Nei, man vet jo aldri med nye spillere inn. Ingen garantier.
Men om man ikke gleder seg litt over at Cunha muligens er på vei, så er det litt 'trist'. En spennende spiller som scorer mål, har noen assists i seg og litt x-faktor. Hva er det å ikke like? (Sikkert mye, men det er mer å glede seg over...)
Med Delap skjønner jeg mer av skepsisen. Han er litt for ung, litt for lite merittert til at man tenker at dette 'blir utvilsomt bra'. Men spennende talent er han. Ellers hadde ikke United, Newcastle og sikkert andre vært interesserte.
Etter de to sesongene vi har hatt nå, til tross for FA cup og muligens EL, så er det på en måte dette vi har å henge håpet på. Vi har nå et team som vet hva de driver med (Wilcox, Vivell, Berrada og evt andre), og da må vi nesten bare håpe at de treffer på de fleste valgene denne sommeren.
Ryktetråd 2025
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29562
Jeg stoler på dere @Rød Pølse og @Jan Erik i deres vurderinger.
Det er ikke hva det står på for meg.
Jeg ser rett og slett ikke mye fotball lenger, og kjenner ikke spillerne godt nok.
Fikk for store forhåpninger til bl.a Ten Hag, til Onana, til Antony og Højlund for å nevne fire.
Vil heller se og vurdere spillere selv før jeg begynner å glede meg for mye.
Ellers veldig enig i at entusiasme er bra.
Og at å melde er bra - det skaper engasjement.
Er bare blitt så skuffa over «oppgraderingene» de senere år.
Og over at laget til Solskjær, det tredje beste laget i England bare smuldra bort.
Det er ikke hva det står på for meg.
Jeg ser rett og slett ikke mye fotball lenger, og kjenner ikke spillerne godt nok.
Fikk for store forhåpninger til bl.a Ten Hag, til Onana, til Antony og Højlund for å nevne fire.
Vil heller se og vurdere spillere selv før jeg begynner å glede meg for mye.
Ellers veldig enig i at entusiasme er bra.
Og at å melde er bra - det skaper engasjement.
Er bare blitt så skuffa over «oppgraderingene» de senere år.
Og over at laget til Solskjær, det tredje beste laget i England bare smuldra bort.
post liked by: Jan Erik, Buchan, Rød Pølse, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Klubben har starter kontraktsforhandlinger med spissen Enzo Kana Biyik som spiller for Le Havre. Om han kommer hit så er planen å lpne han ut til Lausanne som også INEOS eier.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Buchan, Can2
Hate Glazer love United
Man må vel bare gå videre på ett eller annet tidspunkt. Jeg var en av de som aldri ville sparke Solskjær, men sånn er livet. For meg er klubben er viktigere enn enkeltindivider.
Jeg tenker at vi endelig har gått bort fra modellen med en stormannsgal tulling på toppen og en altmuligmann/syndebukk som sportslig ansvarlig. Etter 10+ år med ørkenvandring. Det har vært et par oaser på veien, men klubben har ikke vært rigget for suksess.
Nå henter vi (forhåpentligvis) to offensive forsterkninger, til et lag som har scoret 38 mål på 33 kamper. En er på vei inn i sine presumptivt beste år og en er blant Englands største spisstalenter, begge med PL-erfaring. Bortsett fra Bruno kan jeg ikke huske sist vi hentet en offensiv spiller på vei inn i sin 'prime'. Det er ikke helt det samme som en fyr med stort navn i midten av 30-årene fra PSG, men det kan jo bli bra likevel...
Jeg tenker at vi endelig har gått bort fra modellen med en stormannsgal tulling på toppen og en altmuligmann/syndebukk som sportslig ansvarlig. Etter 10+ år med ørkenvandring. Det har vært et par oaser på veien, men klubben har ikke vært rigget for suksess.
Nå henter vi (forhåpentligvis) to offensive forsterkninger, til et lag som har scoret 38 mål på 33 kamper. En er på vei inn i sine presumptivt beste år og en er blant Englands største spisstalenter, begge med PL-erfaring. Bortsett fra Bruno kan jeg ikke huske sist vi hentet en offensiv spiller på vei inn i sin 'prime'. Det er ikke helt det samme som en fyr med stort navn i midten av 30-årene fra PSG, men det kan jo bli bra likevel...
post liked by: Andtho01, Pwint, Jan Erik, Pink Final, Buchan, Can2, RedTrafford, Belfastboy
Football, bloody hell!
