
Manuel Ugarte 23 år 4 mnd £42m + £8.5m
Sommer 2022
Snittalder kjøp drøye 26 år
Totalsum kjøp £204,7m + £24,7m
Sommer 2023
Snittalder kjøp 26,5 år
Totalsum kjøp £167,1m + £16,5m
*Tar vi bort Evans blir snittalder rett under 25 år
Sommer 2024
Snittalder kjøp 23,4 år
Totalsum kjøp £182m + £23,8m
**Alder da spilleren ble kjøpt.
*** Summene er antatte summer.
Vet ikke om eksakte summer offentliggjøres lenger?
Ok, har vel en tanke med posten.
Hvor går veien videre mtp spillerkjøp?
Prøver her.
Jeg har foreløpig ingen spesiell tanke for hvilken retning denne posten evt tar videre.
Om den i det hele tatt blir tatt videre
Bare noen navn, tanker og tall jeg legger ut.
Vi gjorde omtrent 5 store kjøp hver sommer under Erik ten Hag.
I tillegg kommer mindre kjøp, samt innlånte spillere.
Ser vi på penger brukt er det ikke bra, mye penger for disse spillerne.
Spesielt når 2 av dem kom gratis, Eriksen og Evans.
Ser vi derimot på alder - snittalder vel å merke ser det jo ganske bra ut.
Sommer 2022
Tyrell Malacia 22 år 11 mnd £13,7m + £1,7m
Christian Eriksen 30 år 5 mnd Gratisovergang
Lisandro Martinez 24 år 6 mnd £49m + £8.5m
Casemiro 30 år 5 mnd £60m + £10m
Antony 22 år 6 mnd £82m + £4.5m
Sommer 2023
Mason Mount 24 år 6 mnd £55m + £5m
Jonny Evans 35 år 6 mnd Gratisovergang
André Onana 27 år 3 mnd £43,8m + £3.5m
Rasmus Højlund 20 år 6 mnd £64m + £8m
Altay Bayindir 25 år 4 mnd £4.3m
Sommer 2024
Sommer 2022
Snittalder kjøp drøye 26 år
Totalsum kjøp £204,7m + £24,7m
Sommer 2023
Snittalder kjøp 26,5 år
Totalsum kjøp £167,1m + £16,5m
*Tar vi bort Evans blir snittalder rett under 25 år
Sommer 2024
Snittalder kjøp 23,4 år
**Alder da spilleren ble kjøpt.
*** Summene er antatte summer.
Vet ikke om eksakte summer offentliggjøres lenger?
Ok, har vel en tanke med posten.
post liked by: Andtho01, Pangaea, Ryder, Pwint, Belfastboy, Rød Pølse, Can2, Vidar Dale Fjeld
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Det er vel både sagt høyt og bevist av posten din @Pink Final at tanken er å kjøpe ungt og kjøpe potensial framfor gammel, ferdig pakke. Med alt det medfører på godt og vondt.
Jeg frykter det blir vanskelig å BÅDE rette opp økonomien/ubalansen i stallen og SAMTIDIG være konkurransedyktige på banen. Kanskje må vi til og med være en slags "selling club" i et par år, der salg a la Garnacho dessverre blir en nødvendighet. Deretter bygge opp fra grunnen med en helt ny lønsstruktur. I så fall vil det neppe skje i stille aksept, det kommer til å bli ramaskrik.
Veit da pokker. Verktøykassa begynner å bli ganske tom..
Jeg frykter det blir vanskelig å BÅDE rette opp økonomien/ubalansen i stallen og SAMTIDIG være konkurransedyktige på banen. Kanskje må vi til og med være en slags "selling club" i et par år, der salg a la Garnacho dessverre blir en nødvendighet. Deretter bygge opp fra grunnen med en helt ny lønsstruktur. I så fall vil det neppe skje i stille aksept, det kommer til å bli ramaskrik.
