Men han sa tidligere han var veldig takknemlig for lånet til oss, for det fikk tilbake troen på egne ferdigheter, etter en tung tid i Bayern.
Hva bør gjøres?
Sabitzer spiller vel (ganske) fast på Dortmund nå, så spørs hvor keen han er på å kjempe mot nedrykk i PL 
Men han sa tidligere han var veldig takknemlig for lånet til oss, for det fikk tilbake troen på egne ferdigheter, etter en tung tid i Bayern.
post liked by: messilingard, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford, Can2
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29563
Sky Sports hadde for et par dager siden en artikkel om Net Spend.
Begrepet Net spend gjør meg i utgangspunktet lattermild.
Det var halmstrået til Rafael Benitez’ våpendrager Paul Tomkins for 15,16,17 år siden.
Rafa brukte visstnok ikke penger - det var derfor han og laget hans ble spist til frokost 7 dager i uka av Fergie og United
Tilbake til nåtiden og Net spend.
Det er ikke like moro lenger.
For vi bruker penger, masse penger.
Her er topp 7 lista til Sky.
1) Chelsea: £-795.24m
24/25: £-34.16m
23/24: £-157.14m (6th)
22/23: £-473.6m (12th)
21/22: £30.9m (3rd)
20/21: £-160m (4th)
2) Manchester United: £-547.96m
24/25: £-93.93m
23/24: £-121.23m (8th)
22/23: £-184.95m (3rd)
21/22: £-93.4m (6th)
20/21: £-54.27m (2nd)
3) Arsenal: £-469.63m
24/25: £-21.98m
23/24: £-139.7m (2nd)
22/23: £-136.92m (2nd)
21/22: £-114.53m (5th)
20/21: £-56.29m (8th)
4) Tottenham: £-458.78m
24/25: £-79.65m
23/24: £-127.5m (5th)
22/23: £-118.93m (8th)
21/22: £-51.6m (4th)
20/21: £-81.85m (7th)
5) Newcastle: £-370.98m
24/25: £6.7m
23/24: £-91.45m (7th)
22/23: £-144.24m (4th)
21/22: £-109.9m (11th)
20/21: £-31.97m (12th)
6) West Ham: £-276.6m
24/25: £-83.95m
23/24: £21.81m (9th)
22/23: £-147.39m (14th)
21/22: £-59.17m (7th)
20/21: £-7.94m (6th)
7) Liverpool: £-253.1m
24/25: £4.2m
23/24: £-93.73m (3rd)
22/23: £-54.82m (5th)
21/22: £-51.75m (2nd)
20/21: £-56.93m (3rd)
Når man ser den lista er det noe som sier meg at Man United bør være ytterst forsiktige når nye spillere skal kjøpes.
Vi må gjøre bedre research.
Både mtp skader og karakteren til spillerne.
Det er fristende å tenke at vi bør kjøpe nye og bedre spillere.
Men som Gary Neville sa i den samme Sky saken.
«Vi har tenkt at spillerne ikke er gode nok.
Men de vi har hentet har senket kvaliteten».
Ikke helt ordrett gjengitt, men det var essensen.
Jeg er enig.
Og jeg er enig i at 2021 laget vårt var bedre enn laget vi har det nå.
Jeg skrev det faktisk til det kjedsommelige i dagene før den Sky saken

1)Vi må slutte å hente spillere som er over toppen - som Casemiro og Eriksen.
Liverpool, City og kanskje Arsenal ville ikke hentet den type spillere.
2)Dessuten mener jeg vi må slutte med å kvitte oss med såkalte dårlige spillere for fort.
Jeg brukte Elanga ut og Antony inn som eksempel her for 3 uker siden.
Er egentlig Antony en bedre spiller?
Ikke på papiret, men i praksis.
3)For det tredje må vi sjekke bedre hvilken karakterstyrke spillerne besitter.
Virker jo ikke som så mange av de vi henter har hode til å spille for Manchester United.
Begrepet Net spend gjør meg i utgangspunktet lattermild.
Det var halmstrået til Rafael Benitez’ våpendrager Paul Tomkins for 15,16,17 år siden.
Rafa brukte visstnok ikke penger - det var derfor han og laget hans ble spist til frokost 7 dager i uka av Fergie og United
Tilbake til nåtiden og Net spend.
Det er ikke like moro lenger.
For vi bruker penger, masse penger.
Her er topp 7 lista til Sky.
