(EL) Lyon - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply

Topic author
Andtho01
Liker gitt: 18453
Liker mottatt: 20235

Lyon - Manchester United
Europa league Kvartfinale
Torsdag 10.04.25 kl 21:00
Dommer Glenn Nyberg SWE VAR Christian Dingert GER
Skader
Lyon: Malick Fofana og Ernest Nuamah er ute.
Manchester United: Jonny Evans, Lisandro Martinez, Matthijs de Ligt, Toby Collyer, Ayden Heaven og Amad er ute.

Da er det kvartfinalene mot Lyon i EL som er det siste vi kan vinne i år om vi slår ut Lyon . Lyon har bare 1 tap på dei 5 siste kampene i Ligue 1. Må passe på Rayan Cherki som har hatt en god sesong for Lyon. Eg har ikke peling på hva vi møter her. Håper guttene er skjerpet og 100% fokusert fra start til slutt. Avlsutter hjemme slik som mot Real Sociedad.
Last edited by Andtho01 on 09 Apr 2025, 18:14, edited 2 times in total.
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse, alfen74, Belfastboy, Pink Final
Hate Glazer love United

alfen74
Liker gitt: 1695
Liker mottatt: 1688

Glimrende jobbet med kamptråden, @Andtho01! Håper at angrepsspillerne våre får noen centimeter mer plass, og noen tideler mer tid, i EL enn i PL, og at det kan slå positivt ut for vår del. Lyon har fortsatt også mye å kjempe for i hjemlig liga, i motsetning til oss. Jeg synes vi spiller mye bedre nå enn bare for noen uker siden, og har troen på seier mot franskmennene. Gleder meg til kampen. :thumb_up:

Jeg legger til at dersom det var damelaget til United som skulle spille mot Lyon, så hadde det vert betydelig mer grunn til bekymring. Lyon har jo ligget i Europatoppen i kvinnefotball i en årrekke. På herresiden var de knallgode på starten av 2000-tallet, men har dabbet av litt siden den gang, og i stedet blitt en klassisk "kaosklubb".
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, Belfastboy, Pwint, Pink Final

Ryder
Liker gitt: 3849
Liker mottatt: 17025

Jeg begynner å føle meg relativt trygg på at United framover vil framstå solide og særdeles vanskelige å slå.

Men det var disse forbaskede målene, da, hvor skal de komme fra? Forklaringen er vel 50/50 mellom at vi rett og slett ikke har gode nok målscorere og at vi i det siste faktisk har hatt en del stang ut. Ser ikke for meg at målene plutselig skal rase inn, men at Højlund/Garnacho/Zirkzee går inn i en kollektiv måltørke uten sidestykke er jo også ganske unaturlig.

Så jeg tror ikke vi taper, men vi er avhengige av bedre flyt framover.
post liked by: alfen74, Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Pink Final

Topic author
Andtho01

Incoming jinx av Onana her.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Pwint, Tringe, Rød Pølse
Hate Glazer love United

10Hag
Liker gitt: 7447
Liker mottatt: 11002

Uheldig sammensetning av bilde og quote der, ja.
Fremstår som meme-aktig, med en hinsides frekk selvtillit.

Men jeg er nok litt enig med Onana. Tror ikke Lyon blir laget som stopper oss på veien mot CL.

Bare for å slenge på en dobbel-jinx 👍😅
post liked by: Pwint, Jan Erik, Andtho01, red

Mr H
Liker gitt: 156
Liker mottatt: 2245

Det har ikke vært spektakulært, men vi er faktisk inne i en periode på ca 2 måneder med ganske brukbare prestasjoner og resultater. Jeg har klart å overbevise meg selv om at vi kan vinne europa league. Klarer vi få spillere som shaw, mount, mags, de ligt, mainoo og amad friske til bare de 5 kampene som skulle kreves, så liker jeg sjansene våre (kanskje for mye å be om?). Noe á la dette er et EL-vinnene lag i 5 enkeltkamper spør du meg:
Onana
Maz - Mags/De Ligt - Yoro
Amad - Ugarte - Mainoo - Dorgu
Bruno - Garnacho
zirkz/høj
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pink Final, Buchan

red
Liker gitt: 4040
Liker mottatt: 8594

Tror vi skal klare å slå Lyon greit / ser på oss som klare favoritter.