Veit da pokker. Verktøykassa begynner å bli ganske tom..
post liked by: Andtho01, Pink Final, Can2, Jan Erik, Rød Pølse, red
-
- Liker gitt: 350
- Liker mottatt: 1284
Jeg tror at det viktigste blir å stole på Ineos og RA...la dette vinduet og sommeren gå, før en kvesser knivene. Nå har vi ventet så lenge på at ukulturen over hele linja måtte ta slutt...det skjer ikke på noen få måneder. Men problemet blir å bli kvitt "daukjøttet", som sikkert er glad til å hanke inn noen titalls millioner på benken eller sidelinjen...fremtiden er sikret. Vet jeg er stygg nå...men. Jeg kommer til å bli skuffet, men det er et eller annet som sier meg at dette som nå skjer i klubben er analysert på forhånd og at det vil blø litt før såret gror...jeg tror de snakker sammen og snakker samme språk. Ikke dermed sakt at det blir en suksess med en gang...men tror de skjønner mekanismene...da venter jeg lett ett år til...
post liked by: Tringe, Ryder, 28FPellistri, Andtho01, Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse
INEOS' første år har ikke vært noen stor suksess, det er vel de fleste enige om, men tror likevel mange undervurderer både størrelsen på oppgaven og ikke minst hvor lang tid det tar å snu supertankeren.
Forhåpentligvis blir ting sakte, men sikkert bedre. Men det krever jo at klubben har is i magen over tid og ikke får panikk og går mot strategien. At de for eksempel ikke plutselig signerer en tilårskommen spiller på høy lønn for å berge en eller annen stump.
Forhåpentligvis blir ting sakte, men sikkert bedre. Men det krever jo at klubben har is i magen over tid og ikke får panikk og går mot strategien. At de for eksempel ikke plutselig signerer en tilårskommen spiller på høy lønn for å berge en eller annen stump.
post liked by: 28FPellistri, Andtho01, Jan Erik, 10Hag, Can2, Pink Final
Folk må ta sæ en tur til legen om dem ærlig talt trudde ting kom til å snu på fem-øringen.
Vi har vel blitt så vant til at ting går fort at vi har mista virkelighetsoppfatninga.
Som sagt tidligere; noen spiller flere sesonger fifa/fm på en uke, og trur det e overførbart til det virkelige liv.
Vi har ikke peng, vi øser ut det lille vi har til overs på gamle spillere uten bein å stå på, stadion e lekk og alt har vært ræva i over ti år, og det e på en måte Sir Jim sin feil? Herregud vi e mislykka som art i dyreverden.
Å når nye ledelse prøver å ordne opp og spare der man kan, så e det plutselig ikke nøye med økonomien.
Godt nytt år folkens
(Edit: snakker ikke om folk her inn nødvendigvis, men om folk generelt.)
Vi har vel blitt så vant til at ting går fort at vi har mista virkelighetsoppfatninga.
Som sagt tidligere; noen spiller flere sesonger fifa/fm på en uke, og trur det e overførbart til det virkelige liv.
Vi har ikke peng, vi øser ut det lille vi har til overs på gamle spillere uten bein å stå på, stadion e lekk og alt har vært ræva i over ti år, og det e på en måte Sir Jim sin feil? Herregud vi e mislykka som art i dyreverden.
Å når nye ledelse prøver å ordne opp og spare der man kan, så e det plutselig ikke nøye med økonomien.
Godt nytt år folkens
(Edit: snakker ikke om folk her inn nødvendigvis, men om folk generelt.)
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint
Ingen er større enn klubben!
Om vi ser på de rapporterte lønningene, har vi i dag fem spillere som ligger over 200K i uka:
Casemiro, Rashford, Bruno, Mount og Antony (med de Ligt og Maguire rett under). Store sjanser for at verken Casemiro, Rashford eller Antony er her om ett år. Så allerede er vi i ferd med å barbere lønnsbudsjettet ganske mye. Vi hadde enda en god del flere for 1-2 år siden, som Ronaldo, Martial, Sancho, De Gea og Varane.
Tenker at 150k-200k bør være et absolutt lønnstak for nye signeringer, så får bonuser og evt økning komme på toppen av det dersom vedkommende viser seg å virkelig slå til. Det vil være konkurransedyktig, men mer på linje med sammenlignbare klubber. Liverpool har f.eks kun to over 200K, van Dijk og Salah, som begge kan sies å ha gjort seg fortjent til det. Newcastle og Spurs har ingen. Arsenal har like mange som oss, mens City har ti (så klart).
Casemiro, Rashford, Bruno, Mount og Antony (med de Ligt og Maguire rett under). Store sjanser for at verken Casemiro, Rashford eller Antony er her om ett år. Så allerede er vi i ferd med å barbere lønnsbudsjettet ganske mye. Vi hadde enda en god del flere for 1-2 år siden, som Ronaldo, Martial, Sancho, De Gea og Varane.