1) Chelsea: £-795.24m
24/25: £-34.16m
23/24: £-157.14m (6th)
22/23: £-473.6m (12th)
21/22: £30.9m (3rd)
20/21: £-160m (4th)
2) Manchester United: £-547.96m
24/25: £-93.93m
23/24: £-121.23m (8th)
22/23: £-184.95m (3rd)
21/22: £-93.4m (6th)
20/21: £-54.27m (2nd)
3) Arsenal: £-469.63m
24/25: £-21.98m
23/24: £-139.7m (2nd)
22/23: £-136.92m (2nd)
21/22: £-114.53m (5th)
20/21: £-56.29m (8th)
4) Tottenham: £-458.78m
24/25: £-79.65m
23/24: £-127.5m (5th)
22/23: £-118.93m (8th)
21/22: £-51.6m (4th)
20/21: £-81.85m (7th)
5) Newcastle: £-370.98m
24/25: £6.7m
23/24: £-91.45m (7th)
22/23: £-144.24m (4th)
21/22: £-109.9m (11th)
20/21: £-31.97m (12th)
6) West Ham: £-276.6m
24/25: £-83.95m
23/24: £21.81m (9th)
22/23: £-147.39m (14th)
21/22: £-59.17m (7th)
20/21: £-7.94m (6th)
7) Liverpool: £-253.1m
24/25: £4.2m
23/24: £-93.73m (3rd)
22/23: £-54.82m (5th)
21/22: £-51.75m (2nd)
20/21: £-56.93m (3rd)
Når man ser den lista er det noe som sier meg at Man United bør være ytterst forsiktige når nye spillere skal kjøpes.
Vi må gjøre bedre research.
Både mtp skader og karakteren til spillerne.
Det er fristende å tenke at vi bør kjøpe nye og bedre spillere.
Men som Gary Neville sa i den samme Sky saken.
«Vi har tenkt at spillerne ikke er gode nok.
Men de vi har hentet har senket kvaliteten».
Ikke helt ordrett gjengitt, men det var essensen.
Jeg er enig.
Og jeg er enig i at 2021 laget vårt var bedre enn laget vi har det nå.
Jeg skrev det faktisk til det kjedsommelige i dagene før den Sky saken
1)Vi må slutte å hente spillere som er over toppen - som Casemiro og Eriksen.
Liverpool, City og kanskje Arsenal ville ikke hentet den type spillere.
2)Dessuten mener jeg vi må slutte med å kvitte oss med såkalte dårlige spillere for fort.
Jeg brukte Elanga ut og Antony inn som eksempel her for 3 uker siden.
Er egentlig Antony en bedre spiller?
Ikke på papiret, men i praksis.
3)For det tredje må vi sjekke bedre hvilken karakterstyrke spillerne besitter.
Virker jo ikke som så mange av de vi henter har hode til å spille for Manchester United.
post liked by: Andtho01, Pangaea, Belfastboy, Can2, Pancho P, Rød Pølse, Torquemada, Pwint, RedTrafford, Mr H, offside, messilingard, 10Hag
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 21951
- Liker mottatt: 8395
Hvis Casemiro går til Saudi, så kunne vel det gi litt penger i kassa til kjøp av en spiller, kanskje. Hva med to for en? Da jeg var ung byttet jeg tegneserier på antikvariat. Fikk ett jeg ikke hadde lest, for to jeg hadde lest. Hva med f.eks Antony og Lindelôf for Isak...
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse, alfen74, RedTrafford, Pwint, Pancho P
Kong Eric Cantona
-
- Liker gitt: 505
- Liker mottatt: 2049
Meget meget bra post @Pink Final
I tillegg til å gjøre en mye bedre jobb med å speide etter spillere, så må satsing på akademi opp. United er en så stor klubb at utvikling av spillere burde vært prioritet nummer én. Men slik situasjonen er nå, så frykter jeg at det vil ta lang tid å snu skuta. Det vil bli brukt penger på quick-fix, og da har man ikke økonomi til å satse langsiktig. Pisse i buksa for å holde varmen er nok strategi framover, men håper jeg tar feil.
