Det er økte utgifter og driftsutgifter over hele fjøla.
Både privat og for supporterklubben.
Skjønner at de må øke, alt koster mer.
Og skjønner godt den med mange bekker små osv for privatpersoner.
Det jeg liker aller best med supporterklubben er eksklusive saker.
Der de har intervjuet en eller annen i United systemet.
Men mye jeg ikke leser der inne.
Ryktene interesserer meg null.
På lignende vis med U-S bladet.
I gamle dager slukte jeg alt.
Nå blar jeg igjennom, og leser noen av artiklene.
Supporterklubben
-
Topic author - Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29562
post liked by: Belfastboy, 10Hag, Rød Pølse, Buchan, Pwint, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Når Bjarte skriver om eierforholdene eller hierarkiet og økonomien i klubben, er det ren kvalitet. Hver gang han er på Uno er det og pur gull. Alltid nyansert, reflektert, respektfull, profesjonell og saklig, med supporterhjerte i bunn.
Det skulle jeg gladelig betalt for, men ikke 500,-
For jeg vet at av de 500,- er det kun en brøkdel som finansierer Bjartes og Unos bidrag. Mesteparten går til kostnader som tjener meg minimalt i dagens mettede United-marked av gratis innhold. Mye av det selvsagt ræl, men en overraskende god porsjon av det og bra.
90% av innholdet som skrives om her på forumet har kildeopphav i gratis media, evt. kvalitetssider bak betalingsmur, som The Athletic. Og leser man kun på dette forumet, er man langt mer og tidligere oppdatert på United enn hvis man kun leser United.no.
Personlig får jeg mer og bedre United-nytt gjengitt fra brukere som @Andtho01, @Rød Pølse, @Jan Erik, @Blodfink, @Ryder, @Pwint, @RedTrafford, @Can2, @28FPellistri og flere jeg burde husket å nevne, enn hva jeg får fra profesjonelle, norske United-journalister på full salær. Og hva gjelder det historiske, kulturelle eller utdrag fra United-relevante bøker, tilbyr brukere som @Pink Final, @LoveBruno&Rashford, @Belfastboy, @Buchan og @Pancho P mer enn hva supporterklubben gjør.
Og av det mer taktiske er det og mer å hente av mange gode diskusjoner og refleksjoner her helt gratis, enn hos United.no, medberegnet Øyvind Eide og Filtvedt, som for øvrig begge er dyktige og verdt å høre på. De skulle gjerne fått enda mer spalteplass.
Men interessant å lese om hva du skriver @Pink Final. Skjønner godt ditt ståsted og.
På 90-tallet var US uunnværlig lesestoff for min del, og de fleste vil jeg tro.
Så av ren nostalgi er det en betydelig del av meg som skulle ønske det fortsatt var slik.
PS: Nå var ikke poenget å nedtagge halve forumet her som en murvegg bak Riksen, ei heller utelate noen pga glemsel. Synes bare det illustrerer verdien av forumet kontra et mer utdatert media godt.
Gode brukere som skriver av gratis interesse og personlig glede gir nesten alltid mer valuta enn hva andre betalingstjenester kan tilby. Av premiumtjenester synes jeg The Athletic skiller seg ut. De tar betalt, men leverer samtidig kvalitet og kvantitet på uhørt nivå. Men pga internett sin evne til å videreformidle alt av info sanntid og det gratis, så er det ikke det heller noe alle vil ta seg råd til i disse tider.
Det skulle jeg gladelig betalt for, men ikke 500,-
For jeg vet at av de 500,- er det kun en brøkdel som finansierer Bjartes og Unos bidrag. Mesteparten går til kostnader som tjener meg minimalt i dagens mettede United-marked av gratis innhold. Mye av det selvsagt ræl, men en overraskende god porsjon av det og bra.
90% av innholdet som skrives om her på forumet har kildeopphav i gratis media, evt. kvalitetssider bak betalingsmur, som The Athletic. Og leser man kun på dette forumet, er man langt mer og tidligere oppdatert på United enn hvis man kun leser United.no.
Personlig får jeg mer og bedre United-nytt gjengitt fra brukere som @Andtho01, @Rød Pølse, @Jan Erik, @Blodfink, @Ryder, @Pwint, @RedTrafford, @Can2, @28FPellistri og flere jeg burde husket å nevne, enn hva jeg får fra profesjonelle, norske United-journalister på full salær. Og hva gjelder det historiske, kulturelle eller utdrag fra United-relevante bøker, tilbyr brukere som @Pink Final, @LoveBruno&Rashford, @Belfastboy, @Buchan og @Pancho P mer enn hva supporterklubben gjør.
Og av det mer taktiske er det og mer å hente av mange gode diskusjoner og refleksjoner her helt gratis, enn hos United.no, medberegnet Øyvind Eide og Filtvedt, som for øvrig begge er dyktige og verdt å høre på. De skulle gjerne fått enda mer spalteplass.
Men interessant å lese om hva du skriver @Pink Final. Skjønner godt ditt ståsted og.
På 90-tallet var US uunnværlig lesestoff for min del, og de fleste vil jeg tro.
Så av ren nostalgi er det en betydelig del av meg som skulle ønske det fortsatt var slik.
PS: Nå var ikke poenget å nedtagge halve forumet her som en murvegg bak Riksen, ei heller utelate noen pga glemsel. Synes bare det illustrerer verdien av forumet kontra et mer utdatert media godt.
