Vil heller ha anthrax tilsendt i posten daglig. Små gleder her i livet, men jeg nyter å ikke abb. på den skiten.
(PL) Nottingham Forest - Manchester United
Selvtillit er alfa omega. Det skuddet til Strand Larsen i dag hadde nok aldri Højlund engang forsøkt på. Ser i dag når højlund kommer forbi på dødlinjen, så vurderer han ikke engang å bare kline ballen inn mot mål. Blir ikke mål om man ikke tør å prøve 
post liked by: Buchan, Jan Erik, Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final, pixma
-
- Donor
- Liker gitt: 27853
- Liker mottatt: 20028
Nei, men poenget er ihvertfall å prøve i de riktige tidspunktene. Ikke som feks Garnacho som prøver selv om sannsynligheten for mål er på 0,5%.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford
-
- Donor
- Liker gitt: 27853
- Liker mottatt: 20028
Hehe, skjønte hva du mente. Er også enig.
Jeg greide liksom ikke å la være vøttø
Jeg greide liksom ikke å la være vøttø
post liked by: Blodfink
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29563
Forest spiller på sine styrker, så klart de gjør det.
Noe annet ville vært dumt om man vil vinne matcher.
Men å si at de vant fortjent viser bare hvor anti Manchester United Fjøra er.
Det gledelige sett med United øyne er at vi spiller bedre nå.
Og den matchgående fansen har trua.
Eller, de støtter i hvert fall utrolig bra, både laget og manager.
Nedsiden er selvsagt at vi ikke har gode nok spillere etter å ha brukt hundrevis av millioner.
Akkurat der vil jeg gi Fjøra rett.
Selv om han ikke er så nøye på hvem som kom når.
Sånne detaljer er ikke så farlig når man har agenda tydeligvis.
Ergrer meg at vi måtte selge habile squadspillere som McTominay og Elanga for å balansere bøkene.
Også har vi øst ut enorme summer på folk som Casemiro og Antony.
Håper vi tar med oss det som var bra til søndag.
Til derbyet mot bittelille Man City.
Slå dem som sist.
Vi har ikke tatt en dobbel i ligaoppgjørene mot dem siden Solskjær var manager, i 2019/20.
På tide at vi gjør det igjen, United>bittelille.
Noe annet ville vært dumt om man vil vinne matcher.
Men å si at de vant fortjent viser bare hvor anti Manchester United Fjøra er.
Det gledelige sett med United øyne er at vi spiller bedre nå.
Og den matchgående fansen har trua.
Eller, de støtter i hvert fall utrolig bra, både laget og manager.
Nedsiden er selvsagt at vi ikke har gode nok spillere etter å ha brukt hundrevis av millioner.
Akkurat der vil jeg gi Fjøra rett.
Selv om han ikke er så nøye på hvem som kom når.
Sånne detaljer er ikke så farlig når man har agenda tydeligvis.
Ergrer meg at vi måtte selge habile squadspillere som McTominay og Elanga for å balansere bøkene.
Også har vi øst ut enorme summer på folk som Casemiro og Antony.
Håper vi tar med oss det som var bra til søndag.
Til derbyet mot bittelille Man City.
Slå dem som sist.
Vi har ikke tatt en dobbel i ligaoppgjørene mot dem siden Solskjær var manager, i 2019/20.
På tide at vi gjør det igjen, United>bittelille.
post liked by: Buchan, alfen74, offside, Andtho01, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Er mye mere skuffet at ikke MU vinner en sånn kamp en at NF driver å filme og d som verre er, er jo så jævlig tydelig at MU ikke har noen som kan lage mål. Blei jo mye mere trøkk når Maguiere kom på som spiss og det sier vel det meste om dem i front. At Elenga blei solgt og Antony blei kjøpt for enorme summer er jo alle enig var galskap, men har ikke noen tru på at svensken har vært noen storspiller i MU vist han ikke har blitt solgt.
post liked by: Pwint, Blodfink
Jeg syntes ikke det var så halvgalt.