De har riktignok bedret seg utover sesongen, og står nå med 8 seire på de 10 siste kampene.

SF blir antakelig mot Athletic Club, og det derimot er en motstander jeg tror det fort kan bli fryktelig vanskelig å slå.
post liked by: Andtho01, 10Hag, Pink Final, Buchan

Buchan
Donor
Liker gitt: 9770
Liker mottatt: 5858

post liked by: Belfastboy, Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01

pixma
Donor
Liker gitt: 1212
Liker mottatt: 3432

Kan man håpe at Maguire blir brukt som spiss mot Lyon. ;)
post liked by: Jan Erik

Topic author
Andtho01

Troppen som drar til Lyon. Mangler De Ligt, Heaven, Collyer, Amad, Evans og Martinez.
Keppere: Heaton, Onana og Bayindir
Forsvarere: Amass, Dalot, Dorgu, Kamason, Kukonki, Lindelof, Maguire, Mazraoui, Shaw og Yoro.
Midtbane: Casemiro, Eriksen, Fernandes, Mainoo, Moorhouse, Mount og Ugarte.
Angrep: Zirkzee, Hojlund og Garancho
https://www.manutd.com/en/news/detail/m ... -in-france
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Rød Pølse
Hate Glazer love United

Topic author
Andtho01

Onana med svar til Matic.. Her lukter det Matic hattrick i morgon.
Hate Glazer love United

Ryder
Liker gitt: 3849
Liker mottatt: 17025

Buchan wrote: 09 Apr 2025, 14:56 Matic er ikke noen Onana fan 😊
https://www.facebook.com/share/v/14EdBL ... tid=wwXIfr
Håper Casemiro gir Matic en saftig «reducer» og viser ham at vi er et lag.

10Hag
Liker gitt: 7447
Liker mottatt: 11002

Det var flåsete av Onana å uttale seg bombastisk. Det lå i kortene at han ville få den i retur når han går så høyt ut.

Men Matic bommer allikevel i sitt motsvar. Han henviser til statistikk når han kaller Onana tidenes dårligste United-keeper.

Da er han ferdig, for redningsstatistikken til Onana har jevnlig vært blant de aller beste i ligaen, noe Opta viser til som et addendum til debatten.

Hvis Matic mener Onana ikke har vært god nok, er det noe annet, og helt innafor. Han kan vise til mye som er relevant som forklarer en slik påstand.

Men statistisk så treffer det ikke. Der er han tvert imot blant våre mest redningssterke. Har og holdt en mer enn respektabel antall nuller. Så rent statistisk er Onana en av våre beste keepere i nyere tid. Han redder mye, og redder antall vanskelige avslutninger med nesten størst hyppighet i ligaen.

Skjønner hvor Matic kommer fra. Det har vært mye grums med Onana og. Men metoden faller på sin egen urimelighet. Matic kommer dårlig ut av den.

Og som Onana sier: Matic vant aldri noen trofé for United. Det har i det minste Onana gjort. Så fei for egen dør først, Matic.

Til slutt: Liker Matic! Dette endrer ingenting. Men han fortjener motsvar til en slik kommentar.

Jan Erik
Liker gitt: 21797
Liker mottatt: 22833

Joda, @10Hag, et trofé er bra. En del nuller og bra redningsstatistikk. Men også 'enormt' mange feil, og han står i de to dårligste sesongene i PL for United. Så HELT ute er jo ikke Matic.
post liked by: Belfastboy, 10Hag

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 39517
Liker mottatt: 29562

Statistikk nerd som jeg er må vi ha med statsa 😁

Innbyrdes oppgjør
Olympique Lyonnais - Manchester United
CL 2-2-0
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply