Rúben Amorim
-
- Liker gitt: 348
- Liker mottatt: 1284
Er vi kommet der at spillerne er i ferd med å kaste Amorim under bussen? Jo mer Amorim uttaler seg jo mer fremstår han som hel ved...ser frem mot opprenskningen i stallen når sesongen er ferdig...og jeg vil ha med Amorin videre...spillerne vi har er aspeløv og må vekk...vil beholde Mount, Fernandes, Amad, Yoro, Heaven, Dorgu...under tvil Ligt, Maguire, Martinez, Garnacho...så har vi flere unge spillere også som ikke skal dra lasset i en klubb som United...de er fritatt. Har sikkert glemt noen...men jeg håper å se makt bak uttalelsene fra Amorim nå.
post liked by: Pink Final, pixma, Rød Pølse
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29562
Som EBH skriver, det er noe udefinerbart som mangler.
Vinnerkultur.
Hvordan får man det?
Nå har vi snart bytta ut hele laget - igjen -.
Den noe udefinerbare vinnerkulturen blir bare svakere jo flere endringer vi gjør.
Håper Rùben Amorim vet hva han driver med.
Ingenting hadde vært bedre.
Han får MYE respekt fra meg ved å inkludere seg selv i at dette ikke er bra nok.
Det indikerer at han er en mann som mener det han sier.
Det sagt så er det like slapt og interesseløst utpå der som det har vært i årevis.
Den spillergleden vi f.eks. viste da Solskjær kom inn, den har vært som blåst bort i snart 4 år.
Man snakker om krav, og sinne og hårfønere osv.
Den slags er nok bare en ørliten del av den udefinerbare vinnerkulturen.
Trivsel og glede, et ønske om å gjøre sitt beste - hvor ble det av den biten?
Vinnerkultur.
Hvordan får man det?
Nå har vi snart bytta ut hele laget - igjen -.
Den noe udefinerbare vinnerkulturen blir bare svakere jo flere endringer vi gjør.
Håper Rùben Amorim vet hva han driver med.
Ingenting hadde vært bedre.
Han får MYE respekt fra meg ved å inkludere seg selv i at dette ikke er bra nok.
Det indikerer at han er en mann som mener det han sier.
Det sagt så er det like slapt og interesseløst utpå der som det har vært i årevis.
Den spillergleden vi f.eks. viste da Solskjær kom inn, den har vært som blåst bort i snart 4 år.
Man snakker om krav, og sinne og hårfønere osv.
Den slags er nok bare en ørliten del av den udefinerbare vinnerkulturen.
Trivsel og glede, et ønske om å gjøre sitt beste - hvor ble det av den biten?
post liked by: Vidar Dale Fjeld, offside, Jan Erik, Can2, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
@Pink Final Du sier noe viktig der, trivsel og glede en viktig faktor.
Du kommer langt med det, selv med spillere som er middels.
Det går på stolthet, og det går på ære.
Det virker som klubben sånn ut i april en gang bare har gitt opp hele sesongen.
Også hever en seg til de viktige kampene som i Europa og noen enkelt kamper i ligaen.
Er redd selvom en skulle vinne EL så vil ikke problemet være løst.
Det var litt sånn som med Erik ten Haag vi vant FA cupen.
En trodde at United var tilbake nå.
Men et trofe løser nok ikke alt.
Det handler om å ha vinnerkultur, trivsel, harmoni, innsats osv.
Ikke bare dukke opp til enkeltkamper.
Det er et maraton, og vi presterer ikke i det lange løp.
Du kommer langt med det, selv med spillere som er middels.
Det går på stolthet, og det går på ære.
Det virker som klubben sånn ut i april en gang bare har gitt opp hele sesongen.
Også hever en seg til de viktige kampene som i Europa og noen enkelt kamper i ligaen.
Er redd selvom en skulle vinne EL så vil ikke problemet være løst.
Det var litt sånn som med Erik ten Haag vi vant FA cupen.
En trodde at United var tilbake nå.
Men et trofe løser nok ikke alt.
Det handler om å ha vinnerkultur, trivsel, harmoni, innsats osv.
Ikke bare dukke opp til enkeltkamper.
