Eg er heller ingen taktikkekspert, men eg tenker meg følgande. Bruno i første pressledd hadde vore langt vanskelegare å forholde seg til for motstandaren sine stopparar enn det f.eks. Ronaldo eller Cavani er. For det første er han langt meir bevegeleg og han vil kunne trekke ut minst éin av stopparane og dermed skape rom for dei andre offensive spelarane. Han er også ein langt betre kombinasjonsspelar enn "dei to rustne herrane". Eg trur kamikazepressinga hans ville ha vore meir effektiv og mindre ødeleggande for defensiven om han hadde vore høgare oppe i bana.
Hadde vi i tillegg fått inn Fred til å dekke meir rom på midten, hadde vi blitt mindre sårbare bakover og Shaw kunne ha gassa endå meir på offensivt. Ein ekstra bonus kunne ha vore at det ikkje hadde vore så prekært for kantspelarane våre å jobbe bakover. Kunne ha tenkt meg at fleire av avslutningane våre hadde komme frå kantspelarar og at vi ikkje nødvendigvis må presse alt inn i midten. Tenk f.eks. Liverpool, City og andre.
[PL] Manchester United - Brighton & Hove Albion (15-02-22)
Enig i alt dette @Pancho P.
Skepsisen ligger kanskje i at det er få lag (så vidt meg bekjent) som har spilt dette systemet med hell over lengre tid? Barca med Messi er jo kroneksempelet, men han er/var tross alt verdens beste spiller. Liverpool med Firminho har vel vært i nærheten, samme med City til og fra. Fellesnevner: Veldrillede kollektiv.
Skepsisen ligger kanskje i at det er få lag (så vidt meg bekjent) som har spilt dette systemet med hell over lengre tid? Barca med Messi er jo kroneksempelet, men han er/var tross alt verdens beste spiller. Liverpool med Firminho har vel vært i nærheten, samme med City til og fra. Fellesnevner: Veldrillede kollektiv.
post liked by: Pancho P
Tja, det spørs hvor dypt han legger seg, han skal jo ikke spille tradisjonell spiss. Han vil nok få noe mindre ballkontakt, men vil likevel være sentral i den skapende delen av angrepsspillet. Han er vanligvis ganske god "feilvendt", både gjennom flikker eller raske vendinger med ball, og det vil fortsatt være han i stor grad som spiller gjennombruddspasningene.
Det vil legge noe mer ansvar for progresjon og kreativitet på Pogba, men det trenger ikke være noe stort minus (så lenge Pogba er i form, vel å merke).
Det vil legge noe mer ansvar for progresjon og kreativitet på Pogba, men det trenger ikke være noe stort minus (så lenge Pogba er i form, vel å merke).
post liked by: Pancho P
Pogba og Rashford ut, Fred og Elanga inn. Bør bli meir solid defensivt. No er eg spent på om vi klarer å skape like mykje som vi har gjort i det siste.
Edit: Varane er sjuk, så Lindelöf kjem inn for han. Heaton inn på benken.
Edit: Varane er sjuk, så Lindelöf kjem inn for han. Heaton inn på benken.
Last edited by Pancho P on 15 Feb 2022, 20:42, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
-
Topic author - Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39545
- Liker mottatt: 29568
Håper Harry Maguire snart er tilbake på fjorårsnivået.
Synes det har vært litt bedre i det siste, han har gjort en del bra ting.
Både med ball, og i duellspillet.
Og ja, han har også gjort mye rart - jeg er ikke blind
.
Pogba hviles, forståelig etter det lange skadeavbrekket.
Tipper han er tilbake i rosekrigen på søndag.
Liker at Elanga får starte.
Spår en jevn match, tippet 2-1 i konkurransen hos United.no
Synes det har vært litt bedre i det siste, han har gjort en del bra ting.
Både med ball, og i duellspillet.
Og ja, han har også gjort mye rart - jeg er ikke blind
Pogba hviles, forståelig etter det lange skadeavbrekket.
Tipper han er tilbake i rosekrigen på søndag.
Liker at Elanga får starte.
Spår en jevn match, tippet 2-1 i konkurransen hos United.no
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Apropos manglende press-spill blant de tre på topp, Elanga er nede og presser på høyreback umiddelbart! 
-
Noe slurv i pasningsspillet innledningsvis.
Brighton med mye ball som ventet.
Edit: To store United muligheter der.
Brighton med mye ball som ventet.
Edit: To store United muligheter der.
-
- Liker gitt: 505
- Liker mottatt: 2049
De første 5 min har vært fryktelig dårlig, men så smeller det litt. Synd Sancho ikke setter den.
-
Ser ut som det er Lindelöf som skal bruke ballen mest av stopperne når vi spiller ut bakfra.
-
Liker initiativene fra både Fernandes og Sancho.
De har ikke lykkes helt, men kreative forsøk fra dem begge x2.
De har ikke lykkes helt, men kreative forsøk fra dem begge x2.
post liked by: Belfastboy, Pancho P
-
- Donor
- Liker gitt: 19939
- Liker mottatt: 6639
Trodde det var Assou-Ekotto som var i Tottenham som er venstreback på Brighton i kveld. Bruker samme frisør kan det se ut som 

post liked by: Pink Final, Pancho P