Hvem vil dere selge?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Pwint
Donor
Liker gitt: 27051
Liker mottatt: 17671

Jeg er også usikker på hvor godt Bruno fungerer som kaptein. Det er ingen hemmelighet at han er min favorittspiller i hele verden, men en kaptein bør kanskje ha evnen til å få laget til å spille som om det gjelder livet, og jeg vet ikke om han er riktig til det. Men her har jeg lite innsikt selvsagt og kan kanskje ta feil.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Harry Greaves
Liker gitt: 48
Liker mottatt: 907

Jeg tror Bruno er en god kaptein, men det vil aldri være tilstrekkelig å ha én eller to spillere som virkelig vil det, hver gang. United behøver sårt flere spillere på banen som leder, ikke nødvendigvis gjennom ord og kommanderinger, men gjennom pondus og kvalitet i valgene sine og utførelsen - leading by example altså. Derfor synes jeg disse negative sidene med Matheus Cunha blir trukket litt vel mye frem - ja, han er en "maverick", men det var sannelig Eric Cantona også.

Pwint
Donor

Ja, meget mulig at det er der det ligger. Den manglende evnen til å "knokle" seg til seier forsvant lenge før Bruno ble kaptein, så jeg mener ikke at han har skylden for det som har skjedd, men jeg savner den fighter mentaliteten i laget. Litt som i signaturen min. Det er ikke så viktig hvem man spiller mot, men man spiller mot selve tanken på å tape. Vi må ha folk som hater å tape og som er villig til å spille som om morgendagen aldri kommer.

Edit: Det er litt som Amorim sa (direkte quote med dårlig engelsk og alt):

"And that is the problem i our club in this moment, because we are losing the feeling of we are a massive club and its the end of the world losing a game at home. So I think that is the biggest concern in our club."
— Eric Cantona

Rød Pølse
Liker gitt: 24170
Liker mottatt: 21376

Leser med ujevne mellomrom forslag om å terminere kontrakter, som i praksis er det samme som å fristille spillere med helt enorme økonomiske tap (utbetaling av resterende lønn + tap av bokført verdi, uten å sitte igjen med noe som kan selges eller lånes ut).

Det blir spennende å se hva klubbledelsen har planer om å gjøre i sommer. Tror vi kan forvente mye aktivitet, men rævkjøring av egen økonomi står neppe på agendaen. Terminering er ikke et alternativ.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Can2, Ryder
Football, bloody hell!

Pwint
Donor

Nei terminering av kontrakter er vel lite aktuelt og må i så fall være absolutt siste utvei når alt annet er prøvd. Nå tenker jeg jo at spillerne våre ikke er elendige og at det finnes potensielle klubber for de fleste, men så har vi også tabbet oss ut med å gi veldig høye lønninger.
post liked by: Jan Erik, Can2, Andtho01
— Eric Cantona

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 348
Liker mottatt: 1284

Tenker det kommer an på kontraktenes innhold...vi kan ikke sitte med spillere som holder championship-nivå og som fyller opp A-lagsstallen. Selvfølgelig må en først prøve å få solgt de Amorin ikke vil ha med videre...men det må faktisk skje ting, selv om klubben taper penger...det har den gjort i flere år nå...håper Ineos ser dette og tar egne grep om det er mulig.

Rød Pølse
Liker gitt: 24170
Liker mottatt: 21376

Det er bedre å leie ut et hus for å dekke deler av utgiftene eller selge det under takst, enn å gi det bort og betale strøm og vedlikehold for de neste tre årene.

Hvis det nye regimet terminerer kontrakter skal jeg melde meg inn i supporterklubbene til Liverpool og Bodø/Glimt.
post liked by: Andtho01, Pwint, Jan Erik, Ryder
Football, bloody hell!

Pwint
Donor

Enig @Rød Pølse, og selv om jeg lager en lang liste over spillere jeg tenker vi kan gi slipp på, så tror jeg ikke det på noen måte er realistisk. Vi kan ikke gi bort penger, og vi trenger også spillere som kan bidra fra benk eller komme inn når andre er skadet.
post liked by: alfen74, Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01
— Eric Cantona

Harry Greaves
Liker gitt: 48
Liker mottatt: 907

Slik jeg forstår fotballøkonomi så er antatt regnskapsverdi lik: (Kjøpssum/total kontraktslengde) * resterende tid på kontrakten.

Antatt regnskapsverdi, United A-stall (pr. juli-september 2025):

Forutsetter riktig kjøpssum (kilde: transfermarkt)

Keepere
André Onana: 30,1 mill Euro
Altay Bayindir: 2,5 mill Euro
Tom Heaton: 0 Euro

Forsvarsspillere
Leny Yoro: 40 mill Euro
Lisandro Martinez: 23 mill Euro
Mathijs de Ligt: 36 mill Euro
Harry Maguire: 12,5 mill Euro
Viktor Lindeløf: 0 Euro
Ayden Heaven: 1,8 mill Euro
Jonny Evans: 0 Euro
Patrick Dorgu: 30 mill Euro
Luke Shaw: 6 mill Euro
Harry Amass: 0 Euro
Diogo Dalot: 6,6 mill Euro
Noussair Mazraoui: 11,3 mill Euro
Tyrell Malacia: 3 mill Euro

Midtbanespillere
Manuel Ugarte: 40 mill Euro
Casemiro: 17,7 mill Euro
Toby Collyer: 0 Euro
Kobbie Mainoo: 0 Euro
Christian Eriksen: 0 Euro
Bruno Fernandes: 17,3 mill Euro
Mason Mount: 38,5 mill Euro

Angrepsspillere
Amad Diallo: 11,2 mill Euro
Alejandro Garnacho: 0,2 mill Euro
Antony: 38 mill Euro
Marcus Rashford: 0 Euro
Jadon Sancho: 17 mill Euro
Rasmus Højlund: 46,7 mill Euro
Joshua Zirkzee: 34 mill Euro

NB! Jeg vet ikke om avskrivningene skjer månedsvis, eller årlig.. Jeg har tatt utgangspunkt i årlige avskrivninger, noe som gjør at tallene nødvendigvis ikke er HELT nøyaktige.
post liked by: Ryder
Post Reply