Rúben Amorim

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Andtho01
Liker gitt: 18436
Liker mottatt: 20223

Amorim har ennå ikke tapt en kamp i Europa denne sesongen.
post liked by: Can2, Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
Hate Glazer love United

Rød Pølse
Liker gitt: 24161
Liker mottatt: 21367

Ser at det diskuteres tillit til hovedtreneren i en annen tråd. Jeg tilhører de som stoler på metodene til Amorim. Han kom midt i sesong og har overtatt et lappeteppe av en spillertropp, som ikke er all verden å skrive hjem til Portugal om. Han ble "tvunget" til å tjuvstarte i jobben, men det er egentlig nå den begynner for alvor.

Resultatene har ikke vært all verden så langt, for å si det pent. Jeg er likevel veldig optimistisk mtp fremtiden. Stjernestatus ut av vinduet, ungdommen får sjansen, tro mot egne prinsipper og eget system... Det er dette jeg har ønsket lenge. Amorim er ung, talentfull og ambisiøs, men han er på ingen måte utlært. Nå håper jeg vi har en sportslig ledelse som står samlet bak dette prosjektet, også hvis det butter litt i den første hele sesongen.

Kjenner at jeg blir skikkelig misfornøyd hvis United ikke backer denne mannen 100% på overgangsmarkedet. Nå er det (forhåpentligvis) ikke han som styrer klubbens overgangspolitikk, men de nye kostene må finne profiler som samsvarer med trenerens idéer. Det blir spennende å se hvilke forutsetninger han har ved sesongstart.

Jeg ble imponert av Sporting under Amorims ledelse, men han kan ikke trylle. Det fysiske nivået til laget og troppen må opp flere hakk.
post liked by: Jan Erik, Spirograf1, Andtho01, 10Hag, Blodfink, Tringe, Pink Final, Can2, Pwint
Football, bloody hell!

Topic author
10Hag
Liker gitt: 7444
Liker mottatt: 11002

Jeg var vel den som uttalte meg mest skeptisk.

Og sa samtidig at jeg har relativt mye tillit til Amorim, og at han er en trener etter min smak. Så jeg var ikke spesielt kritisk.

Synes i grunn det var en fair vurdering å ha en god dose tillit til en så lovende trener etter en såpass katastrofal ligasesong.

Kunne hivd meg på og sagt at jeg er 100% sikker på at han er den rette. Men det er jeg ikke. Da tenker jeg fortsatt at å være på 70-80% er veldig høyt, alt tatt i betraktning.

Og veldig enig i at ledelsen har et enormt ansvar nå.
De gi Amorim et forbanna sterkt overgangsvindu, for denne troppen er under pari i mange posisjoner.
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Tringe, Rød Pølse, Pink Final

Jan Erik
Liker gitt: 21778
Liker mottatt: 22812

Jeg tenker jo for Amorim sin del om han i det hele tatt skal ha en sjanse til å lykkes, så må vi først og fremst få ut de spillerne som ikke passer inn. Uansett alder, nasjonalitet, hvor mange cm unna Old Trafford de vokste opp osv. Ellers kommer vi aldri noen vei.

Så må det selvsagt inn spillere som orker å spille sånn som han vil.

Om Amorim vil lykkes? Aner ikke. Suksess i Portugal betyr lite. Dette er Manchester United, og det er kun to managere som virkelig har lykkes her.

Har jeg troen på ham? Ja. Og nei. Han kan selvsagt nok fotball til å vinne fotballkamper, og vi ser tegn til hva han vil og prøver på. Men med dette laget har det vært katastrofalt dårlig i PL. Da er veien frem lang. Kanskje for lang.
post liked by: Blodfink, Andtho01, 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy

Blodfink
Donor
Liker gitt: 34348
Liker mottatt: 26990

Man må jo bare vente og se. 17 mann må jo ut. Ingen av de bringer titler. De resterende 12 er jeg bare usikker på. Amorim starter i sommer. Og må virkelig få inn spillere.

Ble ganske inspirert av Gullit i Overlap. ‘Du trenger gode og riktige spillere’ Så enkelt. Han sa opp jobben i Newcastle fordi han innså at han ikke klarte å få det til. Var morro å høre historiene hans.

Edit: Bringer titler som betyr mest i en klubb som MUFC altså. Jeg tar i mot alle pokaler, men det er to titler som må inn på lista igjen...
post liked by: Jan Erik, Tringe, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, 10Hag
LUHG!

Rød Pølse

Jeg har tillit til Amorim, men det betyr ikke at jeg er sikker på ligagull. Jeg er derimot helt sikker på at han, sammen med resten av apparatet, adresserer de grunnleggende problemene i fotballklubben Manchester United (bortsett fra Glazers). Amorim blir jo gallionsfiguren, men klubben må ha et team som trekker i samme retning.

Tiden med eneherskere som Busby og Ferguson er forbi. Jeg tror, og håper, at Amorim kan være den som leder troppene til seier. Men han er avhengig av å ikke bli sendt ut på selvmordsoppdrag. Det er mange som må gjøre en god jobb hvis 'the smiling assassin' skal lykkes. Oddsen er relativt høy.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, 10Hag
Football, bloody hell!

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 39517
Liker mottatt: 29562

Jeg ble nærmest betatt av Rùben Amorim bare på beskrivelsene dine @Rød Pølse sist høst.
Og han kompisen din fra Portugal du siterte her på den tiden.
Han er Benfica om jeg husker rett, men roste Amorim - det er betryggende.
Ble veldig glad da vi landa Røde Rùben (selv kallenavnet henta jeg vel fra deg @Rød Pølse 😄).

Man har jo noen år på baken som supporter, så forventa ikke mirakler.
Liker å være ærlig, og må innrømme at jeg begynte å bli skeptisk i vinter.
Syntes vi spilte like rotete som under gamle Erik.
Dessuten så vi baktunge ut.
Et baktungt Manchester United, det liker jeg ikke.
Hadde allikevel tillit.
Nå de siste ukene, så ser vi en defensiv struktur.
Han har fått til første del av et grunnspill uten å kjøpe spillere (husker Dorgu).
Det liker jeg.
Så vil jeg ha enda mer fart og trussel offensivt.
Jeg forskutterer ingenting lenger.
Men håper han får den biten opp å stå også.
Uansett - dette er en mann og en manager klubben og vi supportere bør og må støtte.

At han smiler, har selvironi og sjarme er også tre store plusser i min bok.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Rød Pølse, Blodfink, 28FPellistri, 10Hag
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Rød Pølse

Hehe... Jeg sendte en bekymringsmelding til Carlos på WhatsApp for en stund siden, @Pink Final. Han er helt sikker på at Amorim vil bli en suksess. "He will make you much better. 100%. He needs better players. You have shit players" 😂
post liked by: Andtho01, Pink Final, Blodfink, 28FPellistri, Belfastboy, 10Hag
Football, bloody hell!

28FPellistri
Liker gitt: 2378
Liker mottatt: 9763

Er vel ikke overrasket at det er et tema, men kan ikke fatte å begripe det. Hadde vi snakket på denne tiden i 2026, så hadde jeg forstått det, nå, er det helt sykt at det er et tema selv om resultatene ikke har vært så gode som man kunne håpe.

Heldigvis har vi sett store forbedringer i spillet den siste, kanskje siste to månedene. Vi blir bedre og bedre spillemessig, og man ser at vi også får til tidvis bra spill selv om vi sparer spillere. Følelsen er i alle fall at toppnivået har blitt betraktelig bedre, men at vi fortsatt har det samme bunnivået.

På mange måter er jeg glad for at resultatene ikke bare plutselig ble enormt bra, for det viser det jeg har forfektet lenge, at stallen rett og slett ikke er god nok.

Så har han også hatt store problemer med skader på nøkkelspillere.

Jeg har null tro på at det skjer, men vil bli meget skuffet om vi nå gir opp han også og skal starte på nytt igjen før vi har gitt han sjansen, men jeg tror egentlig han har hatt "carte blanche" denne sesongen. Og at det har vært et krav fra Amorim at de skal begynne å bedømme han fra neste sesong av, når han har fått to vinduer og en hel før-sesong på seg.

Så vil det laget en enorm vitamininnsprøytning om vi skulle ta Europa League.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Tringe
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Jan Erik

Jeg opplever ikke at det er tema blant de United-supporterne jeg kjenner, eller her. Det er folk på United.no som mener han er ubrukelig. Så helt udiskutabelt er det jo ikke.

Men for min del er det en ikke-sak. Han må få MINST to år til på seg for å få kontroll på det.

Men om han klarer det? Fuglene er ute på juryrommet.
post liked by: Andtho01, Blodfink, 28FPellistri, 10Hag

Blodfink
Donor
Liker gitt: 34348
Liker mottatt: 26990

28FPellistri wrote: 07 May 2025, 21:37 Så vil det laget en enorm vitamininnsprøytning om vi skulle ta Europa League.
Historien viser noe annet i denne klubben, men ikke uenig, det er kun positivt om de løfter pokalen.
post liked by: Jan Erik, 28FPellistri, 10Hag
LUHG!

28FPellistri

Ser vi fremgang, så kan det ta 5 år også for min del.

Tenker det er utopi å tro at man skal blande seg i toppen allerede neste år, selv med et strålende vindu og man får dreis på ting, så er der så mange gode lag og mange lag som man må "hente inn" poeng/forsprang på fra fjoråret, selv om vi starter på 0.

Jeg tenker det er mest realistisk å bli en plass fra 6-10 plass neste sesong, og tenker det er godkjent, alt tatt i betraktning, særlig om man får et cup-run også i tillegg. Så i det som blir 3 sesongen, så kan man nok begynne å håpe på kjemping om CL-plass igjen.

Så vil der selvsagt være litt marginer inni bildet og noen lag som skuffer og noen lag som overrasker.

Mener i alle fall selv at man er litt godtroende og naiv, om man forventer at United skal kjempe i toppen neste sesong bare man henter noen få forsterkninger.

Dette vil ta tid, og ser vi forbedringer så tar jeg gjerne Amorim i 5 år også uten seriegull, men da må han definitivt være en utfordrer, men håper klubben evner å ha litt realistiske forventninger.
post liked by: Jan Erik, Tringe
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Jan Erik

Enig i dette, @28FPellistri. Når jeg snakker om kontroll, tenker jeg mer at vi blir stabile på et bra nivå. Å kjempe i topp 3-4 er et stykke unna, men jeg liker ikke å være så underlegen i spill mot de beste lagene. Eller fysisk underlegne. Det må vi få orden på, så får resultatene og de store pokalene vente litt.
post liked by: 28FPellistri

28FPellistri

Enig @Jan Erik - Og jeg mener vi har tatt første steg i den retning med Ugarte på midten, selv om jeg vet a t han har sine skeptikere. Nå må vi bare få inn en yngre versjon av Casemiro, en fotrapp spiller som også har god nærteknikk og ballbehandling som i tillegg er energisk i presset, en Joao Neves eller Vitinha-type. Da vil vi ikke bli løpt i senk i alle fall.
post liked by: Jan Erik, Tringe

Eric Cantona

Ryder
Liker gitt: 3844
Liker mottatt: 17019

28FPellistri wrote: 07 May 2025, 21:37 Er vel ikke overrasket at det er et tema, men kan ikke fatte å begripe det. Hadde vi snakket på denne tiden i 2026, så hadde jeg forstått det, nå, er det helt sykt at det er et tema selv om resultatene ikke har vært så gode som man kunne håpe.
Er 99 prosent sikker på at det ikke er et reelt tema i klubbledelsen, så tror vi skal ta det helt med ro. Samtidig er det vel ikke "sykt" at noen tillater seg å tvile på prosjektet når det har gått så til de grader elendig. 8. plassen i fjor var begredelig, i år har det blitt enda noen hakk verre selv om stallen på papiret er forsterket. Personlig mener jeg det er såpass mange formidlende omstendigheter at det vil være håpløst å ikke gi det en real sjanse minst en sesong til, men det er åpenbart at det blir stilt kritiske spørsmål rundt hvordan laget har prestert under Amorim - og selvfølgelig også hans rolle.

28FPellistri wrote: 07 May 2025, 21:37 Heldigvis har vi sett store forbedringer i spillet den siste, kanskje siste to månedene. Vi blir bedre og bedre spillemessig, og man ser at vi også får til tidvis bra spill selv om vi sparer spillere. Følelsen er i alle fall at toppnivået har blitt betraktelig bedre, men at vi fortsatt har det samme bunnivået.
Her har vi motsatt syn, hehe. Synes bunnivået er blitt bedre, ser ikke for meg at denne United-utgaven slipper inn sju på Anfield og seks på Etihad. Vi går ikke opp i liminga på samme måte lenger. Samtidig synes jeg det er lengre mellom de virkelig GODE kampene også (med mindre vi stiller som klare underdogs mot de beste lagene og kan slå nedenfra, da kan vi dra ting opp av hatten, men det har vi gjort i mange år allerede). Synes liksom vi slurer og går og spiller noenlunde jevnt med de fleste - uten å bli utspilt men også uten å spille ut noen. Vi er mer solide, men sprudler mindre.
Vi er, som lag, bedre defensivt organisert - noe som hever bunnivået. Offensivt er det lite framgang å snakke om, og det hemmer toppnivået.
Post Reply