I tillegg til å gjøre en mye bedre jobb med å speide etter spillere, så må satsing på akademi opp. United er en så stor klubb at utvikling av spillere burde vært prioritet nummer én. Men slik situasjonen er nå, så frykter jeg at det vil ta lang tid å snu skuta. Det vil bli brukt penger på quick-fix, og da har man ikke økonomi til å satse langsiktig. Pisse i buksa for å holde varmen er nok strategi framover, men håper jeg tar feil.
post liked by: Pwint, Pancho P, Pink Final
-
- Liker gitt: 48
- Liker mottatt: 907
Glazerne må jo ha det som plommen i egget nå - de fikk halvannen milliard pund for 27% av klubben, og de har kunnet skyve en annen syndebukk foran seg når det skal ryddes opp i rotet de skapte.Torquemada wrote: ↑01 Jan 2025, 18:51 For de av oss som håper at det vil bli kjøpt spillere i januar, for å forsterke laget, så er ikke denne artikkelen noen særlig lystig lesning. Ruben Amorim har bekreftet at det ikke er midler tilgjengelig for nye spillere i januar, og situasjonen ser dyster ut både på kort og lang sikt.
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... n-30691641
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Pink Final, Spirograf1
Takk for post @Pink Final , det er urovekkende å se hvor mye penger som har blitt brukt og sett hvor lite frukter det bærer.
Jeg vet vi har diskutert det før, men det mangler en rød tråd hva gjelder rekrutering.
Men jeg syntes også det er skummelt, for de spillere vi henter inn er gode spillere og de sliter med å få det til i vår klubb.
Det må også legges til rette for at spillere/managere kan blomstre.
Men ja, vi må slutte å hente aldrende spillere som har hatt sine beste år bak seg.
Det funket kanskje der og da med Eriksen og Casemiro.
Men det er ikke en løsning nå å ha de med videre.
De har blitt altfor lenge i klubben.
I en god og sunn organisasjon, så ser vi at selv middels spillere blomstrer.
Det så vi ofte under SAF.
Men ja hva bør gjøres. Jeg støtter Ruben Amorim at han står bak sine prinsipper og står på sine måte å spille på.
Han må rett og slett bare stå i det.
Det kommer til å bli stygt, det kommer til å bli en del smeller og tap.
Det kan fort være at vi kjemper mot nedrykk.
Men jeg tror han kan få det til å snu.
Det vil ta tid.
Jeg vet vi har diskutert det før, men det mangler en rød tråd hva gjelder rekrutering.
Men jeg syntes også det er skummelt, for de spillere vi henter inn er gode spillere og de sliter med å få det til i vår klubb.
Det må også legges til rette for at spillere/managere kan blomstre.
Men ja, vi må slutte å hente aldrende spillere som har hatt sine beste år bak seg.
Det funket kanskje der og da med Eriksen og Casemiro.
Men det er ikke en løsning nå å ha de med videre.
De har blitt altfor lenge i klubben.
I en god og sunn organisasjon, så ser vi at selv middels spillere blomstrer.
Det så vi ofte under SAF.
Men ja hva bør gjøres. Jeg støtter Ruben Amorim at han står bak sine prinsipper og står på sine måte å spille på.
Han må rett og slett bare stå i det.
Det kommer til å bli stygt, det kommer til å bli en del smeller og tap.
Det kan fort være at vi kjemper mot nedrykk.
Men jeg tror han kan få det til å snu.
Det vil ta tid.
post liked by: Pancho P, Tringe, Pink Final
-
- Moderator
- Liker gitt: 3496
- Liker mottatt: 12296
Jeg er enig i at det mangler en rød tråd i rekrutteringen. Og selv om at jeg er enig i at vi ikke bør hente spillere på feil side av 30 år så er det greit å påpeke at både Evans og Eriksen kom gratis. Det er i mine øyne helt greit at vi henter inn en erfaren spiller i ny og ne, men Eriksen burde vel aldri fått en 3 års kontrakt.
Casemiro og Varane er derimot prakteksempler på dårlige handler med høy lønn, høy overgangssum og høy alder. Mange som påpekte dette da ble hentet også, og absolutt noe klubben burde lære av.
Antony ble kjøpt for en alt for høy sum og lønnen er selvsagt også alt for høy. Men det var vel neppe mange som trodde han skulle prestere så svakt som han faktisk har gjort? Det gjentakende med egentlig alle handler de siste årene er vel at det har vært en generelt for høy lønning av spillere som gjør det mer eller mindre umulig å sende disse videre dersom spilleren ikke fungerer.
At vi henter spillere er alle enige om at vi må, men lønn, skadehistorikk og mentalitet bør vektlegges betydelig høyere enn hva det gjør pr dags dato.
Casemiro og Varane er derimot prakteksempler på dårlige handler med høy lønn, høy overgangssum og høy alder. Mange som påpekte dette da ble hentet også, og absolutt noe klubben burde lære av.
