(PL) Manchester United - West Ham United
-
- Liker gitt: 348
- Liker mottatt: 1284
Dette er grusomt og uverdig av laget og av klubben...og nå er jeg begynt å tvile på Amorim...resignasjon med tanke på at laget ikke henger sammen i det hele tatt...hvem fortjener å være med videre etter denne sesongen?...det finnes ikke progresjon og relasjoner innad i laget...jeg ser et enda dårligere lag nå enn i starten med Amorim nå, med tanke på tiden de har hatt sammen...tror rett og slett PL er for tøff for Amorim. Han kan ikke gå inn i neste sesong med dette laget...men hvem faen får en kjøpt med tanke på kvalitet er for meg en gåte...hvem vil være med på nedturen med Manchester United...jeg er lei nå...
post liked by: Blodfink, Pink Final, pixma, Jan Erik
xG 2,28 - 1,56
Hvor mange slike kamper må man se før man forstår at dette handler om kvaliteten på spillerne? United har rekruttert uten en rød tråd i et tiår. Kjenner at jeg får helt fnatt av spørsmål rundt hovedtreneren som har vært i klubben siden november.
Det beste er nok å hente tilbake Rashford, AWB, McTominay, Antony, Greenwood, Herrera, de Gea og Moyes. Da blir vi best i løpet av 14 dager
Hvor mange slike kamper må man se før man forstår at dette handler om kvaliteten på spillerne? United har rekruttert uten en rød tråd i et tiår. Kjenner at jeg får helt fnatt av spørsmål rundt hovedtreneren som har vært i klubben siden november.
Det beste er nok å hente tilbake Rashford, AWB, McTominay, Antony, Greenwood, Herrera, de Gea og Moyes. Da blir vi best i løpet av 14 dager
post liked by: Pwint, Jan Erik, Pink Final, Tringe, Can2
Football, bloody hell!
Jeg har fremdeles 100% tillit til Amorim, og ingen resultat denne sesongen kan endre på dette. Jeg tenker at uavhengig av finaleresultat og plassering i ligaen så har vi gjort et valg for fremtiden. Nå må Amorim få en preseason med noen gode kjøp inn så kommer vi aldri til å være så dårlige igjen.
post liked by: Rød Pølse, 28FPellistri, Jan Erik, Pink Final, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona
Og vist MU skulle vinne finalen i EL og komme til CL så går vist de pengene som kommer inn til den avtalen Casemiro har vist MU kommer tilbake i CL, har vist en avtale om 25% lønns økning. Har vel ganske lenge nu tenkt at Amorim sitt system ikke går i PL.
post liked by: Blodfink
Stort sett alle spillerne tjener 25% mindre når United ikke er i CL, @pixma. Tror ikke Casemiro tar hele milliarden, men han blir kanskje enda vanskeligere å selge.
I min verden blir det for dumt at Amorim ikke en gang får en pre-season og et helt nødvendig og kritisk overgangsvindu før man bestemmer seg for at ting ikke fungerer. Så fantastisk var altså den stallen han arvet etter Erik ten Hag, som herjet på overgangsmarkedet sammen med Murtough.
I min verden blir det for dumt at Amorim ikke en gang får en pre-season og et helt nødvendig og kritisk overgangsvindu før man bestemmer seg for at ting ikke fungerer. Så fantastisk var altså den stallen han arvet etter Erik ten Hag, som herjet på overgangsmarkedet sammen med Murtough.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Pwint, Blodfink, Tringe, Can2
Football, bloody hell!
Jeg liker Amorim og synes han er en dyktig trener.
Ten Hag er og en dyktig trener og taktiker.
Men vi fikk jo aldri se hans fotball i United, uansett.
Noe han innrømmet selv.
Amorim har ti ganger mer karisma og bedre kommunikasjonsevne enn Ten Hag.
Og jeg er helt enig i at stallen er et lappeteppe, verken skreddersydd for bygdefest eller ball hos guvernøren.
Og like fullt enig i at løsningen er ikke å hente tilbake noen av de vi har latt gå, som til syvende og sist heller ikke var gode eller nok eller passende systemspillere. Men jeg er sta hva gjelder Antony, fordi jeg ser ferdigheter i ham som ikke engang Amad - vår beste angrepsspiller - har.
Så jeg er fortsatt skeptisk til hvordan Amorim skal få til å spille fotballen sin i PL. Han ønsker jo å blåkopiere formelen han brukte i Sporting. Jeg tror ikke den spillestilen tar nok hensyn til at 15 av 20 lag i PL potensielt kan spise opp en så slank midtbane.