Det er et maraton, og vi presterer ikke i det lange løp.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final
Ja, det er mange litt sånn udefinerbare faktorer som jobber mot oss om dagen. Og standarder som klubben har latt bli dårligere og dårligere - noe som også gjenspeiler seg i oss supportere. Ting vi aksepterer og til dels forsvarer nå, som var helt uaktuelt for bare kort tid siden.
Til forsvar for Amorim har han spådd rett ut at det meste vi har opplevd i vår kom til å skje. Han snakket fra første kamp om "suffering" og om at det ville komme et sjokk. Han så tidlig hva han rådde over, og visste hva som kom. Men det handlet vel i utgangspunktet mest om det rent fotballtekniske og taktiske - som han var inne på i pressekonferansen, er han nok dypt skuffet og frustrert over de mentale bristene han i tillegg ser utspille seg uke etter uke.
Så er det andre ting jeg er skuffet over med Amorim, uansett hva vi mener om spillermaterialet:
For eksempel frispilling og press-struktur. Her handler mye/mesteparten om hva du gjør uten ball, det er systemer som kan tegnes detaljert opp på ei tavle og som skal være mulig å "automatisere" i stor grad. Der én handling utløser en annen, og der man har klare, alternative løsninger for ulike kampforløp og motstandere. Det skal være mulig å lære en gjeng profesjonelle fotballspillere, og jeg klarer fortsatt ikke å akseptere at akkurat våre spillere skal være så utrolig mye mer tett i pappen enn alle andres. Så her må det være et problem enten med pedagogikken eller systemene i seg selv, for det vi ser virker tilfeldig og/eller mangelfullt.
Men det vil være veldig merkelig om han ikke får i alle fall denne sommeren på å forsterke og coache laget inn mot neste sesong. Når det er sagt: Ledelsen lærte nok en del av det som skjedde for et år siden, da de sto klare til å sparke ETH, men lot seg rive med/presse på grunn av finaleseieren mot City. Sånn sett tror jeg ikke nødvendigvis seier eller tap i EL-finalen vil bety et være eller ikke være for Amorim, de ser nok mer helhetlig på situasjonen. Og hva de ser bak kulissene vet vi jo ingen ting om per i dag...
Til forsvar for Amorim har han spådd rett ut at det meste vi har opplevd i vår kom til å skje. Han snakket fra første kamp om "suffering" og om at det ville komme et sjokk. Han så tidlig hva han rådde over, og visste hva som kom. Men det handlet vel i utgangspunktet mest om det rent fotballtekniske og taktiske - som han var inne på i pressekonferansen, er han nok dypt skuffet og frustrert over de mentale bristene han i tillegg ser utspille seg uke etter uke.
Så er det andre ting jeg er skuffet over med Amorim, uansett hva vi mener om spillermaterialet:
For eksempel frispilling og press-struktur. Her handler mye/mesteparten om hva du gjør uten ball, det er systemer som kan tegnes detaljert opp på ei tavle og som skal være mulig å "automatisere" i stor grad. Der én handling utløser en annen, og der man har klare, alternative løsninger for ulike kampforløp og motstandere. Det skal være mulig å lære en gjeng profesjonelle fotballspillere, og jeg klarer fortsatt ikke å akseptere at akkurat våre spillere skal være så utrolig mye mer tett i pappen enn alle andres. Så her må det være et problem enten med pedagogikken eller systemene i seg selv, for det vi ser virker tilfeldig og/eller mangelfullt.
Men det vil være veldig merkelig om han ikke får i alle fall denne sommeren på å forsterke og coache laget inn mot neste sesong. Når det er sagt: Ledelsen lærte nok en del av det som skjedde for et år siden, da de sto klare til å sparke ETH, men lot seg rive med/presse på grunn av finaleseieren mot City. Sånn sett tror jeg ikke nødvendigvis seier eller tap i EL-finalen vil bety et være eller ikke være for Amorim, de ser nok mer helhetlig på situasjonen. Og hva de ser bak kulissene vet vi jo ingen ting om per i dag...