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29562
Jeg vil IKKE ha noe NAVN eller HASBEEN inn i klubben vi elsker.
Sånn sett er de to gutta som ryktes spennende.
I et parallelt univers, om de to gutta hadde spilt for 10-15 år siden da jeg fulgte mye mer med øvrige lag, så hadde jeg hatt sterke meninger.
For å prøve å illustrere.
Det blir som å fortelle om jeg liker en ny matrett eller ikke uten å ha smakt den selv.
Bare uttale meg på bakgrunn av hva andre som har spist retten mener.
Men nå har jeg understreka poenget mitt nok.
Begynner å bli lei av meg selv gjenta til og med
.
Om vi henter Delap og Cunha håper jeg de er OPPGRADERINGER.
Sånn sett er de to gutta som ryktes spennende.
I et parallelt univers, om de to gutta hadde spilt for 10-15 år siden da jeg fulgte mye mer med øvrige lag, så hadde jeg hatt sterke meninger.
For å prøve å illustrere.
Det blir som å fortelle om jeg liker en ny matrett eller ikke uten å ha smakt den selv.
Bare uttale meg på bakgrunn av hva andre som har spist retten mener.
Men nå har jeg understreka poenget mitt nok.
Begynner å bli lei av meg selv gjenta til og med
Om vi henter Delap og Cunha håper jeg de er OPPGRADERINGER.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Pwint, Buchan, Can2, 10Hag, RedTrafford, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
@Pink Final, du skal ha for engasjementet selv om du ikke er engasjert i spillerne...
Delap og Cunha ville nok gått rett inn på laget nå. Spørsmålet er om det er nok?
Det er det jo sikkert ikke. Vi trenger nok et par mann til i 11eren, og et par mann til med kvalitet rett utenfor.
Delap og Cunha ville nok gått rett inn på laget nå. Spørsmålet er om det er nok?
Det er det jo sikkert ikke. Vi trenger nok et par mann til i 11eren, og et par mann til med kvalitet rett utenfor.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Buchan, Can2, 10Hag, RedTrafford
-
- Liker gitt: 48
- Liker mottatt: 907
Osimhen er en annen type enn Lukaku, så det er vanskelig å sammenligne de to. Likhetstrekkene ser jeg først og fremst i rollen de blir brukt i - som bakromsspisser og fremste spiller på banen. Jeg vil holde Osimhen over Lukaku ut fra det jeg har sett, men det blir kanskje en preferansesak. Han er bedre feilvendt enn Lukaku (uten at det skal særlig mye til), bedre til å finne rom i boksen og så er han en bedre hodespiller. Lukaku på sin side er kanskje en bedre avslutter, jobber hardere og så er han vel bortimot den sterkeste spilleren som har spilt i Premier League, noen sinne. Som sagt, det blir en preferansesak, men jeg tror Osimhen passer bedre inn i en toppklubb i PL enn Lukaku.28FPellistri wrote: ↑24 Apr 2025, 18:02 Oshimen har rett alder på det som burde vært hovedspiss tenker jeg, men jeg har ikke tro på Oshimen i Premier League, han er enkelt og greit dårligere enn Lukaku, så kan man jo kanskje si han er en suksess i Premier League, men ikke i United.
Oshimen er en mer typisk av/på spiss enn det Lukaku er, og han var ganske av/på i United. Noe jeg tror samtlige kan være enige i. Man viste aldri hvilken versjon vi fikk når kampen startet, var det han med touchen og arbeidsinnsatsen, eller var det han som så ut som han spilte med vernesko og ikke traff på en eneste touch.
Personlig mener jeg Oshimen vil bli som både Zlatan Ibrahimovic og Cristiano Ronaldo 2.0 var for oss. Ja, han vil kanskje score litt mer mål enn Højlunds første sesong, men han vil hemme laget enormt utenom og sette laget tilbake. Oshimen er ikke en pressende spiss. Snarere tvert i mot.
I tillegg så har han ikke en vinnende holdning, om man skal si det på den måten, han er ikke en spiller som drar resten av laget med seg.
