(PL) Brighton - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14973
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24550
Liker mottatt: 20582

Wilcox og Brailsford sitter med skjerm og analyserer. Lurer på hva de synes. Og hvor de tenker de skal begynne...
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Jan Erik, RedTrafford
LUHG!

28FPellistri
Posts: 645
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 697
Liker mottatt: 2351

Litt "back to normal" dette for oss. Etter en god kamp sist, så er vi rett og slett meget svake i denne første omgangen. Vi har en halvgod sjanse med McTominay, og det er det hele. Fascinerende hvordan Brighton utspiller oss etter omtrent alle kunstens regler gang på gang. Klassisk Brighton å være ineffektive og godt er det for vår del i dag.

Vi har fire strake tap i ligaen mot Brighton, og det er enkelt å skjønne hvorfor, vi henger ikke med når de spiller småspillet sitt. Og nesten som vanlig tenker jeg.. "tenk hvor gode de hadde vært om de hadde en ordentlig målscorer som spiss". Welbeck er god på mye, men han er ikke noen stor målscorer.

Fortsetter det likt i andre omgang, så er det nesten uunngåelig at vi taper denne.

Jeg hadde satt innpå Højlund fra start av i andre omgang.
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 498
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 848
Liker mottatt: 1407

Ok/god omgang. Tap i dag sørger for 5 strake tap for første gang mot samme motstander i PL for United sin del. De har vel ikke tapt 5 strake mot noen lag.

Brighton er ett av flere lag United sliter med etter at Glazer har ødelagt klubben innenifra.

Jeg liker å se at de er mer kompakte, lavere samt at de flokker spillere, lukker igjen sekken raskere når motstander nærmer seg.

Kjedelig fotball kan jeg fint leve med i håp om at vi får første mål i kampen. Det er være å leve med en gjeng som ikke gidder samt lekker som en sil konstant.

Nå er det fortsatt mulig å vinne kampen. Skulle de klare å holde 0 borte mot Brighton så er det i seg selv en bragd tatt alt i betraktning.

Jeg har egentlig stusset på at Højlund ikke oftere blir plassert på benk fra start, da kan han analysere spare energi for så å eksplodere ved innhopp. Jeg blir ikke sjokkert om han kan gjøre akkurat det i dag om United fortsetter å holde 0. Poeng og tabbelsituasjon er uansett ut av vinduet, nå handler det om å lukke igjen sekken, få kontroll bakover, sett laget som skal møte City.

Har troen på 3 poeng så lenge vi fortsetter å holde 0 i dag.
Last edited by MektigeTHOR on 19 May 2024, 18:06, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, 28FPellistri, Jan Erik, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2757
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9160
Liker mottatt: 9317

@Pink Final, vi er rett og slett trege, omstendelige og fint lite gode til å bearbeide lag ved å holde ballen i laget, og på den måten skape åpninger og sjanser. Derfor blir det enklere for oss å ta alle muligheter for overganger, selv om det kunne vært mer fornuftig å holdt igjen og fått etablert et trøkk med ball. Men det kan vi rett og slett ikke. (Vi gjør det jo selvsagt noen ganger, men det gjelder jo alle...)
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14973
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24550
Liker mottatt: 20582

Sier meg mye enig @28FPellistri. Kampen i dag kunne med hell vært avgjort på loddtrekning eller noe :hah:
En omgang gjenstår for å få til noe rett nok.

Ellers skal det bli jævlig godt med ferie fra PL...Finalen på Wembley er jo en bonus da. Det kan være at United mobiliserer og byr opp til litt dans i den. Selv om det er mer håp enn tro. Håp er lite bærekraftig og aldri et tegn på styrke...

Men kampen skal i hvert fall spilles.
post liked by: Pwint, Jan Erik, 28FPellistri
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7838
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28755
Liker mottatt: 19139

Garnacho er en frisk og livlig spiller.
Flink å forsere motspiller.
Herlig å se ham, lave skuldre.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Andtho01
Posts: 1668
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5635
Liker mottatt: 5718

Helvete for noen sjangser for Brighton...
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pwint, Rød Pølse, Jan Erik
Hate Glazer love United

28FPellistri
Posts: 645
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 697
Liker mottatt: 2351

Hjelpes, hvordan ble ikke det mål for Brighton da?

Hærlig redning på streken av Casemiro?
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pwint, Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7838
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28755
Liker mottatt: 19139

Der så vi typisk United.
Misforståelse, en spiller (Amrabat) slår ball på fot, tiltenkt mottaker av ball går på løp.
Vet ikke om det skal legges på manglende spille forståelse eller mangel på et innøvd mønster?
Det er i hvert fall typisk oss, typisk feil i våre matcher.
post liked by: Pwint, Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3237
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15353
Liker mottatt: 10170

Virker som Amrabat orienteres seg litt sakte av og til. Han ser opp, så ned på ballen og så slår han der han så at det var en unitedspiller for 30 sekunder siden. (Ja, jeg overdriver litt 😂)
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, 28FPellistri
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Spirograf1
Posts: 154
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1116
Liker mottatt: 710

Hvorfor fikk ikke Brighton-spilleren kort for å dra i drakta til Mainoo?
post liked by: Pink Final, Andtho01, Pwint, 28FPellistri, Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink

28FPellistri
Posts: 645
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 697
Liker mottatt: 2351

For det var ikke Amrabat eller Casemiro som gjorde det @Spirograf1 :p Føles sånn til tider..

Legger Lalana opp etter denne?
post liked by: Andtho01, Spirograf1, Jan Erik, Blodfink, Pwint, Pink Final, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2757
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9160
Liker mottatt: 9317

Dommerfeil, @Spirograf1?
post liked by: Pwint, Andtho01, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3237
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15353
Liker mottatt: 10170

Det lurte jeg også på @Spirograf1. Det var jo spark etter leggen, trekking i drakten og alle andre Pep-triks, eh ... Jeg mener tjuvtriks i boken.
post liked by: Pink Final, Spirograf1, Rød Pølse, Andtho01, Jan Erik, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Andtho01
Posts: 1668
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5635
Liker mottatt: 5718

28FPellistri wrote: 19 May 2024, 18:14 For det var ikke Amrabat eller Casemiro som gjorde det @Spirograf1 :p Føles sånn til tider..

Legger Lalana opp etter denne?
Kan jo tenkes at han legger opp nå han er 36 år
post liked by: Pink Final, Pwint, 28FPellistri, Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink
Hate Glazer love United
Post Reply