Tenker at 150k-200k bør være et absolutt lønnstak for nye signeringer, så får bonuser og evt økning komme på toppen av det dersom vedkommende viser seg å virkelig slå til. Det vil være konkurransedyktig, men mer på linje med sammenlignbare klubber. Liverpool har f.eks kun to over 200K, van Dijk og Salah, som begge kan sies å ha gjort seg fortjent til det. Newcastle og Spurs har ingen. Arsenal har like mange som oss, mens City har ti (så klart).
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Can2, Pink Final, 10Hag, Vidar Dale Fjeld, Pwint
Nå banker jo jeg ganske hardt på den tromma som tar lønninger med i regnestykket på spillerinvesteringer, og mener bestemt at vi er på riktig vei. Snittet på årlige kostnader for alle nysigneringer i 2024 er på £14m, og ingen koster mer enn £17,5m. Lønningene er fra £105k til £195k. Til sammenligning koster Casemiro £32,5m, med en lønn på £350k. Det er åpenbart fokus på lavere risiko og videresalgsverdi. Man kan ikke forvente å treffe på alt, men det er mulig å sikre seg en vei ut som ikke innebærer enorme tap. Spillerlogistikk er en nøkkel til sunn klubbdrift, mye tyder på at Uniteds nye ledelse er klar over det.Pink Final wrote: ↑23 Jan 2025, 13:35
Sommer 2024
Sommer 2024
Snittalder kjøp 23,4 år
Så er jeg langt mer usikker på om denne strategien er nok for å kunne konkurrere om de største troféene i løpet av et par sesonger, men da har man forhåpentligvis begynt å presse Glazers og gjelda ut av klubben. Verdensherredømme på sparebluss er kanskje ikke så veldig realistisk, selv om Rúben Amorims Sporting ble best i Portugal med mindre ressurser enn konkurrentene.
Verdens største sportsklubb har et lønnsnivå på linje med Arsenal. Problemet er at vi har en dårlig sammensatt stall med mange spillere som ikke bidrar. Fra neste sesong vil PL innføre et regelverk hvor overgangssummer og lønn (squad cost) ikke kan overstige 70% av omsetningen. Det vil være rom for litt tilpasning i en innkjøringsperiode, men United er uansett ikke i faresonen. Lønnsbudsjettet er £57m lavere enn i 22/23.
Sikkert en upopulær mening, men jeg er ganske fornøyd med det første året til INEOS, forutsetningene tatt i betraktning. Da ser jeg selvsagt bort fra det som skjer på banen, som strengt tatt ikke har så veldig mye med Jimbo å gjøre.
(Tall fra Transfermarkt og Capology, kan regnes som veiledende)
post liked by: Tringe, Andtho01, Jan Erik, Vidar Dale Fjeld, Pwint, Pink Final, red
Football, bloody hell!
Ganske utrolig at det er de fem når det er bare er én av dem United har bruk for. Ikke helt Salah og van Dijk-nivå, for å si det forsiktig.Ryder wrote: ↑23 Jan 2025, 15:13 Om vi ser på de rapporterte lønningene, har vi i dag fem spillere som ligger over 200K i uka:
Resten av det du skriver høres fornuftig ut. City er det åpenbart ikke noe poeng i å sammenlikne seg med.

Fint innspill!Rød Pølse wrote: ↑23 Jan 2025, 17:30 (…)
Så er jeg langt mer usikker på om denne strategien er nok for å kunne konkurrere om de største troféene i løpet av et par sesonger, men da har man forhåpentligvis begynt å presse Glazers og gjelda ut av klubben. Verdensherredømme på sparebluss er kanskje ikke så veldig realistisk, selv om Rúben Amorims Sporting ble best i Portugal med mindre ressurser enn konkurrentene.
(…)
Sikkert en upopulær mening, men jeg er ganske fornøyd med det første året til INEOS, forutsetningene tatt i betraktning. Da ser jeg selvsagt bort fra det som skjer på banen, som strengt tatt ikke har så veldig mye med Jimbo å gjøre.