I Portugal la de fleste lag seg bakpå, og Sporting kunne stort sett gjøre som de ville, med unntak av mot Benfica og Porto.
Og i Europa går ting gjerne treigere mot mange lag, litt som med landslagsfotball.
I PL kan man ikke engang forvente at lag som Brentford blir enkle å spille mot, om ikke midtbanen dominerer.
Ser ikke helt hvordan spillerkjøp og bedre spillere inn skal fikse det problemet. Det vil gjøre oss bedre, men jeg føler uansett det er en systembrist mtp midtbanen og hvor lite befolket den blir med våre to 10ere og vingbacker, og en Bruno som ikke har noen fast, naturlig rolle i et slikt system.
Derfor er jeg ikke så positiv. Kun håpefull.
Men jeg står fortsatt på at dette laget vil aldri kunne ta det store steget før vi casher inn på Bruno, og bygger et lag som ikke skal være avhengig av én mann.
Jeg blir bare mer og mer sikker på at det viktigste vi kan gjøre er å bygge noe helt nytt uten ham, før dette kan bli en suksess.
Uansett hvor god eller verdensklasse Bruno er i perioder.
Og det betyr ikke at jeg synes det er Brunos feil.
Men at jeg tror vi trenger et lag og en spillestil der behovet for en som Bruno ikke er så skrikende som det har vært.
Det er bare full systemkræsj i mine øyne.
Noe han innrømmet selv.
Og jeg er helt enig i at stallen er et lappeteppe, verken skreddersydd for bygdefest eller ball hos guvernøren.
Og like fullt enig i at løsningen er ikke å hente tilbake noen av de vi har latt gå, som til syvende og sist heller ikke var gode eller nok eller passende systemspillere. Men jeg er sta hva gjelder Antony, fordi jeg ser ferdigheter i ham som ikke engang Amad - vår beste angrepsspiller - har.
Så jeg er fortsatt skeptisk til hvordan Amorim skal få til å spille fotballen sin i PL. Han ønsker jo å blåkopiere formelen han brukte i Sporting. Jeg tror ikke den spillestilen tar nok hensyn til at 15 av 20 lag i PL potensielt kan spise opp en så slank midtbane.
I Portugal la de fleste lag seg bakpå, og Sporting kunne stort sett gjøre som de ville, med unntak av mot Benfica og Porto.
Og i Europa går ting gjerne treigere mot mange lag, litt som med landslagsfotball.
I PL kan man ikke engang forvente at lag som Brentford blir enkle å spille mot, om ikke midtbanen dominerer.
Ser ikke helt hvordan spillerkjøp og bedre spillere inn skal fikse det problemet. Det vil gjøre oss bedre, men jeg føler uansett det er en systembrist mtp midtbanen og hvor lite befolket den blir med våre to 10ere og vingbacker, og en Bruno som ikke har noen fast, naturlig rolle i et slikt system.
Men jeg står fortsatt på at dette laget vil aldri kunne ta det store steget før vi casher inn på Bruno, og bygger et lag som ikke skal være avhengig av én mann.
Jeg blir bare mer og mer sikker på at det viktigste vi kan gjøre er å bygge noe helt nytt uten ham, før dette kan bli en suksess.
Men at jeg tror vi trenger et lag og en spillestil der behovet for en som Bruno ikke er så skrikende som det har vært.
post liked by: 28FPellistri
-
- Liker gitt: 348
- Liker mottatt: 1284
Jeg klarer bare ikke å se hvem som vil komme til Old Trafford om en IKKE vinner EL...og hvor mange får vi skiftet ut om vi ikke kommer vider til CL...gjøre som vanlig, kjøpe navn, gi de kjempelønn...
Progresjon er fraværende...og Amorim ser mer og mer bekymret ut. Om ikke denne gutten er blitt lovet gull og grønne skoger på overgangsmarkedet er Amorin ferdig til årsskiftet 25/26...han kan ikke lage energi i spillere som ikke har det naturlig...luften gikk dessverre ut av meg...
Progresjon er fraværende...og Amorim ser mer og mer bekymret ut. Om ikke denne gutten er blitt lovet gull og grønne skoger på overgangsmarkedet er Amorin ferdig til årsskiftet 25/26...han kan ikke lage energi i spillere som ikke har det naturlig...luften gikk dessverre ut av meg...
post liked by: Jan Erik, Blodfink
@Rød Pølse, Amorim må selvsagt få både en og flere preseasoner til å få satt sin måte å spille på. Skulle bare mangle.
Jeg sa (skrev..) vel at jeg har ikke noen forventninger til ham når han kom, mest fordi alle de andre før ham har mislykkes. Og da er det vanskelig å tro at akkurat han skal være annerledes. Men kanskje har han litt bedre odds enn forgjengerne med Wilcox & co i ryggen? Jeg vet ikke.
Men jeg vil ikke ha ham ut ihvertfall.
Det er tydeligvis andre enn @Pink Final som har hakk i platen her, @10Hag?
Bruno er problemet.
Joda. Selg. Se hva som skjer.
Hvem bryr seg lengre?
Jeg er så lei av det vi driver med at jeg kommer sannsynligvis ikke til å ta av selv om vi skulle slå Spurs. Vi fortjener det på en måte ikke, og rent bortsett fra det økonomiske, så kan det være like gunstig å ikke spille CL neste sesong.
Jeg sa (skrev..) vel at jeg har ikke noen forventninger til ham når han kom, mest fordi alle de andre før ham har mislykkes. Og da er det vanskelig å tro at akkurat han skal være annerledes. Men kanskje har han litt bedre odds enn forgjengerne med Wilcox & co i ryggen? Jeg vet ikke.
Men jeg vil ikke ha ham ut ihvertfall.
Det er tydeligvis andre enn @Pink Final som har hakk i platen her, @10Hag?
Bruno er problemet.
Joda. Selg. Se hva som skjer.
Hvem bryr seg lengre?
Jeg er så lei av det vi driver med at jeg kommer sannsynligvis ikke til å ta av selv om vi skulle slå Spurs. Vi fortjener det på en måte ikke, og rent bortsett fra det økonomiske, så kan det være like gunstig å ikke spille CL neste sesong.
Last edited by Jan Erik on 11 May 2025, 19:37, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29562
Tror ingen på dette forumet vil ha bort Amorim.Rød Pølse wrote: ↑11 May 2025, 17:42 xG 2,28 - 1,56
Det beste er nok å hente tilbake Rashford, AWB, McTominay, Antony, Greenwood, Herrera, de Gea og Moyes. Da blir vi best i løpet av 14 dager![]()
Sikkert i komm feltet hos supporterklubben, men ikke her.
Kun en eller to dager siden jeg for min del skrev at vi må støtte Amorim.
Tross det, å stille spørsmål rundt hvorfor vi er så stillestående blir for enkelt å forklare med at vi nå kun spiller treningskamper.
Ja mulig det er naturlig å senke seg bittelitt.
Men dette er svakt.
Over mange kamper.
Akkurat som at omtrent hver eneste spiller blir veiet og funnet for lett, bør vi veie Amorim også.
At han har en klar idé liker jeg.
Og vi ser klar bedring defensivt, samt i pasningsspillet.
Men vi virker omstendelige i angrep.
At vi kun spiller med to sentrale kan være en forklaring.
Men ideen med vingbacker og tre stoppere er vel at en eller flere av disse fyller inn.
Vi vet også at Højlund dropper ned.
Skal ikke påstå at jeg kan lese matcher eller matchbilder så ekstremt bra.
Men at ballen går sakte fra mann til mann, og at vi nesten ikke gjør samtidige bevegelser ser selv jeg.
Hvem sin feil det er aner jeg ikke.
Sikkert ikke bare en mann.
Vi kommer jo ikke til å hente tilbake noen av de vi har solgt.
Selv ikke Rashford kommer hjem igjen.
Men i frustrasjon over at de vi har kjøpt inn gjør det dårligere enn de vi solgte - så blir i hvert fall jeg oppgitt.
Mye fordi jeg skrev side opp og side ned her inne om hvorfor akkurat disse spillerne burde bli.
Det var andre vi burde kvitta oss med først.
Last edited by Pink Final on 11 May 2025, 18:21, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Vidar Dale Fjeld, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
Vi har ikke økonomi til å kvitte oss med så mange nå @Jan Erik.
Det vet alle.
Men om vi ikke behøver å tenke penger.
Onana - har ikke overbevist.
Mount - skadet hele tiden, og viser faktisk bare i glimt at han er god, det er fakta.
Shaw - Skadet hele tiden, da hjelper talent oss lite.
Casemiro - for treg, god med ball om han får tid.
De fire ville jeg solgt om det lot seg gjøre.
Noe det ikke gjør.
Kontrakten til Evans, Eriksen og Lindelöf går ut.
Også tipper jeg vi selger Bayindir til gi bort pris.
Hvorfor akkurat fem mann ut @Jan Erik?
Det vet alle.
Men om vi ikke behøver å tenke penger.
Onana - har ikke overbevist.
Mount - skadet hele tiden, og viser faktisk bare i glimt at han er god, det er fakta.
Shaw - Skadet hele tiden, da hjelper talent oss lite.
Casemiro - for treg, god med ball om han får tid.
De fire ville jeg solgt om det lot seg gjøre.
Noe det ikke gjør.
Kontrakten til Evans, Eriksen og Lindelöf går ut.
Også tipper jeg vi selger Bayindir til gi bort pris.
Hvorfor akkurat fem mann ut @Jan Erik?
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse
-
- Liker gitt: 2378
- Liker mottatt: 9768
Enig i mye. Ikke i Antony, men mye annet. Antony har ballferdighetene, men ikke tempoet og fysikken etter min mening. Nok om det. Der kommer vi nok aldri til å bli enige uansett, og er forhåpentligvis et kapitel som er ferdig i United.10Hag wrote: ↑11 May 2025, 18:03 Jeg liker Amorim og synes han er en dyktig trener.
Noe han innrømmet selv.
Skal man klare å kun ha to sentrale, så må man i alle fall ha to terriere med enorm forflytningsevne. Da må vi ha to Ugarte-spillere som bare løper og løper. Og så bør man nok ha en backup også av samme kaliber, samtidig som en av de i tier-rollen må være dyp. For som du sier, 15 av 20 lag vil kunne ha mulighet til å spise om en midtbane med to stk.
Tror det med Bruno også vil gå seg til etter hvert, mest fordi jeg tror det tar flere år før vi kan tenke på å kjempe i toppen igjen, og Bruno sin alder er det den er. Ideelt sett så kjøper Saudi han for en fantasisum. For selv om jeg mener at han er den eneste verdensklasse-spilleren vi har, og vår klart beste spiller så må vi selge om vi får rundt 1 milliard eller mer for en 30-åring. Det er en no-brainer i mitt hode.
Personlig syns jeg vi mangler tempo i alle ledd i hele troppen. Og så maser jeg evig om at vi mangler den nødvendige fysikken og intensiteten i spillet vårt. Det syns jeg vi fortsatt mangler. Og har manglet det i årevis.
Det er litt alermerende at nesten alle våre beste prestasjoner denne sesongen kommer etter at desperasjonen slår inn og vi må spille direkte og gamble.
Kanskje vi rett og slett er for omstendelige (eller, det vet vi at vi er) og vi hadde nok tatt mer poeng i årets sesong også om vi hadde vært nødt til det. Da hadde nok Amorim lagt om til en litt mer direkte stil.
Blir ekstremt spennende å følge overgangsvinduet til United. Og ikke minst om det blir noen endringer på formasjon og taktikk i pre-season, for det er godt mulig at det Amorim prøver på, er alt for naiv til å fungere i Premier League.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Can2
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
-
15 nye mann var en overdrivelse @Jan Erik.
Vi bytter ut maks en håndfull.
Vårt største problem er mye av det @28FPellistri skriver over her.
Vi er trege, veike og omstendelige.
Vi scorer mål når vi møter et vidåpent Lyon, låvedør.
Et Athletic med 10 mann - så må det legges til, der var vi gode den siste timen,
Og igjen nå hjemme mot dem, vi er ikke 4-1 bedre enn dem.
Men digg å vinne så mye.
Ja jeg har hakk i plata @Jan Erik på feilsalg og feilkjøp,
Og at vi er trege.
Ikke lenge siden jeg møtte mye motstand på den biten.
Vi var for direkte visstnok.
Jeg synes vi er såååå ufattelig trege med og uten ball.
Hu lille med den lyse stemmen på Viaplay, kommer ikke på navnet (var i VIF) messa om det lenge.
«Manchester United er for seine».
Hu var en av få med innsikt i Viaplay.
Vi bytter ut maks en håndfull.
Vårt største problem er mye av det @28FPellistri skriver over her.
Vi er trege, veike og omstendelige.
Vi scorer mål når vi møter et vidåpent Lyon, låvedør.
Et Athletic med 10 mann - så må det legges til, der var vi gode den siste timen,
Og igjen nå hjemme mot dem, vi er ikke 4-1 bedre enn dem.
Men digg å vinne så mye.
Ja jeg har hakk i plata @Jan Erik på feilsalg og feilkjøp,
Og at vi er trege.
Ikke lenge siden jeg møtte mye motstand på den biten.
Vi var for direkte visstnok.
Jeg synes vi er såååå ufattelig trege med og uten ball.
Hu lille med den lyse stemmen på Viaplay, kommer ikke på navnet (var i VIF) messa om det lenge.
«Manchester United er for seine».
Hu var en av få med innsikt i Viaplay.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Can2