Målet vi slipper inn, der må han tas ut det er svakt.
Men helt grei kamp sånn sett, Forest er gode hjemme de ligger på 3 plass.
De slo Liverpool på Anfiled og 1-1 hjemme. Holdt Arsenal til 0 - 0.
Tar meg litt tilbake til kampen mot Fulham.
Vi skaper ikke all verdens.
Litt bekymringsfullt, det er ikke mye futt i angrepsrekka vår.
Bruno er fremdeles den som skaper mest og vår beste spiller.
Tenk om vi hadde hatt en spiss som kunne være like farlig som Bruno.
Tross tap helt grei kamp, jeg krisemaksimerer ikke dette.
Unødig mål å slippe inn.
Tape 1 - 0 borte mot er relativt godt lag ser jeg ikke på som en stor krise.
Jeg er mer bekymret for måten vi slipper inn målet på, og hvor lite farlige v er fremover i banen.
Målet vi slipper inn, der må han tas ut det er svakt.
Men helt grei kamp sånn sett, Forest er gode hjemme de ligger på 3 plass.
De slo Liverpool på Anfiled og 1-1 hjemme. Holdt Arsenal til 0 - 0.
Tar meg litt tilbake til kampen mot Fulham.
Vi skaper ikke all verdens.
Litt bekymringsfullt, det er ikke mye futt i angrepsrekka vår.
Bruno er fremdeles den som skaper mest og vår beste spiller.
Tenk om vi hadde hatt en spiss som kunne være like farlig som Bruno.
Tross tap helt grei kamp, jeg krisemaksimerer ikke dette.
Unødig mål å slippe inn.
Tape 1 - 0 borte mot er relativt godt lag ser jeg ikke på som en stor krise.
Jeg er mer bekymret for måten vi slipper inn målet på, og hvor lite farlige v er fremover i banen.
post liked by: alfen74, Pwint
Ser rundt omkring at den store snakkisen etter kampen er ex-spillere og hvordan de hever seg i andre klubber og hvor tåpelig det har vært av United å selge dem.
Det er jo en interessant diskusjon, som kanskje kan være konstruktiv - hvilket prestasjonsmiljø har klubben sammenlignet med andre, hvordan ruster vi dem til å takle det unike presset som følger med å spille for United osv. Samtidig, som Amorim sier etter kampen: De fleste av dem har hatt nok av sjanser til å prestere for United og at det er det som teller.
Hvor mange av ekspertene som nå slakter Uniteds salg var i harnisk over at vi sendte Antony, Rashford eller Elanga på dør? Tvert imot var vel de fleste av dem enige om at de ikke var gode nok og konkurrerte om å slakte innsatsen deres for United.
Vi får kritikk for å kvitte oss med Elanga og kjøpe Antony. Men nå er jo også Antony god for Betis. Blir vel snart sånn at vi blir kritisert for å kvitte oss med ham også.
Blir vi et topplag igjen dersom vi stiller med Elanga, Antony og McTominay i startoppstillingen i august? Tviler.
Jeg var en av dem som i sin tid var enig i salget av Elenaga, syntes ikke jeg så noen «x-faktor» der som ville gjøre ham til en absolutt toppspiller. Jeg så fart og vilje, men store mangler forøvrig. Den tvilen har jeg fortsatt, jeg er generelt skeptisk til spillere som sliter med basisteknikk. Men han har utviklet farten sin ganske betydelig siden han var hos oss. Kanskje kunne/burde man spådd dette, kanskje ikke. Den risikoen løper man alltid dersom man kjøper eller selger unge spillere. Utviklingen kan gå begge veier og det er alltid et innslag av gambling. Blant alle «suksesshistoriene» om unge spillere som har forlatt oss er det flere historier om de som ikke har lyktes.
Diskusjonen må jo evt dreie seg om hva det er som gjør at mange spillere sliter med å få ut sitt beste hos oss, ikke nødvendigvis at vi bare selger og kjøper feil spillere.
Eventuelt kan vi akseptere at United ikke er riktig klubb for alle, selv gode spillere, og at en spiller kan passe bedre og ha bedre av å spille andre steder - enten det nå handler om taktiske, tekniske eller mentale årsaker.
Det er jo en interessant diskusjon, som kanskje kan være konstruktiv - hvilket prestasjonsmiljø har klubben sammenlignet med andre, hvordan ruster vi dem til å takle det unike presset som følger med å spille for United osv. Samtidig, som Amorim sier etter kampen: De fleste av dem har hatt nok av sjanser til å prestere for United og at det er det som teller.
Hvor mange av ekspertene som nå slakter Uniteds salg var i harnisk over at vi sendte Antony, Rashford eller Elanga på dør? Tvert imot var vel de fleste av dem enige om at de ikke var gode nok og konkurrerte om å slakte innsatsen deres for United.
Vi får kritikk for å kvitte oss med Elanga og kjøpe Antony. Men nå er jo også Antony god for Betis. Blir vel snart sånn at vi blir kritisert for å kvitte oss med ham også.
Blir vi et topplag igjen dersom vi stiller med Elanga, Antony og McTominay i startoppstillingen i august? Tviler.
Jeg var en av dem som i sin tid var enig i salget av Elenaga, syntes ikke jeg så noen «x-faktor» der som ville gjøre ham til en absolutt toppspiller. Jeg så fart og vilje, men store mangler forøvrig. Den tvilen har jeg fortsatt, jeg er generelt skeptisk til spillere som sliter med basisteknikk. Men han har utviklet farten sin ganske betydelig siden han var hos oss. Kanskje kunne/burde man spådd dette, kanskje ikke. Den risikoen løper man alltid dersom man kjøper eller selger unge spillere. Utviklingen kan gå begge veier og det er alltid et innslag av gambling. Blant alle «suksesshistoriene» om unge spillere som har forlatt oss er det flere historier om de som ikke har lyktes.
Diskusjonen må jo evt dreie seg om hva det er som gjør at mange spillere sliter med å få ut sitt beste hos oss, ikke nødvendigvis at vi bare selger og kjøper feil spillere.
Eventuelt kan vi akseptere at United ikke er riktig klubb for alle, selv gode spillere, og at en spiller kan passe bedre og ha bedre av å spille andre steder - enten det nå handler om taktiske, tekniske eller mentale årsaker.
post liked by: Andtho01, Pwint
En del av meg synes egentlig gårsdagen var helt brukbar spillemessig. Men…. Vi var i en posisjon hvor vi måtte jage en scoring i 90 min uten å egentlig se ut som en reell trussel i det hele tatt. Forrest er også veldig komfortable med å ligge dypt og ta kontringer, noe de har gjort i hele år (lavest ballbesittelse i ligaen). Forrest var også svakere i går enn de har vært mesteparten av sesongen. De manglet et par viktige spillere og hadde nettopp spilt 120 min.
post liked by: Ryder, Pwint, Rød Pølse, Blodfink
-
- Liker gitt: 2378
- Liker mottatt: 9768
Jeg var ganske alene med å mene at vi ikke bør selge Elanga når det skjedde. Mange syns det var en bra pris, jeg syns den også var for lav når man så spillere uten noe erfaring fra a-lag gikk for mye høyere summer fra andre lag. Spillere man knapt viste eksisterte. I tilegg hadde han debutert på Sverige da.
Han ble for mange syndebukken under prosjekt Rangnick for mange. Siden han ble satset på da.
Finnes ingen garantier for noe i fotball. Veldig mye er tilfeldigheter om hvem som blir gode og hvem som tar steg hvor.