Tror Oshimen ville floppet hos oss. Syns han er meget oppskrytt, selv om han hadde en monstersesong i 2022/23 når Napoli vant ligaen. Det er den eneste sesongen hans med over 20 mål i Serie A, da med 26 på 32 kamper. Det var også en av få sesonger hvor han ikke slet like mye med skader som i andre sesonger. Og så har han nå scoret 21 mål på 25 kamper i Tyrkia, men det legger jeg ikke mye vekt i. Det er jo en "pensjonistliga".
(...)
Delap er spennende type til rett pris, men syns fortsatt det er fascinerende med at mange avskriver Højlund totalt etter denne sesongen, og samtidig ønsker seg Delap, at det er en man bare MÅ hente. De har hatt veldig like førstesesonger i PL, bare at Højlund banket inn mål i Champions League også i tillegg.
Personlig hadde jeg håpt det fantes noe mer spennende enn både Delap og Oshimen.
Når det kommer til Højlund så synes jeg United bør beholde han en sesong til. Jeg tror de fleste er enige i at denne sesongen har vært maksimalt ræva for hans del, men jeg KAN forestille meg et comeback fra hans side. Dette avhenger dog at den voldsomme børen tas av skuldrene hans, og for at det skal skje så må United hente inn en ny spiss.
Er Liam Delap den riktige? Det er jeg veldig usikker på. Jeg plasserer han litt i samme kategori som Højlund på den måten at jeg føler dette også er en spiss som behøver en mer rutinert og erfaren målscorer foran seg i køen for å blomstre i en klubb som United. På den andre siden får jeg litt FOMO av tanken på å ikke hente han - det er en reell risiko for at vi kan sitte om to-tre år og snakke om en 80-100-millioners spiss som vi angrer vilt på at vi ikke hentet for 30. Mitt håp er kanskje det, at Delap og Højlund kan pushe hverandre fremover og dele på ansvaret, og i en ideell verden blir begge to bedre på den måten. Samtidig ville nok jeg aller helst hentet en litt mer erfaren en, typ Osimhen eller for den saks skyld Patrik Schick, som jeg er en stor fan av.
post liked by: Pink Final
Vanskelig dette spiss-opplegget. Men et fysisk beist av en møtende spiss, pluss 1 bakroms, det må de vel ha inn. det kan jo være Højlund det siste der, men uvisst. Delap passer kanskje bedre, men Delap vandrer vel mye og spiller ute på kantene etc. Nede og henter ballen osv?. Eller har jeg blingsa helt? men ser for meg at han kan være flink på velge hvilke løp, og når ta dem.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Pwint, Can2
LUHG!
-
- Liker gitt: 2378
- Liker mottatt: 9768
Ser poenget med forskjellene angående Lukaku vs Oshimen og er enig i at det er en preferansesak. En ting er i alle fall sikkert, skulle vi plutselig fått Oshimen-typen som skjøt Napoli til gull, om han blir den lederen på banen igjen så KAN det bli bra.Harry Greaves wrote: ↑26 Apr 2025, 13:13Osimhen er en annen type enn Lukaku, så det er vanskelig å sammenligne de to. Likhetstrekkene ser jeg først og fremst i rollen de blir brukt i - som bakromsspisser og fremste spiller på banen. Jeg vil holde Osimhen over Lukaku ut fra det jeg har sett, men det blir kanskje en preferansesak. Han er bedre feilvendt enn Lukaku (uten at det skal særlig mye til), bedre til å finne rom i boksen og så er han en bedre hodespiller. Lukaku på sin side er kanskje en bedre avslutter, jobber hardere og så er han vel bortimot den sterkeste spilleren som har spilt i Premier League, noen sinne. Som sagt, det blir en preferansesak, men jeg tror Osimhen passer bedre inn i en toppklubb i PL enn Lukaku.28FPellistri wrote: ↑24 Apr 2025, 18:02 Oshimen har rett alder på det som burde vært hovedspiss tenker jeg, men jeg har ikke tro på Oshimen i Premier League, han er enkelt og greit dårligere enn Lukaku, så kan man jo kanskje si han er en suksess i Premier League, men ikke i United.
