Dei tok revansje i kveld. 3-0 mot Cheltenham i Ligacupen. Det var elles ein god kveld for ex-Reds. Carrick sitt 'Boro slo Leeds 3-0 borte og Charlie McNeill putta to for Sheffield Wednesday.
post liked by: Can2, RedTrafford, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink
Ikke noe er bedre enn om en av tidenes United-spillere får suksess som manager, det er det han selv vil, selv om jeg ikke helt ser manageren i ham. Spilleren var noe helt annet
Han har i alle fall langt over snittet peiling på fotball. Virker som en taktiker og gjennomtenkt type i intervjuer og podcaster der han snakker om fotball og management. Og han gjorde det meget bra i Derby, som ikke hadde rykket ned om det ikke var for massivt poengtrekk.
Etter det har det gått fra verre til verst. Har vel kanskje ikke vært i de beste klubbene med de mest balanserte spillertroppene heller. Han virker uansett langt smartere enn hva man får av førsteinntrykk.
Men om det går dårlig i Plymouth blir det nok veldig lenge til vi ser ham i en større klubb. Virker litt som en siste sjanse å få managerkarrieren på rett kjøl.
Stephen Howson refererer ofte til en bok om fotballtrenere, som jeg dessverre ikke husker navnet på i farta. Burde finne ut av det, for den er visstnok verdt å lese. Noe av det han ofte henviser til er at det legges for mye vekt på managere sin betydning. Noen unikum er unntak, og kan løfte og nærmest styre (eller styrte) klubber egenhendig. Men i de fleste tilfeller er det klubbens ledelse og spillermaterialet som utgjør 80-90% av resultatene for en klubb. Hvis klubbstrukturen er god og spillermaterialet er topp, skal det nærmest en destruktiv eller komplett inkompetent manager til for å ødelegge sjappa. Og hvis alt er råttent på rot, er det en nesten umulig oppgave å lykkes uansett hvem som sitter i managerstolen. Det siste føler jeg beskriver oss godt i Woodward/Arnold-æraen.
Det tror jeg stemmer godt, og er overførbart til de fleste bedrifter utenom fotballen også. I et velsmurt konsern er ledere utskiftbare uten at det i nevneverdig grad bør påvirke resultatene.
Noen personer er så karismatiske og dyktige at de mer eller mindre "blir" hele bedriften. Sir Alex er vel det beste eksemplet på det i nyere tid. Ikke engang Glazers og Woodward klarte å stoppe Sir Alex fra å vinne, selv om de gjorde sitt "verste".
post liked by: Blodfink, Pancho P, Vidar Dale Fjeld
10Hag wrote: ↑15 Aug 2024, 00:49
Han har i alle fall langt over snittet peiling på fotball. Virker som en taktiker og gjennomtenkt type i intervjuer og podcaster der han snakker om fotball og management. Og han gjorde det meget bra i Derby, som ikke hadde rykket ned om det ikke var for massivt poengtrekk.
Men om det går dårlig i Plymouth blir det nok veldig lenge til vi ser ham i en større klubb. Virker litt som en siste sjanse å få managerkarrieren på rett kjøl.
Enig, det gikk bra i Derby, så det er jo kvaliteter i godeste Wayne. Plymouth er nok kanskje siste sjanse på en stund ja. Moro om han kunne fått en opprykkskandidat i Championship etter hvert. Ta den veien og få en større klubb etter det igjen.