At alle vi selger blir så vannittig gode i andre klubber er jeg definitivt uenig i. At vi derimot har solgt spillere som vi ikke satte særlig pris på selv, som fortsetter å være gode derimot det er sant. Som for eksempel Elanga og McTominay. Undervurderte når de var i United.
Elanga hadde mest et rått råmateriale, selv om jeg vet mange ikke var enige der også. Så har han tatt steg på sluttproduktet sitt etter han kom til Forest, naturligvis. Alder, erfaring, tillitt og selvtillit spiller selvsagt inn der.
Men mener på at både Solskjær og Rangnick roste innstillingen til svensken. Og at han var en av de med best innstilling i hele troppen, det har nok betalt seg utover i karrieren hans.
Og for ordens skyld, hadde det vært Højlund som leverte kampen til Zirkzee i går, så hadde han blitt slaktet og fått 3 på børsen. Prestasjon til hollenderen nevnes knapt.
Han ble for mange syndebukken under prosjekt Rangnick for mange. Siden han ble satset på da.
Finnes ingen garantier for noe i fotball. Veldig mye er tilfeldigheter om hvem som blir gode og hvem som tar steg hvor.
At alle vi selger blir så vannittig gode i andre klubber er jeg definitivt uenig i. At vi derimot har solgt spillere som vi ikke satte særlig pris på selv, som fortsetter å være gode derimot det er sant. Som for eksempel Elanga og McTominay. Undervurderte når de var i United.
Elanga hadde mest et rått råmateriale, selv om jeg vet mange ikke var enige der også. Så har han tatt steg på sluttproduktet sitt etter han kom til Forest, naturligvis. Alder, erfaring, tillitt og selvtillit spiller selvsagt inn der.
Men mener på at både Solskjær og Rangnick roste innstillingen til svensken. Og at han var en av de med best innstilling i hele troppen, det har nok betalt seg utover i karrieren hans.
Og for ordens skyld, hadde det vært Højlund som leverte kampen til Zirkzee i går, så hadde han blitt slaktet og fått 3 på børsen. Prestasjon til hollenderen nevnes knapt.
post liked by: Ryder, Andtho01, Pwint, Jan Erik, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
Ja, Rangnick sa vel mer eller mindre rett ut at Elanga spilte fordi han, i motsetning til større navn, gjorde det han fikk beskjed om. God egenskap, tross alt.
Så er det jo også sånn at når spillere som har forlatt oss spiller godt og scorer i en kamp, så plastres det opp overalt i alle flater, mens dersom de går 10 kamper uten bidrag er det tyst. Mens det er omvendt for de som faktisk spiller for klubben. Hvor mange ser hver Forest-, Napoli- eller Betis-kamp? Langt færre enn de som har en sterk mening, tør jeg påstå.
Nå har jo for eksempel Mason Greenwood vært helt utenfor Marseille-troppen i et par kamper, uten at jeg ser at Fabrizio Romano poste tre ganger om dagen slik han ville gjort dersom Greenwood scorer et mål.
Så er det jo også sånn at når spillere som har forlatt oss spiller godt og scorer i en kamp, så plastres det opp overalt i alle flater, mens dersom de går 10 kamper uten bidrag er det tyst. Mens det er omvendt for de som faktisk spiller for klubben. Hvor mange ser hver Forest-, Napoli- eller Betis-kamp? Langt færre enn de som har en sterk mening, tør jeg påstå.
Nå har jo for eksempel Mason Greenwood vært helt utenfor Marseille-troppen i et par kamper, uten at jeg ser at Fabrizio Romano poste tre ganger om dagen slik han ville gjort dersom Greenwood scorer et mål.
post liked by: Andtho01, Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Tringe, 28FPellistri
Skal jo sies et Elanga fikk en del sjanser i United - men det er ingen garanti for at han hadde slått til om han ikke hadde blitt solgt.
Forventningspresset er antakelig 1/100 i Forest også.
Forventningspresset er antakelig 1/100 i Forest også.
post liked by: Rød Pølse, 28FPellistri