(…)
Dersom det er sånn at United faktisk kan hevde seg igjen i serien fra og med sesongen 27/28, er det helt supert, ville jeg ha tenkt – gitt der klubben er nå. Særlig dersom økonomien også er på plass på det tidspunktet og det ligger godt til rette for suksess i årene som følger.
post liked by: Tringe, Rød Pølse
To tanker jeg fikk under kveldens kamp:
1. Ettersom Uniteds to spisser uansett ikke scorer, kunne det vært en idé å plassere en helt annen mann på topp – en som kanskje heller ikke kommer til å score, men til gjengjeld er duellsterk, bedre på å holde på ballen og lage rom til andre som kan gjøre det (som Amad, Garnacho og Fernandes), i tillegg til å være bedre som førsteforsvarer og tidvis bidra til å skape overtall på midtbanen? Vi kan kanskje kalle det en «defensiv spiss», Zirkzee kunne kanskje blitt brukbar i en sånn rolle, men har United andre som kunne fungert enda bedre?
2. Amorims trebackslinje ser ut til å være avhengig av gode offensive bidrag fra de tre bak – i tillegg til gode, løpsvillige vingbacker. Martinez ser ut til å bli god i en sånn rolle, muligens kan Yoro det også, men det trengs flere – gjør det ikke? Om United får inn bedre vingbacker, kan Mazraoui potensielt løse rollen som høyre sidestoller, men fortsatt trengs det vel minst én til?
1. Ettersom Uniteds to spisser uansett ikke scorer, kunne det vært en idé å plassere en helt annen mann på topp – en som kanskje heller ikke kommer til å score, men til gjengjeld er duellsterk, bedre på å holde på ballen og lage rom til andre som kan gjøre det (som Amad, Garnacho og Fernandes), i tillegg til å være bedre som førsteforsvarer og tidvis bidra til å skape overtall på midtbanen? Vi kan kanskje kalle det en «defensiv spiss», Zirkzee kunne kanskje blitt brukbar i en sånn rolle, men har United andre som kunne fungert enda bedre?
2. Amorims trebackslinje ser ut til å være avhengig av gode offensive bidrag fra de tre bak – i tillegg til gode, løpsvillige vingbacker. Martinez ser ut til å bli god i en sånn rolle, muligens kan Yoro det også, men det trengs flere – gjør det ikke? Om United får inn bedre vingbacker, kan Mazraoui potensielt løse rollen som høyre sidestoller, men fortsatt trengs det vel minst én til?
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pangaea, Tringe, Blodfink
Gode poenger, synes jeg!Xylofon wrote: ↑27 Jan 2025, 00:28 To tanker jeg fikk under kveldens kamp:
Det du beskriver i punkt 1 er nøyaktig det Wout Weghorst var i United. Scorte ikke selv, men var et veldig godt oppspillspunkt og videre ballfordeler. Han kunne vi nok kjøpt for en slikk og ingenting etter endt lån, og han ville vært et soleklart førstevalg på topp i dag.
Så måtte vi selvsagt hatt en mye bedre målscorer i tillegg. Og alderen er 32, så ikke optimalt på noen måte. Men det hadde uansett vært langt bedre enn dagens situasjon, og kostet oss fint lite.
post liked by: RedTrafford, 28FPellistri, Tringe, Blodfink
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29564
Rùben Amorim har såvidt begynt på jobben.
Og han har en vanskelig jobb.
Han har en stall satt sammen av Mourinho, Solskjær og hovedsakelig Ten Hag.
Inklusive et par NAVN, spillere som er over toppen.
Og som ble henta for å selge brand mistenker jeg.
Han har tydeligvis én mann i troppen som ikke vil gi alt på trening.
Og han leder en klubb som er pengelens.
Utrolig nok!
Klubben med verdens tredje høyeste og tidvis nest høyeste omsetning er blakke!
.
Jeg må bare le, så dårlig har Glazer’s, Woodward og Arnold drifta klubben.
Spes Glazer’s og Woodward.
Rùben Amorim har en tung jobb.
Og det har ikke begynt så altfor bra.
Imidlertid er han populær.
Det var helt helt utrolig å høre Red Army på Craven Cottage i går.
Amorim og laget har full støtte fra den harde kjerne.
Jeg har ikke noe nytt eller revolusjonerende å skrive om over her.
Bare si at jeg som de fleste er fornøyde tross varierende resultater.
Skal jeg allikevel kaste inn ei bøtte med isvann så er det mangelen på angrepsfotball.
Vi hørte i går også - den støttende fansen vår - også de ropte attack,attack/attack,attack,attack.
Jeg håper og tror svak angrepsfotball skyldes mangel på spillere, eller spillertyper foreløpig.