Oshimen er en mer typisk av/på spiss enn det Lukaku er, og han var ganske av/på i United. Noe jeg tror samtlige kan være enige i. Man viste aldri hvilken versjon vi fikk når kampen startet, var det han med touchen og arbeidsinnsatsen, eller var det han som så ut som han spilte med vernesko og ikke traff på en eneste touch.
Personlig mener jeg Oshimen vil bli som både Zlatan Ibrahimovic og Cristiano Ronaldo 2.0 var for oss. Ja, han vil kanskje score litt mer mål enn Højlunds første sesong, men han vil hemme laget enormt utenom og sette laget tilbake. Oshimen er ikke en pressende spiss. Snarere tvert i mot.
I tillegg så har han ikke en vinnende holdning, om man skal si det på den måten, han er ikke en spiller som drar resten av laget med seg.
Tror Oshimen ville floppet hos oss. Syns han er meget oppskrytt, selv om han hadde en monstersesong i 2022/23 når Napoli vant ligaen. Det er den eneste sesongen hans med over 20 mål i Serie A, da med 26 på 32 kamper. Det var også en av få sesonger hvor han ikke slet like mye med skader som i andre sesonger. Og så har han nå scoret 21 mål på 25 kamper i Tyrkia, men det legger jeg ikke mye vekt i. Det er jo en "pensjonistliga".
(...)
Delap er spennende type til rett pris, men syns fortsatt det er fascinerende med at mange avskriver Højlund totalt etter denne sesongen, og samtidig ønsker seg Delap, at det er en man bare MÅ hente. De har hatt veldig like førstesesonger i PL, bare at Højlund banket inn mål i Champions League også i tillegg.
Personlig hadde jeg håpt det fantes noe mer spennende enn både Delap og Oshimen.
Når det kommer til Højlund så synes jeg United bør beholde han en sesong til. Jeg tror de fleste er enige i at denne sesongen har vært maksimalt ræva for hans del, men jeg KAN forestille meg et comeback fra hans side. Dette avhenger dog at den voldsomme børen tas av skuldrene hans, og for at det skal skje så må United hente inn en ny spiss.
Er Liam Delap den riktige? Det er jeg veldig usikker på. Jeg plasserer han litt i samme kategori som Højlund på den måten at jeg føler dette også er en spiss som behøver en mer rutinert og erfaren målscorer foran seg i køen for å blomstre i en klubb som United. På den andre siden får jeg litt FOMO av tanken på å ikke hente han - det er en reell risiko for at vi kan sitte om to-tre år og snakke om en 80-100-millioners spiss som vi angrer vilt på at vi ikke hentet for 30. Mitt håp er kanskje det, at Delap og Højlund kan pushe hverandre fremover og dele på ansvaret, og i en ideell verden blir begge to bedre på den måten. Samtidig ville nok jeg aller helst hentet en litt mer erfaren en, typ Osimhen eller for den saks skyld Patrik Schick, som jeg er en stor fan av.
FOMO ja, det er vel følelsen jeg har på Jobe Bellingham, livredd for at han går til en litt mindre klubb i Premier League, får en god sesong og bang så er han på landslag og jaktes av de største klubbene i verden. Jeg håpte vi skulle gå for Morgan Rogers når han storspilte i Middlesbrough i fjor. Han ble hentet av Villa, og ble nøkkelspiller der rimelig kjapt. Det finnes mye gull i Championship.
30 mill pund er ikke en enorm gambling for Delap nei, så jeg har ikke noe i mot det egentlig, men vi må definitivt ha inn en eldre type også, eller mer rutinert. Sånt sett kan vi jo også vurdere Jonathan David som vil være gratis etter sommeren. Han er i alle fall 25 år og ca. tre år eldre enn Delap og Højlund.
Så håper jeg inderlig vi følger med på Lucas Stassin, det han har vist som 20-åring i Ligue1 for St Etienne denne sesongen, særlig nå på vårparten er meget sterkt. Ser ut som en som har full pakke, god med bena, enorm skuddfot, god hodespiller, arbeidsom, men selvfølgelig ikke det vi bør være på jakt etter nå, om vi ser på alderen, selv om det i teorien ikke skal ha noe å si. Noen er bare laget for store oppgaver.
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
Victor Osimhen er en klassisk høyrisikosignering, som jeg ikke tror det nye regimet vurderer engang. God spiss og bra aldersprofil, men ellers er det en del røde flagg.
- Høy utkjøpsklausul
- Skyhøye lønnskrav
- Utfordrende personlighet
- Uprøvd i PL
- Svært begrenset videresalgspotensial
Jeg er rimelig sikker på at ryktene om nigerianeren er agentdrevet. Blir nok ørkenfotball og gigantisk lønnskonto. Kjenner at jeg knapt kunne brydd meg mindre.
Jeg tror Cunha vil heve standarden og Delap vil være et bra tilskudd, hvis vi klarer å hente de. "Drittsekkfaktoren" vil i hvert fall bli mye høyere med de to gutta, noe som har vært mangelvare en stund. Det er også behov for mer løpskraft, tempo, duellstyrke, intensitet og pasningsferdigheter lenger bak på banen.
Det viktigste er at man klarer å sette sammen en konkurransedyktig tropp i løpet av sommeren, med komplementære ferdigheter. Om spillerne heter Matheus, Liam eller Geirfinn er egentlig ikke så nøye for meg.
Cunha kronet en meget god prestasjon i dag med mål og to målgivende. Banens klart beste i mine øyne. Ikke all verdens motstand, men han leverer midt i ryktestormen. Det lover godt. At han visstnok er veldig lysten på å komme til United er et stort pluss.
- Høy utkjøpsklausul
- Skyhøye lønnskrav
- Utfordrende personlighet
- Uprøvd i PL
- Svært begrenset videresalgspotensial
Jeg er rimelig sikker på at ryktene om nigerianeren er agentdrevet. Blir nok ørkenfotball og gigantisk lønnskonto. Kjenner at jeg knapt kunne brydd meg mindre.
Jeg tror Cunha vil heve standarden og Delap vil være et bra tilskudd, hvis vi klarer å hente de. "Drittsekkfaktoren" vil i hvert fall bli mye høyere med de to gutta, noe som har vært mangelvare en stund. Det er også behov for mer løpskraft, tempo, duellstyrke, intensitet og pasningsferdigheter lenger bak på banen.
Det viktigste er at man klarer å sette sammen en konkurransedyktig tropp i løpet av sommeren, med komplementære ferdigheter. Om spillerne heter Matheus, Liam eller Geirfinn er egentlig ikke så nøye for meg.
Cunha kronet en meget god prestasjon i dag med mål og to målgivende. Banens klart beste i mine øyne. Ikke all verdens motstand, men han leverer midt i ryktestormen. Det lover godt. At han visstnok er veldig lysten på å komme til United er et stort pluss.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Andtho01, red, Pink Final, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
Blir ekstremt overrasket om klubben i det hele tatt vurderer Osimhen. Vet absolutt ingenting om hvor god han er, men det er så langt unna den rekrutteringspolitikken jeg får inntrykk av at vi har nå. Som du sier @Rød Pølse, så er kombinasjonen høy pris og høy lønn noe som høres veldig lite aktuelt ut akkurat nå.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona
Tittet bare på målpoengene, Veldig bra initiativ på det første målet (kan se for meg bra samarbeid med Dorgu/Amass), og ganske bra pasning til Strand-Larsen på 2-0 målet. Assisten på 3-0 hadde f.eks. Garnacho heller forsøkt 1v1 enn å vente på en medspiller der.
1-0 - https://streamin.me/v/b5a35be4 (mål)
2-0 - https://streamin.me/v/b4896e01 (assist)
3-0 - https://streamin.me/v/a528ab26 (assist)
Men vanvittig hvor mye rom de fikk. Leicester var nok ganske preget av at de allerede har rykket ned.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
-
- Donor
- Liker gitt: 27852
- Liker mottatt: 20028
Den saudiarabiske klubben Neom har startet samtaler Manchester United-keeper Andre Onana sine representanter, skriver Footmercato..
Uansett om det stemmer eller ei er det vakker musikk i mine ører.
Uansett om det stemmer eller ei er det vakker musikk i mine ører.
post liked by: Can2, Jan Erik, Pink Final
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 21928
- Liker mottatt: 8373
En fb-side som kaller seg "Manchester United Red News" hevder at Viktor Gyokeres er en "done deal" for oss. Noen som har mer kjøtt på dette beinet?
post liked by: Jan Erik, Andtho01
Kong Eric Cantona