Gode brukere som skriver av gratis interesse og personlig glede gir nesten alltid mer valuta enn hva andre betalingstjenester kan tilby. Av premiumtjenester synes jeg The Athletic skiller seg ut. De tar betalt, men leverer samtidig kvalitet og kvantitet på uhørt nivå. Men pga internett sin evne til å videreformidle alt av info sanntid og det gratis, så er det ikke det heller noe alle vil ta seg råd til i disse tider.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, Buchan, Andtho01, Pwint, LoveBruno&Rashford, Tringe, Can2, alfen74
Måtte inn for å sjekke. Prisen for medlemskap er kr 350 + tilvalg. Det er vel ikke den helt store prisøkningen fra i fjor? Noen syns det er innafor, andre syns det er for mye. Jeg er stort sett fornøyd med supporterklubben, men de har selvsagt forbedringspotensial.
Ting jeg setter pris på:
- Eksklusive intervjuer
- Akademioppdateringer (andre kilder er bedre, men brukbart likevel)
- Innsiktsfulle artikler (Valen, Mitten..)
- Taktisk analyse (selv om jeg hadde foretrukket mer video/animasjon)
- Kampbilletter (benyttes for sjelden, dessverre)
- UNO (som underholdning/tidsfordriv, ofte på vei hjem fra jobb)
Så får man litt rabatter i nettbutikken hvis man vil glede fruen med United-sengetøy
Uten plussartiklene syns jeg united.no er syltynne greier.
Mitt største ankepunkt er et inntrykk av at skribentene der inne er litt navlebeskuende og selvhøytidelige, men det er ikke en deal-breaker for meg.
Spillerbørsen fungerer best som bekreftelse på at man har mer peiling selv
Ting jeg setter pris på:
- Eksklusive intervjuer
- Akademioppdateringer (andre kilder er bedre, men brukbart likevel)
- Innsiktsfulle artikler (Valen, Mitten..)
- Taktisk analyse (selv om jeg hadde foretrukket mer video/animasjon)
- Kampbilletter (benyttes for sjelden, dessverre)
- UNO (som underholdning/tidsfordriv, ofte på vei hjem fra jobb)
Så får man litt rabatter i nettbutikken hvis man vil glede fruen med United-sengetøy
Uten plussartiklene syns jeg united.no er syltynne greier.
Mitt største ankepunkt er et inntrykk av at skribentene der inne er litt navlebeskuende og selvhøytidelige, men det er ikke en deal-breaker for meg.
Spillerbørsen fungerer best som bekreftelse på at man har mer peiling selv
post liked by: Pink Final, Andtho01, Belfastboy, Pwint, Jan Erik, Buchan, Can2, 10Hag, alfen74
Football, bloody hell!
Det går jo igjen her at folk er fornøyd med ulike ting og misfornøyd med ulike ting.
At en håndfull journalister bosatt i Norge skal kunne klare å konkurrere med journalistene i «the United beat» bosatt i Manchester, er jo utopisk. Ikke engang de faste gutta i Manchester klarer å få ut mange scoop i året fra Fort Knox avd Carrington.
Å lage dyptpløyende journalistikk er ressurskrevende. Det er jo derfor alle prisene for gravejournalistikk både her og i andre land går til store redaksjoner som kan la 2-5 journalister jobbe med én sak i månedsvis. Små redaksjoner og lokalaviser kan ikke ta seg råd til sånt.
Selv om The Athletic «bare» har 4-5 profilerte United-skribenter, har de for eksempel data-/talleksperter å lene seg på når de skal lage analytiske saker.
Mye på United.no som ikke interesserer meg nevneverdig. Men sånn var det i gamle dager også da bladet kom en gang i måneden.
De er sjanseløse på å konkurrere på eksklusive nyheter og scoop. Så de må bli gode på noe annet. Uno har vært en stor suksess og er veldig godt laget - men det betyr samtidig at de tre får mindre tid til å drive med tradisjonell journalistikk. Men bra for merkevaren er det utvilsomt
At en håndfull journalister bosatt i Norge skal kunne klare å konkurrere med journalistene i «the United beat» bosatt i Manchester, er jo utopisk. Ikke engang de faste gutta i Manchester klarer å få ut mange scoop i året fra Fort Knox avd Carrington.
Å lage dyptpløyende journalistikk er ressurskrevende. Det er jo derfor alle prisene for gravejournalistikk både her og i andre land går til store redaksjoner som kan la 2-5 journalister jobbe med én sak i månedsvis. Små redaksjoner og lokalaviser kan ikke ta seg råd til sånt.
Selv om The Athletic «bare» har 4-5 profilerte United-skribenter, har de for eksempel data-/talleksperter å lene seg på når de skal lage analytiske saker.
Mye på United.no som ikke interesserer meg nevneverdig. Men sånn var det i gamle dager også da bladet kom en gang i måneden.
De er sjanseløse på å konkurrere på eksklusive nyheter og scoop. Så de må bli gode på noe annet. Uno har vært en stor suksess og er veldig godt laget - men det betyr samtidig at de tre får mindre tid til å drive med tradisjonell journalistikk. Men bra for merkevaren er det utvilsomt
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Can2, 10Hag, Rød Pølse
Podcasten er det eneste fra supporterklubben jeg konsumerer for tiden. (Så i praksis kunne jeg latt være å fornye medlemskapet, da den jo er åpen for alle). Setter veldig pris på det de gangene de f.eks. henter tall fra Opta jeg ikke finner noen andre steder, og går ordentlig i dybden på noe. Men det er ikke så ofte de har slike saker dessverre. (Aner ikke om det er pga interesse, at det krever mye tid, eller om det er kostnader knyttet til å få tilgang til data fra Opta hver gang de bruker de).
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pink Final
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 21928
- Liker mottatt: 8373
Det har du nok rett i. For min del, så var det litt sånn "Femhundre? Pleide det ikke å koste 300 eller noe
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pink Final
Kong Eric Cantona