Antony ble kjøpt for en alt for høy sum og lønnen er selvsagt også alt for høy. Men det var vel neppe mange som trodde han skulle prestere så svakt som han faktisk har gjort? Det gjentakende med egentlig alle handler de siste årene er vel at det har vært en generelt for høy lønning av spillere som gjør det mer eller mindre umulig å sende disse videre dersom spilleren ikke fungerer.
At vi henter spillere er alle enige om at vi må, men lønn, skadehistorikk og mentalitet bør vektlegges betydelig høyere enn hva det gjør pr dags dato.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Can2, 10Hag, Pancho P, Tringe, Pink Final, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
Har du feilstavet Gyokeres?Can2 wrote: ↑02 Jan 2025, 22:40 Hvis Casemiro går til Saudi, så kunne vel det gi litt penger i kassa til kjøp av en spiller, kanskje. Hva med to for en? Da jeg var ung byttet jeg tegneserier på antikvariat. Fikk ett jeg ikke hadde lest, for to jeg hadde lest. Hva med f.eks Antony og Lindelôf for Isak...

Akademiet er strengt i veldig god stand nå. Flust med topp talenter der, og U18-laget har pissa på alle andre både hittil denne sesongen og hele forrige. Men helt enig i at vi må ha mye fokus på å utvikle spillereTorquemada wrote: ↑03 Jan 2025, 08:51 så må satsing på akademi opp. United er en så stor klubb at utvikling av spillere burde vært prioritet nummer én.
post liked by: Can2, Belfastboy, Tringe, Pink Final, Rød Pølse, messilingard, Pwint, RedTrafford
Det er unekteleg ei kjensgjerning at United har handla feil i ei årrekke og at lønnsnivået har vore hinsides all fornuft. Likevel er det smått utruleg at topptrenarar som Ten Hag og Amorim ikkje har fått meir ut av alle kvalitetsspelarane som har blitt henta dei siste åra. Vi snakkar ikkje akkurat om Obos-ligakvalitet her. Tendensen er, ikkje berre for Antony, men for svært mange av spelarane, at dei har vist tidvis gode takter, før dei enten har blitt skadde eller mista forma fullstendig.
Det eg vil fram til er at vi kanskje har henta feil spelartypar eller profilar, men at laget likevel presterer langt unna det ein kunne forvente av ein stall med såpass gode spelarar. Var Gravenberch ein super spelar forrige sesong? Absolutt ikkje, men ein har redefinert rolla hans slik at han kan spele på sine styrkar slik at det kjem heile laget til gode.
I United finst det spelarar med stort potensiale og glimrande ferdigheiter, men av ein eller annan grunn får ein ikkje ut potensialet og spelarane ser ut til å bli dårlegare jo lenger dei er i klubben. Det kan hende alt blir betre av å hente inn massevis av "rette" spelartypar, men eg synest det er merkeleg at ein ikkje får til å utvikle dei som allereie er der.
Det eg vil fram til er at vi kanskje har henta feil spelartypar eller profilar, men at laget likevel presterer langt unna det ein kunne forvente av ein stall med såpass gode spelarar. Var Gravenberch ein super spelar forrige sesong? Absolutt ikkje, men ein har redefinert rolla hans slik at han kan spele på sine styrkar slik at det kjem heile laget til gode.
I United finst det spelarar med stort potensiale og glimrande ferdigheiter, men av ein eller annan grunn får ein ikkje ut potensialet og spelarane ser ut til å bli dårlegare jo lenger dei er i klubben. Det kan hende alt blir betre av å hente inn massevis av "rette" spelartypar, men eg synest det er merkeleg at ein ikkje får til å utvikle dei som allereie er der.
post liked by: Can2, Belfastboy, Andtho01, messilingard, Jan Erik, Pangaea, Blodfink, Pwint, alfen74, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
-
- Liker gitt: 2378
- Liker mottatt: 9768
Jeg mener mange i klubben rett og slett ikke er gode nok. Vi har hentet for mange uten ekstreme ferdigheter eller arbeidsinnsats.
Allikevel så tror jeg mange av våre signeringer siste 10 årene fint kunne fungert mye bedre i en veldreven klubb som for eksempel Liverpool om de hadde hentet 1 av de nå og da, men for oss som ikke har hatt noe særlig til selvtillit i laget så blir det press fra dag 1 om å prestere.