post liked by: Pwint, Can2, red, Pink Final
-
Hvor ofte ser en det intuitive i Manchester United sitt spill? Jeg påstår, sjeldnere enn i noen annen klubb i PL. Vi mangler spillere med det lekne og lette touchet, foruten noen få som kan telles på en hånd om jeg er snill. Vi mangler intelligens ute på banen, det har jeg hevdet i mange år...vi har spillere som bare flytter seg som marionetter uten evne til å gjøre det uventede, det som toppklubber andre steder dyrker frem. En tavle er vel og bra, men fotballen ute på banen kan i et lite øyeblikk kaste hele tavlen i bosskorgen...det må ageres ute på banen og vi står igjen som spørsmålstegn. Hvor ofte seg vi ikke at spillere står å ser på når f.eks Amad setter igang...de agerer i ettertid, isteden for å dra med seg motspillere eller gå på løp blir en avventende, akkurat som med Garnacho på motsatt...der vet en ikke hva som skjer, for Garnacho spiller for seg selv. Det går på generell fotballforståelse, men er du bare et treningsprodukt som driver det så langt en kan med det fysiske og vanlige basisferdigheter med ball, blir det bare nesten...og vi har hatt nestenspillere lenge nå...og så har vi kjøpt spillere med disse kvalitetene, som ikke passer spillesystem etc...gleder meg til rengjøringen fra Amorim. Kommer ikke den er alt forgjeves og vi har kastet vekk enda et år. Og dessverre har vi mindre og mindre britiske spillere som har det intuitive i seg...se til Sør og Mellom-Europa og hvilke spillere de dyrker frem...også Sør-Amerika har lignede spillertyper, der fotball en en lidenskap og lek langt opp i "voksen" alder. Det skaper det intuitive ubevisst...for lek er den beste læring. Så er det selvfølgelig ikke enten eller, men vi har gråstein og gråstein tenker at de er gråstein.
post liked by: Ryder, Pwint, Pink Final
Enig i mye her, @Vidar Dale Fjeld, samtidig har vi snakket om "disse spillerne" i årevis som om de er én gruppe, mens faktum er at vi i dag knapt har spillere igjen som spilte under f.eks Solskjær. Vi bytter ut og forsøker å renske opp, men vi ser ut til å bare bli dårligere. Er vi den eneste klubben som bare handler spiller uten fotballintelligens? Hvorfor har spillerne våre fungert godt før de kom til oss og etter de har forlatt oss, men ikke hos oss? Hvorfor blir spillere som har vunnet Champions League og VM til middelhavsfarere så snart de kommer inn dørene hos oss?
Dét er jo "the million dollar question" her: Hva er det i vannet på Carrington som får alle til å framstå som den verste versjonen av seg selv?
Dét er jo "the million dollar question" her: Hva er det i vannet på Carrington som får alle til å framstå som den verste versjonen av seg selv?
post liked by: Pwint, Vidar Dale Fjeld, Can2, Pink Final
-
Presset med å være i Manchester United er vel det enkle svaret...derfor er mentalitet en faktor som det nok letes etter i klubben..håper iallfall det. Det er som de sier Ryder...det tar tid å snu en gedigen oljetanker fullastet av spillolje...sakt med glimt i øyet. Håper Ineos og Amorim snakker samme språk i kulissene.
post liked by: Ryder, Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 21945
- Liker mottatt: 8394
Presset vil antagelig være like stort i City, Liverpool og Arsenal. Enig med @Ryder; hvorfor er spillere dårlige i Manchester United, men gode før og etter, og med skiftende managere. Det er jo det store spørsmålet.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final
Kong Eric Cantona
Jeg var jo VELDIG positiv da Amorim ble ansatt. Man kan trygt si at jeg var litt i overkant optimistisk mtp denne sesongen
Meeen...han har snakket om 'suffering', han har snakket om viktigheten av å ha en 'strong base' i spillerstallen, han viker ikke fra sine prinsipper, han sendte en lønnsledende spiller og en av de største spillerinvesteringene ut i januar... Jeg er overraskende lite misfornøyd, selv om resultatene i PL har vært helt rævva.
Gårsdagens uttalelser fra Amorim tolker jeg som hans versjon av det famøse åpen hjerteoperasjon-sitatet. Han kommuniserer bare på en helt annen måte enn den tyske vikaren. Det er forfriskende med en trener som ikke kommer med unnskyldninger, og som faktisk innser at problemene ikke er på overflaten.
Jeg er ikke spesielt begeistret for å trekke paralleller til tiden under Ferguson, men managerlegenden sørget for å holde folk på tærne. Ince (som var jævlig god, selv om han er en parentes i klubbhistorien) ble solgt, Beckham ble sendt avgårde, det samme ble Keane, Stam og mange andre. Det var ofte litt overraskende, men viste seg stort sett å være gode avgjørelser i ettertid. Nå gror de fleste spillerne fast til kontrakten går ut. Kanskje det rett og slett har blitt for komfortabelt å være spiller i United de siste årene. Det handler tross alt om toppidrett.
I sommer forsvinner en svenske, som sitter ut kontrakten etter 8(!) år. Sikkert en fin fyr, men han har ingenting som tilsier at han burde være kulturbærer i Manchester United. En helt ok spiller, uten ekstremferdigheter, med anonym personlighet.
Tidligere har jeg omtalt Amorim som 'the smiling assassin', fordi han hadde et rykte i Portugal som en nådeløs jævel. Det er akkurat det United trenger nå. Kjenner at jeg gir helt faen i hvem som må gå. Det er helt greit for meg hvis vi må selge et akademiprodukt eller to for å finansiere en skikkelig restart. Pep kom til dekket bord og byttet ut over halve stallen, Arteta har vel ingen igjen fra starten og Kloppetiklopp forlot en helt annen spillerstall enn den han overtok. Jeg ser ingen grunn til at United skal tviholde på enkeltindivider som har vært en del av denne nedturen.
Nå får vi se hvordan klubben setter sammen stallen før neste sesong. Vi mangler kvalitet, fysikk og intensitet, og troppen skriker etter spillere i midten av tjueårene som kan sette en standard. I utgangspunktet er jeg veldig positiv til at vi blir linket til spillere som Cunha og Mbeumo. Håper også at klubben har lignende planer for midtbanen. Den er syltynn.
Meeen...han har snakket om 'suffering', han har snakket om viktigheten av å ha en 'strong base' i spillerstallen, han viker ikke fra sine prinsipper, han sendte en lønnsledende spiller og en av de største spillerinvesteringene ut i januar... Jeg er overraskende lite misfornøyd, selv om resultatene i PL har vært helt rævva.
Gårsdagens uttalelser fra Amorim tolker jeg som hans versjon av det famøse åpen hjerteoperasjon-sitatet. Han kommuniserer bare på en helt annen måte enn den tyske vikaren. Det er forfriskende med en trener som ikke kommer med unnskyldninger, og som faktisk innser at problemene ikke er på overflaten.
Jeg er ikke spesielt begeistret for å trekke paralleller til tiden under Ferguson, men managerlegenden sørget for å holde folk på tærne. Ince (som var jævlig god, selv om han er en parentes i klubbhistorien) ble solgt, Beckham ble sendt avgårde, det samme ble Keane, Stam og mange andre. Det var ofte litt overraskende, men viste seg stort sett å være gode avgjørelser i ettertid. Nå gror de fleste spillerne fast til kontrakten går ut. Kanskje det rett og slett har blitt for komfortabelt å være spiller i United de siste årene. Det handler tross alt om toppidrett.
I sommer forsvinner en svenske, som sitter ut kontrakten etter 8(!) år. Sikkert en fin fyr, men han har ingenting som tilsier at han burde være kulturbærer i Manchester United. En helt ok spiller, uten ekstremferdigheter, med anonym personlighet.
Tidligere har jeg omtalt Amorim som 'the smiling assassin', fordi han hadde et rykte i Portugal som en nådeløs jævel. Det er akkurat det United trenger nå. Kjenner at jeg gir helt faen i hvem som må gå. Det er helt greit for meg hvis vi må selge et akademiprodukt eller to for å finansiere en skikkelig restart. Pep kom til dekket bord og byttet ut over halve stallen, Arteta har vel ingen igjen fra starten og Kloppetiklopp forlot en helt annen spillerstall enn den han overtok. Jeg ser ingen grunn til at United skal tviholde på enkeltindivider som har vært en del av denne nedturen.