Amorim sa det jo i går.
«Vi mangler fart».
Indirekte sa han at vi mangler Rashford.
For det kom i samme moment som den om keepertrener på benk.
Manglende evne og kanskje vilje til å angripe er mitt lille savn så langt.
Min bøtte med isvann

Vi ser glimtvis fine prestasjoner av spesielt Fernandes og Garnacho pluss Amad.
Jeg likte samarbeidet mellom Garnacho og Mazraoui på venstre.
Det var et par pene angrep på den siden.
Jeg håper vi får mer angrepsfotball når ting forhåpentlig stabiliserer seg.
Takk for at du gadd å lese helt hit
Og han har en vanskelig jobb.
Han har en stall satt sammen av Mourinho, Solskjær og hovedsakelig Ten Hag.
Inklusive et par NAVN, spillere som er over toppen.
Og som ble henta for å selge brand mistenker jeg.
Han har tydeligvis én mann i troppen som ikke vil gi alt på trening.
Og han leder en klubb som er pengelens.
Utrolig nok!
Klubben med verdens tredje høyeste og tidvis nest høyeste omsetning er blakke!
Jeg må bare le, så dårlig har Glazer’s, Woodward og Arnold drifta klubben.
Spes Glazer’s og Woodward.
Rùben Amorim har en tung jobb.
Og det har ikke begynt så altfor bra.
Imidlertid er han populær.
Det var helt helt utrolig å høre Red Army på Craven Cottage i går.
Amorim og laget har full støtte fra den harde kjerne.
Jeg har ikke noe nytt eller revolusjonerende å skrive om over her.
Bare si at jeg som de fleste er fornøyde tross varierende resultater.
Skal jeg allikevel kaste inn ei bøtte med isvann så er det mangelen på angrepsfotball.
Vi hørte i går også - den støttende fansen vår - også de ropte attack,attack/attack,attack,attack.
Jeg håper og tror svak angrepsfotball skyldes mangel på spillere, eller spillertyper foreløpig.
Amorim sa det jo i går.
«Vi mangler fart».
Indirekte sa han at vi mangler Rashford.
For det kom i samme moment som den om keepertrener på benk.
Manglende evne og kanskje vilje til å angripe er mitt lille savn så langt.
Min bøtte med isvann
Vi ser glimtvis fine prestasjoner av spesielt Fernandes og Garnacho pluss Amad.
Jeg likte samarbeidet mellom Garnacho og Mazraoui på venstre.
Det var et par pene angrep på den siden.
Jeg håper vi får mer angrepsfotball når ting forhåpentlig stabiliserer seg.
Takk for at du gadd å lese helt hit
post liked by: Andtho01, Buchan, 28FPellistri, Pangaea, Rød Pølse, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Godt poeng, @10Hag! Var ikke United på sitt beste under Ten Hag i perioden med Weghorst?10Hag wrote: ↑27 Jan 2025, 00:59 Det du beskriver i punkt 1 er nøyaktig det Wout Weghorst var i United. Scorte ikke selv, men var et veldig godt oppspillspunkt og videre ballfordeler. Han kunne vi nok kjøpt for en slikk og ingenting etter endt lån, og han ville vært et soleklart førstevalg på topp i dag.
Så måtte vi selvsagt hatt en mye bedre målscorer i tillegg. Og alderen er 32, så ikke optimalt på noen måte. Men det hadde uansett vært langt bedre enn dagens situasjon, og kostet oss fint lite.
Hvis United hadde skaffet seg en Weghorst-type i januar, relativt rimelig, i stedet for en mer typisk målscorer som ville kostet langt mer, og samtidig beholdt Garnacho, tror du det kunne bidratt til at Fernandes, Amad, Mainoo og nevnte Garnacho, kanskje også Martinez, ville scoret flere mål?
(Når jeg skriver dette, innser jeg hvor få aktuelle målscorere det virker å være i dette laget – har det noen gang vært færre?)
Eller, er det en sjanse for at Zirkzee kunne blitt brukbar i en sånn rolle over tid?
(Nå kan det tenkes at Amorim uansett ikke ønsker en Weghorst-type på topp, hvilket gjør problemstillingen lite aktuell. Samtidig ser det ut til at han ønsker en møtende spiss som kan ta imot, holde på og spille ballen videre ut fra hvor ofte Højlund forsøker på det.)
post liked by: Blodfink, 10Hag