Det er jo bare til å ta spillere som Savinho, Grealish, Gakpo og Gravenberch som du også nevner. De får ikke den massive kritikken når de ikke leverer fra dag 1. I Untied så får de et umenneskelig press på seg, og når vi da er i ingenmannsland så finnes det ikke tid og rom til utvikling.
Eneste gangen vi så det i nyere tid (post fergie som det også er kjent som) var etter min mening under Solskjær.
Så hjelper det ikke akkurat for spilleren at vi betaler ekstrem overpris og gir de monsterlønn heller.
Allikevel så tror jeg mange av våre signeringer siste 10 årene fint kunne fungert mye bedre i en veldreven klubb som for eksempel Liverpool om de hadde hentet 1 av de nå og da, men for oss som ikke har hatt noe særlig til selvtillit i laget så blir det press fra dag 1 om å prestere.
Det er jo bare til å ta spillere som Savinho, Grealish, Gakpo og Gravenberch som du også nevner. De får ikke den massive kritikken når de ikke leverer fra dag 1. I Untied så får de et umenneskelig press på seg, og når vi da er i ingenmannsland så finnes det ikke tid og rom til utvikling.
Eneste gangen vi så det i nyere tid (post fergie som det også er kjent som) var etter min mening under Solskjær.
Så hjelper det ikke akkurat for spilleren at vi betaler ekstrem overpris og gir de monsterlønn heller.
post liked by: Tringe, messilingard, Jan Erik, Torquemada
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29563
Intervjuet med Rùben Amorim i går, det minna meg om Drillo ifm Norge - Italia 2-1 i 1991.
At Norge slo en stormakt som Italia var ikke hverdagskost den gang.
Tidligere landslagssjefer hadde virket fornøyd med hederlige nederlag.
Men ikke Drillo.
Han påpekte konkrete ting han ikke var fornøyd med, tross seieren.
Han gikk selvsagt ikke på enkeltspillere, det er dårlig stil.
Han snakket om laget.
Amorim i går, det minna meg om den juni kvelden i 91.
Amorim var sint etter 2-2 på Anfield.
Sint fordi laget ikke viser samme arbeidsmoral ellers.
Hvorfor gjør de ikke det?
Jeg kan ikke svare på det svarte røde Rùben på sitt eget spørsmål.
Rùben kommer til å forvente innsats framover.
Jeg er så glad for måten han gjør det på.
Han nevner hele laget,og det er måten å gjøre det på.
Det er som Drillo, og ikke minst som Fergie.
Jeg tenker at dette indirekte også kan lette en bør av skuldrene på spillere som Harry Maguire og Marcus Rashford.
Ja selv på Bruno Fernandes.
For noen enkeltspillere har ofte vært forklaringen på dårlig spill og svak innsats på diverse nettforum m.m.
Men her gjør Rùben Amorim det han skal gjøre som leder - en for alle og alle for en.
Jeg tror vi får se en ny innsatsfull match mot Arsenal.
Så gjenstår det å se hva som skjer når vi skal møte Soton.
Jeg liker at han som Drillo adresserer ting etter en god opplevelse.
Og ikke etter et tap, når alle ligger nede.
Det gjorde dessverre et par av våre forrige managerer.
Rùben Amorim får stadig flere svar tror jeg.
Han har mange gode enkeltspillere i denne stallen.
Men hverken Erik ten Hag eller Ralf Rangnick klarte å få dem til å jobbe som et lag.
Vil Rùben Amorim klare det?
At Norge slo en stormakt som Italia var ikke hverdagskost den gang.
Tidligere landslagssjefer hadde virket fornøyd med hederlige nederlag.
Men ikke Drillo.
Han påpekte konkrete ting han ikke var fornøyd med, tross seieren.
Han gikk selvsagt ikke på enkeltspillere, det er dårlig stil.
Han snakket om laget.
Amorim i går, det minna meg om den juni kvelden i 91.
Amorim var sint etter 2-2 på Anfield.
Sint fordi laget ikke viser samme arbeidsmoral ellers.
Hvorfor gjør de ikke det?
Jeg kan ikke svare på det svarte røde Rùben på sitt eget spørsmål.
Rùben kommer til å forvente innsats framover.
Jeg er så glad for måten han gjør det på.
Han nevner hele laget,og det er måten å gjøre det på.
Det er som Drillo, og ikke minst som Fergie.
Jeg tenker at dette indirekte også kan lette en bør av skuldrene på spillere som Harry Maguire og Marcus Rashford.
Ja selv på Bruno Fernandes.
For noen enkeltspillere har ofte vært forklaringen på dårlig spill og svak innsats på diverse nettforum m.m.
Men her gjør Rùben Amorim det han skal gjøre som leder - en for alle og alle for en.
Jeg tror vi får se en ny innsatsfull match mot Arsenal.
Så gjenstår det å se hva som skjer når vi skal møte Soton.
Jeg liker at han som Drillo adresserer ting etter en god opplevelse.
Og ikke etter et tap, når alle ligger nede.
Det gjorde dessverre et par av våre forrige managerer.
Rùben Amorim får stadig flere svar tror jeg.
Han har mange gode enkeltspillere i denne stallen.
Men hverken Erik ten Hag eller Ralf Rangnick klarte å få dem til å jobbe som et lag.
Vil Rùben Amorim klare det?
post liked by: Hojlund, Pwint, Belfastboy, Pancho P, Spirograf1, Andtho01, offside, alfen74, Pangaea, Can2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Du sier mye fornuftig der @Pink Final.
Jeg tror hvis en ønsker å nå toppen så er cluet at en aldri kan være fornøyd.
Det er det som skiller de beste fra de nest beste.
Han har god grunn til å være frustert.
SAF etter å ha vunnet cupen med Aberdeen.
De fleste ville vært superhappy med å vinne cupen med Aberdeen.
Ikke SAF
Det er nettopp det klubben trenger.
Det må settes krav.
Jeg tror hvis en ønsker å nå toppen så er cluet at en aldri kan være fornøyd.
Det er det som skiller de beste fra de nest beste.
Han har god grunn til å være frustert.
SAF etter å ha vunnet cupen med Aberdeen.
De fleste ville vært superhappy med å vinne cupen med Aberdeen.
Ikke SAF
Det er nettopp det klubben trenger.
Det må settes krav.
post liked by: alfen74, Belfastboy, Can2, Pink Final, Pancho P
Jeg sender en liten brannfakkel med forslag til hva som bør gjøres resten av sesongen:
1. Prioriter Europa League. Dette er vår beste sjanse til å vinne sølvtøy og CL-plass.
2. Benytt resten av Premier League-kampene denne sesongen hovedsakelig til å drille inn Amorim-ball (med forbehold om at vi høster nok poeng til å holde oss unna nedrykksstriden). Vi har svært små sjanser til å nå en CL-plass gjennom ligaen, til tross for at poengavstanden til 4./5. plass ikke er hinsides stor. Ikke bare må vi vinne en lang rekke kamper, men i tillegg må svært mange lag foran oss gå på en formsvikt. Dette er lite trolig, og at ca. 10 lag skal svikte samtidig er vel også nesten matematisk umulig. Det er muligens en upopulær mening, men for meg er det ikke så viktig om vi blir nummer 6 eller 16 i Premier League. Neste sesong blir det gjerne en (sportslig, men dog ikke økonomisk) fordel å ikke spille i Europa, med tanke på ligaen og det tette kampprogrammet.
4. Revurder punkt 1, dersom vi mot formodning skulle slå Arsenal i FA-cupen. Da må vi satse på FA-cupen også.
5. Prioriter å få inn en venstre vingback i januar-vinduet. Spar resten av pengene (om de finnes) til sommeren.
1. Prioriter Europa League. Dette er vår beste sjanse til å vinne sølvtøy og CL-plass.
2. Benytt resten av Premier League-kampene denne sesongen hovedsakelig til å drille inn Amorim-ball (med forbehold om at vi høster nok poeng til å holde oss unna nedrykksstriden). Vi har svært små sjanser til å nå en CL-plass gjennom ligaen, til tross for at poengavstanden til 4./5. plass ikke er hinsides stor. Ikke bare må vi vinne en lang rekke kamper, men i tillegg må svært mange lag foran oss gå på en formsvikt. Dette er lite trolig, og at ca. 10 lag skal svikte samtidig er vel også nesten matematisk umulig. Det er muligens en upopulær mening, men for meg er det ikke så viktig om vi blir nummer 6 eller 16 i Premier League. Neste sesong blir det gjerne en (sportslig, men dog ikke økonomisk) fordel å ikke spille i Europa, med tanke på ligaen og det tette kampprogrammet.
4. Revurder punkt 1, dersom vi mot formodning skulle slå Arsenal i FA-cupen. Da må vi satse på FA-cupen også.
5. Prioriter å få inn en venstre vingback i januar-vinduet. Spar resten av pengene (om de finnes) til sommeren.
post liked by: Pwint, Blodfink, Pancho P, Can2, Pink Final