Nå får vi se hvordan klubben setter sammen stallen før neste sesong. Vi mangler kvalitet, fysikk og intensitet, og troppen skriker etter spillere i midten av tjueårene som kan sette en standard. I utgangspunktet er jeg veldig positiv til at vi blir linket til spillere som Cunha og Mbeumo. Håper også at klubben har lignende planer for midtbanen. Den er syltynn.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Tringe, 10Hag, Spirograf1, Vidar Dale Fjeld, 28FPellistri, Ryder, red, Can2, Pink Final, Pwint
Football, bloody hell!
-
- Liker gitt: 2378
- Liker mottatt: 9768
Har sagt det før, tror det er vel så viktig hvem vi får ut som hvem vi får inn i sommer. Har også gjentatte ganger sagt at jeg tror det beste for United egentlig er å ikke komme til Champions League, få 1 kamp i uka å få dra nytte av det.
Økonomisk er det ikke det beste naturligvis, men for laget er nok det det beste.
Så må vi bare håpe det er slutt på at vi henter middelmådighet og gamle spillere som er på hell i karrieren. Det har vært for mye av det i alt for mange år, og det startet faktisk så langt tilbake som under Fergie sine siste sesonger.
Alt kan gå tilbake til eierne Glazers.
Økonomisk er det ikke det beste naturligvis, men for laget er nok det det beste.
Så må vi bare håpe det er slutt på at vi henter middelmådighet og gamle spillere som er på hell i karrieren. Det har vært for mye av det i alt for mange år, og det startet faktisk så langt tilbake som under Fergie sine siste sesonger.
Alt kan gå tilbake til eierne Glazers.
post liked by: Andtho01, Spirograf1, Jan Erik, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
La det her.
Fant denne med Tom Keane (bror til Will og Michael) som var forhandler i 2022. Det vinduet med most spend i klubbens historie. (Lizandro og Antony bl.a.)
Fra beskrivelsen:
In this episode, our host, Harrison, sits down with Tom Keane, Partner at Brandsmiths and former Head of Negotiations at Manchester United.
Tom gives us an exclusive look behind the scenes of the high-stakes summer transfer window of 2022, where he played a key role in securing major signings for the club. From bringing Casemiro in from Real Madrid to negotiating complex deals for Antony and Lisandro Martínez from Ajax, Tom opens up about the triumphs, the tensions, and the tough decisions that shaped United’s squad that summer.
He also reflects on the challenges of executing elite transfers under immense scrutiny, and what it takes to operate at the very top of football's negotiation table.
Beyond United, Tom breaks down how Profit and Sustainability Rules are really shaping club strategies, analyses the Chelsea model under their new ownership, and gives us an agent’s perspective on Trent Alexander-Arnold’s potential move to Real Madrid.
Fant denne med Tom Keane (bror til Will og Michael) som var forhandler i 2022. Det vinduet med most spend i klubbens historie. (Lizandro og Antony bl.a.)
Fra beskrivelsen:
In this episode, our host, Harrison, sits down with Tom Keane, Partner at Brandsmiths and former Head of Negotiations at Manchester United.
Tom gives us an exclusive look behind the scenes of the high-stakes summer transfer window of 2022, where he played a key role in securing major signings for the club. From bringing Casemiro in from Real Madrid to negotiating complex deals for Antony and Lisandro Martínez from Ajax, Tom opens up about the triumphs, the tensions, and the tough decisions that shaped United’s squad that summer.
He also reflects on the challenges of executing elite transfers under immense scrutiny, and what it takes to operate at the very top of football's negotiation table.
Beyond United, Tom breaks down how Profit and Sustainability Rules are really shaping club strategies, analyses the Chelsea model under their new ownership, and gives us an agent’s perspective on Trent Alexander-Arnold’s potential move to Real Madrid.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Pwint, alfen74
LUHG!
Ruben er helt rå. Han kommer til å ta oss tilbake til toppen (om vi bare klarer å beholde ham).
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, red, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona