Ekte samhold, @Pink Final
Ihvertfall når vi (de?) vinner...
Norsk klubbfotball
-
Topic author - Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39517
- Liker mottatt: 29562
Mange Brann supportere her inne, gode bidragsytere til forumet.
Så ikke for å trekke opp dere etter å ha tapt, men hadde faktisk sett for meg at Brann fansen var bedre.
At de laget mer trøkk, og hadde noen nye sanger.
At de hadde fornya seg litt.
Synger jo det samme som for 12-14 år siden.
Gullet ska hem.
Elskar Brann Bergens stolthet.
Byen e Bergen og laget e Brann.
Heia Brann heia Brann.
Vi hater Engen.
Vi vinner serien i år, som i 1963.
Så var heller ikke Østblokka veldig imponerende i kveld må sies.
Men bedre enn Brann, selv da vi lå under 0-2 og alt bare var tamt.
Dere har et bedre lag da, i 2025.
Enga blir for stillestående i forsvar.
Så ikke for å trekke opp dere etter å ha tapt, men hadde faktisk sett for meg at Brann fansen var bedre.
At de laget mer trøkk, og hadde noen nye sanger.
At de hadde fornya seg litt.
Synger jo det samme som for 12-14 år siden.
Gullet ska hem.
Elskar Brann Bergens stolthet.
Byen e Bergen og laget e Brann.
Heia Brann heia Brann.
Vi hater Engen.
Vi vinner serien i år, som i 1963.
Så var heller ikke Østblokka veldig imponerende i kveld må sies.
Men bedre enn Brann, selv da vi lå under 0-2 og alt bare var tamt.
Dere har et bedre lag da, i 2025.
Enga blir for stillestående i forsvar.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Can2, Buchan, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Ikke alle er like interesserte i tribunekampen som deg, @Pink Final. Er tross alt fotballen som er den viktigste. Ikke alle som har anledning til å reise på bortekamper heller.
Uansett, norsk supporterkultur har generelt kommet veldig langt siden jeg var på stadion første gang for 7-800 år siden
Gøy at det generelt er mye interessere for alle norske lag med bra besøk på tribunene.
Uansett, norsk supporterkultur har generelt kommet veldig langt siden jeg var på stadion første gang for 7-800 år siden
Gøy at det generelt er mye interessere for alle norske lag med bra besøk på tribunene.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Can2, Buchan, Pancho P, Blodfink
-
- Liker gitt: 2378
- Liker mottatt: 9767
Sprøtt at de anker den dommen der tenker jeg. 5 kamper for det bokseslaget der er faktisk lite etter min mening. Sånt hører ikke hjemme på en fotballbane i det hele tatt.Andtho01 wrote: ↑03 May 2025, 21:31 Stabæk spiller Oskar Spiten-Nysæter har fått en karantene på 5 kamper etter slaget mot Moss spiller Kristoffer Lassen Harrison. Stabæk skal anke dommen for dei mener at straffen er for streng.
https://www.tv2.no/sport/varsler-anke-e ... /17700995/
post liked by: Andtho01, Can2, Buchan, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
-
Stemmer sikkert @Jan Erik
Er nok et Vålerengelsk syndrom da stemning og synging har vært et tema i mer enn 40 år for Enga fansen.
Klanen har tidvis vært klubbens største (og eneste) aktivum.
De første 15 sekundene i denne videoen tar faktisk Brungot Enga fansen på kornet
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Can2, Belfastboy, Buchan, Pancho P, Blodfink
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 21928
- Liker mottatt: 8373
Herlig med ny seier! Sto vel og vippa der på 2-2. Tar det gjerne mot slutten, Brann. Men...hvis ikke Brann er påskrudd fra start i 2. Omg. mot eksempelvis RBK og Gliimt, tror jeg ikke det hjelper med sluttspurt. Ørlitegrann kritikk der altså...
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, Pancho P, Blodfink
Kong Eric Cantona
Vet ikke noe om RBK, men i Bergen tror jeg at langsidene er med etter hva jeg har hørt fra Viking supportere som har vært der.Pink Final wrote: ↑03 May 2025, 22:42 Det er nydelig når flere tusen synger på Østblokka, det gir trøkk.
Langsidene er nok ikke som i Bergen, Trondheim og muligens Stavanger.
Det er som regel stille på lansidene i Stavanger også, det hender av og til at man spretter opp fra setene spesielt i kampene mot Brann, B/G og RBK.
De siste minuttene mot Tromsø så tror jeg nesten hele stadioen stod. Men det er Felt O som står for stemningen i Stavanger, uten dem så hadde det vært temmelig dødt mange ganger.
post liked by: Can2, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, Pancho P, Blodfink
Takk for kampen, @Pink Final! Det var tett og jamnt og kunne lett ha tippa den andre vegen.
Når det gjeld supportarkritikken din, føler eg meg ikkje det minste såra. Eg les deg slik at du set likheitsteikn mellom god ultras support og god support, og her kjenner eg meg ikkje igjen i det heile. Personleg vil begrense ultrasgruppene si makt, fordi dei er så ekskluderande for så mange andre.
Klart det er imponerande når Østblokka trakkar ihop med hopping og koreograferte sangar, men kontrasten til dei stille langsidene blir svært tydeleg, og nesten trist. Kanskje ikkje rart at langsidene ofte er tynt befolka når den vokale og mentale avstanden er så stor mellom tribuneseksjonane?
Eg har også inntrykk av at bortesupporten til Vålerenga stort sett er den organiserte syngegruppa, og veldig få "vanlege" folk. På bortefeltet i går var det ganske få organiserte sangarar og veldig mange ungar, kvinner og eldre. Dei få forsøka på å dra igang nye sangar var relativt mislukka, og då vart det mange av dei gamle slagerane som blei sett på repeat. Kjedeleg? Ja, kanskje, men det er no eingong dei sangane dei fleste kjenner til.
Akkurat no framstår VIF som ein klubb med knallgod ultrassupport, men avgrensa folkeleg appell. I Bergen er det kanskje motsett, men eg veit iallefall kva for eit av alternativa eg føretrekk.
Når det gjeld supportarkritikken din, føler eg meg ikkje det minste såra. Eg les deg slik at du set likheitsteikn mellom god ultras support og god support, og her kjenner eg meg ikkje igjen i det heile. Personleg vil begrense ultrasgruppene si makt, fordi dei er så ekskluderande for så mange andre.
Klart det er imponerande når Østblokka trakkar ihop med hopping og koreograferte sangar, men kontrasten til dei stille langsidene blir svært tydeleg, og nesten trist. Kanskje ikkje rart at langsidene ofte er tynt befolka når den vokale og mentale avstanden er så stor mellom tribuneseksjonane?
Eg har også inntrykk av at bortesupporten til Vålerenga stort sett er den organiserte syngegruppa, og veldig få "vanlege" folk. På bortefeltet i går var det ganske få organiserte sangarar og veldig mange ungar, kvinner og eldre. Dei få forsøka på å dra igang nye sangar var relativt mislukka, og då vart det mange av dei gamle slagerane som blei sett på repeat. Kjedeleg? Ja, kanskje, men det er no eingong dei sangane dei fleste kjenner til.
Akkurat no framstår VIF som ein klubb med knallgod ultrassupport, men avgrensa folkeleg appell. I Bergen er det kanskje motsett, men eg veit iallefall kva for eit av alternativa eg føretrekk.
post liked by: Andtho01, Buchan, Rød Pølse, Can2, Jan Erik, 10Hag, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
-
Var litt i tvil om jeg skulle skrive det jeg gjorde @Pancho P.
For jeg liker ikke å såre eller være ‘slem’ på nett.
Ikke sånn ment fra meg.
Men jeg trodde nok Bataljonen ligna mer på Klanen.
Ble faktisk litt overrasket i går, iht til det jeg leste på forumet på Bataljonen.no - da det var oppe og gikk.
Jeg tror du har rett i din beskrivelse av de to ulike kulturene hos Vålerenga og Brann.
Lenge siden jeg har vært på kamp i Bergen.
Inntrykket er at på det beste så er hele stadion med.
Hos Vålerenga er det mer adskilt, med Østblokka som en massiv bidragsyter til stemning.
Mens langsidene er mer stille, særlig hovedtribunen.
På Patriot siden er de/vi med av og til.
Som f.eks. på vekselropet Kom igjen Enga.
Ellers ikke helt enig i at Østblokka kun har ultras sanger.
Det synges mange av de gamle britisk inspirerte, også i går.
Ære være Vålerenga (mel glory glory Man Utd)
Vålerenga i rødt og blått (mel: Vi ere en nasjon vi med)
Vål’enga fotball (mel we’re by far the greatest team)
Hev din røst og støtt ditt lag (mel: red flag)
Vål’enga min rellion (mel: bad moon rising)
Det var flere også, britisk inspirerte sanger.
En god blanding mellom dem og ultras sangene.
Det er dog Ikaros som starter de fleste sanger.
Noen starter andre steder på tribunen.
Moro med Brann, at de kommer med så mye folk.
Bergen, Trondheim og Stavanger har helt klart sterkere forhold til sine lag enn Oslo har.
Det har vel de fleste byer i Norge, om vi ser ifht innbyggertall.
Drammen, Fredrikstad, Sarpsborg og mange flere.
Men Bergen er noe spesielt.
Så mener jeg Vålerenga har de klart største og beste hardcore supporten i Norge.
For jeg liker ikke å såre eller være ‘slem’ på nett.
Ikke sånn ment fra meg.
Men jeg trodde nok Bataljonen ligna mer på Klanen.
Ble faktisk litt overrasket i går, iht til det jeg leste på forumet på Bataljonen.no - da det var oppe og gikk.
Jeg tror du har rett i din beskrivelse av de to ulike kulturene hos Vålerenga og Brann.
Lenge siden jeg har vært på kamp i Bergen.
Inntrykket er at på det beste så er hele stadion med.
Hos Vålerenga er det mer adskilt, med Østblokka som en massiv bidragsyter til stemning.
Mens langsidene er mer stille, særlig hovedtribunen.
På Patriot siden er de/vi med av og til.
Som f.eks. på vekselropet Kom igjen Enga.
Ellers ikke helt enig i at Østblokka kun har ultras sanger.
Det synges mange av de gamle britisk inspirerte, også i går.
Ære være Vålerenga (mel glory glory Man Utd)
Vålerenga i rødt og blått (mel: Vi ere en nasjon vi med)
Vål’enga fotball (mel we’re by far the greatest team)
Hev din røst og støtt ditt lag (mel: red flag)
Vål’enga min rellion (mel: bad moon rising)
Det var flere også, britisk inspirerte sanger.
En god blanding mellom dem og ultras sangene.
Det er dog Ikaros som starter de fleste sanger.
Noen starter andre steder på tribunen.
Moro med Brann, at de kommer med så mye folk.
Bergen, Trondheim og Stavanger har helt klart sterkere forhold til sine lag enn Oslo har.
Det har vel de fleste byer i Norge, om vi ser ifht innbyggertall.
Drammen, Fredrikstad, Sarpsborg og mange flere.
Men Bergen er noe spesielt.
Så mener jeg Vålerenga har de klart største og beste hardcore supporten i Norge.
post liked by: Andtho01, Pancho P, Can2, Belfastboy
TIL var det dårligste laget og tapte fortjent 0-1 hjemme mot Sandefjord. Tap mot KBK og Sandefjord i de to siste hjemmekampene. Lol. Begynner vel å brenne under føttene på han derre Jørgen. Da var Eliteserie-sesongen over for min del. Orker ikke å følge drittlag året rundt.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
Tar du over som manager snart? Da blir det gull neste årRød Pølse wrote: ↑04 May 2025, 20:58 TIL var det dårligste laget og tapte fortjent 0-1 hjemme mot Sandefjord. Tap mot KBK og Sandefjord i de to siste hjemmekampene. Lol. Begynner vel å brenne under føttene på han derre Jørgen. Da var Eliteserie-sesongen over for min del. Orker ikke å følge drittlag året rundt.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink
Hate Glazer love United
Ser stemning på langsidene diskuteres. Har vært en del på Lerkendal de siste sesongene. Der har det vært rimelig dødt alle andre steder enn på Øvre Øst. Der er det derimot bra med trøkk!
post liked by: Pink Final, Blodfink
-
Hm @Buchan og @King Eric.
Som hos Vålerenga i Stavanger og Trondheim da.
Men ikke helt dødt på Patriot sida, da en del folk f.eks. hopper opp og ned og synger med på står’u stille er’u ikke Vål’enga.
Da er kanskje Bergen i en særposisjon her i Norge?
Mtp stemning blant fansen på store og lille sitte.
Kanskje jeg skal ta meg en tur til Bergen i sommer å sjekke ut stemninga der på kamp.
Som hos Vålerenga i Stavanger og Trondheim da.
Men ikke helt dødt på Patriot sida, da en del folk f.eks. hopper opp og ned og synger med på står’u stille er’u ikke Vål’enga.
Da er kanskje Bergen i en særposisjon her i Norge?
Mtp stemning blant fansen på store og lille sitte.
Kanskje jeg skal ta meg en tur til Bergen i sommer å sjekke ut stemninga der på kamp.
post liked by: Andtho01, Blodfink
Litt opp og ned i Fredrikstad, men det har tatt seg opp på langsidene, littegrann. Sørsia er ok på å prøve å dra i gang' hele stadion'.
Eliteserien jevner seg greit ut, Haugesund og Bryne litt utafor, ellers ikke langt mellom laga.
Eliteserien jevner seg greit ut, Haugesund og Bryne litt utafor, ellers ikke langt mellom laga.
post liked by: Jan Erik, Pink Final
LUHG!